Bilen är helt original förutom ett tillval M030 stötdämpar kitt
= Special ställbara Koni och coilover fjädrar fram.
Sen är kopplingen bytt till en utan gummipuck, nya skivor runtom, remmar,kedjor och spännare och vattenpump i motorn nya motorfästen + lite annat service bös.
Senast redigerad av 2 Calle Wennborg, redigerad totalt 10 gång.
Va ute idag och fixade med luftfiltret.
Läste lite om att lådan inte va riktigt bra utformad original.
Pillade bort plåt biten i fronten efter lite huvud kli.
Man ser ju tydligt att filtret inte används mer en 25% eller något.
Helt rent i ena änden och jätte smutsigt i det andra. Hittade även en stor pappers bit. he he
Satte dit ett K/N filter jag hade liggande får duga det lilla jag ska köra nu denna månaden. Men blev helt ok endå!
vet inte om ni har koll på det men det finns en kille i habo som är duktigt på transaxel-porschar, Magnus Sköld heter han och håller till vid hydromacken.
Bilen har varit i varmgaraget nu i någon vecka eller två och fuktat ur sig.
Har plockat bort fram stolarna och letat upp felet till elen till förar stolen, städat den ordentligt med damsugare och nördat mig med interiör tvätt medel med pensel blir väldigt bra.
Tänkte fixa skadan på förar stolen först innan jag smörjer in den.
Frågan är om man kan ta något svart silicone eller liknande och lägga i sprickan och sen försöka få det att de ut som "skinn".
Vad tror ni om det? någon som lagat sina sprickor?
Dålig bild men här hade 2 av 3 kablar lossat, fick löda lite.
Va tvungen att kapa sladden för att kunna löda på arbetsbänken. lite tejp över så blev det som nytt.
Lagade skadan på min förarstol med " svart silikon" blev helt ok fyllde ut ganska bra och blev svart, men inte super snyggt.
Har ju tillvalet M030 gula koni med coiloverben fram och det är ju kul, mindre kul är att en dämpare läcker bak. Kollade med stötdämparexperten och dom sa att dom inte renoverar M030 gula koni bak för dom är så billiga, fram gör dom det däremot. Så nu är 2 st nya bakdämpare beställda för inte så mycket pengar som man kan tro.
Någon som behöver en bra och en dålig M030 gul justerbar koni dämpare så har jag det och sälja
Flytta bilen från dubbel garaget till stora garaget.
Behövdes än del trixande och puttande innan jag kom fram till garaget.
Man skulle haft vinterdäck eller spikdäck!