Neider skrev:Hur mycket tråkigare är denna att köra än dom andra fyrhjulingarna här inne som ser mer ut som leksaker?
Beror på vad man tycker är tråkigt
Att köra i sumphål och allmän skog och terräng eller sladda grusvägar, och köra med till jobbet på asfalt. Båda maskinerna fungerar ju till allt men olika bra.
Jag har aldrig kört en quad så jag vet inte hur mycket roligare dom är. Men jag kan säga att med 65hk på 350kg flyttar det sig duktigt. Åker man grusvägar kan man utan problem gasa upp den på ställ även i hög fart. Det är en otroligt fin balans i den som är lätt överstyrd. Man kan närsomhelts göra den bakhjulsdriven med en knapp på styret. Så trots sin vikt går det att leka med den. Men man ska ha respekt för sånna maskiner. Det kan gå duktigt illa om man välter.
Sen ser jag en hel del nöje i att klättra sakta i skogen och köra fast i surthål så man får vinscha sig upp.
Den är ju vägreggad så man får köra på B-kort. Man kan ligga i 90km/h på en asfalts eller grusväg som vilken bil som helst.
Ska se om jag kan få in nån film när vi kör fast. Ska finnas nån stans i mobilen.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Var på den sedvanliga söndagsmeddan hos svärföräldrarna igår. När det var dags för uteaktiviteter undrade fugans bror om vi skulle leka med 6-hjulingen under tiden.
Var på jag oentusiastiskt svarade: -Den går väll inte att sladda med?!?
Brodern svarade: -Måste jag bevisa?
Ungefär som att åka Omega Sportive. Lite längre och gick att hänga ut friskt! Moget? nja... Roligt? självklart!
Någon som vill burka på flaket?