Projektarbete// Audi s2

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Raemous
Normal postare
Kontakt:

Projektarbete// Audi s2

Inlägg av Raemous »

Hejsan!
Blev medlem i attitude för 2 dagar sen, nu när man äntligen fått åldern inne :) Under vintern håller jag på att jobba på bil(audin) som jag även har som GymnasieProjektarbete. Så tänkte skappa en liten projekt tråd. här kommer lite bilder på den när jag hämtade den.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
sonatarctica
Megapostare!

Inlägg av sonatarctica »

Ser fräsch ut ;) Lycka till!
//Thomas A

Saknar dig Jeppe...
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Re: Projektarbete// Audi s2

Inlägg av Raemous »

Jag började lite lätt med att laga diverse fel och ändrade även om turbomätaren.

Förra ägaren hade byttit ut en orginalmätar(voltmätare) och tagit ditt en turbo mätare där istället som skär sej lite från dom andra mätarna
Bild

tar bort trubomätaren
Bild

Dra om turboslangarna till det stället jag vill ha dom nya mätarna och drar fram volt kablarna.
Bild

hittade lite roliga saker när jag hade loss inredningen. Några tyska d-mark en parfymtub samt italienska flaggan
Bild

satte ditt orginalvoltmätaren (blev lite snyggare)
Bild

och satte ditt turbomätaren med en fot, där man kan se den bättre.
Bild

Passade även på att byta ut slita tryckslangar och annat
Bild
Bild

Tack Emil för el hjälpen :D
Bild
Senast redigerad av 4 Raemous, redigerad totalt 20 gång.
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Snygga bilder!
Kul med en som sätter dit lite original prylar på sin bil!
Fortsätt med det :D
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Re: Projektarbete// Audi s2

Inlägg av Raemous »

började skruva isär motorn.. tänkte ge lite mer bling på det hela 8)
Bild

börja puttsa upp tryckröret
Bild
Bild
rätt bra resultata slippade med 4 olika våtslip sen avslutade med polering med autosol
Bild
Bild

Börjar Bli lite mer bling och färg nu
Bild
Senast redigerad av 1 Raemous, redigerad totalt 7 gånger.
Tobinpower
Normal postare

Inlägg av Tobinpower »

Va ska du göra med den(på tal om projektarbete), sjukt fin som den är ju.
De fälgarna e ju helt underbara!

E det alltid awd på s2an??? Eller finns det me enbart framhjulsdrift?? har ingen koll på audi, mer än att deras fyrhjulsdrift ska va fin!
-bmw följer inte utvecklingen, de leder den-

528 -86
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Välkommen till Klubben!
Härligt projektarbete! Kanske blir en av de få som slutför ett projekt tack vare det. ;)
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

Tobinpower skrev:Va ska du göra med den(på tal om projektarbete), sjukt fin som den är ju.

E det alltid awd på s2an??? Eller finns det me enbart framhjulsdrift?? har ingen koll på audi, mer än att deras fyrhjulsdrift ska va fin!
Det är inte awd.. Vet inte ens om audi har tillverkat nån backhjulsdriven bil. Detta är 4hjulsdrift, Quattro :D
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Raemous skrev:
Tobinpower skrev:Va ska du göra med den(på tal om projektarbete), sjukt fin som den är ju.

Det är inte awd.. Vet inte ens om audi har tillverkat nån backhjulsdriven bil. Detta är 4hjulsdrift, Quattro :D
AWD=All Wheel Drive = 4 WD :)
Andreas Ekslätt
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

Andreas skrev:
Raemous skrev:

AWD=All Wheel Drive = 4 WD :)
ahh :oops: läste lite fel, kl va 7 på monnen när jag svarade på detta. Men aa det är awd...
2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Quattro ska det vara :wink:
Ser att vara väl bevarad !
Trim planer?
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Dessa bilar är ju otroligt coola, och samtidigt har dom stannat i pris, runt 50-80K får man betala för dom. Jag har länge vart sugen på en sån, sen lägga alla pengar på bromsar och chassie, ev nåt chip så man hoppar upp på 280hk. 280hk, Quattro, bra bromsar och chassie så har du nog en gaaalet rolig bil. Men sen, kräma ur 400hk ur en S2a är inga problem, då har du nog ännu roligare på bana sen. ;)

Meeen fin bil som sagt! Gillar fälgarna, som än en gång visat att dom kan sitta på nästan vilken bil som helst o bilen blir snygg... :roll:
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Adolfsson skrev:Snygga bilder!
Kul med en som sätter dit lite original prylar på sin bil!
Fortsätt med det :D
Håller med. Fina bilder också!

Varmt välkommen!
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

Kommit till den rolig biten nu trim :tongue: kommer ta det lite piano på detta pga detta är min första bil och vill inte detta blir min sissta. Sen så är inte plånboken så tjock som man vill :(

3" downpipe
Bild

3" Simons effektsystem på(lite bättre sound)
Bild

Mtm Chip med ett laddtryck på 1.1bar
Bild

Simota Sportfilter
Bild

När jag satte upp avgasystemet så jag att katten ströp mycket... fick ett laddtryck på 0.9 med och 1.1 utan.
Bild

Nu satte ekonomin stop har inte råd med en sportkatt och köra utan är stora böter på, men då kom Nordquist på en ide :D tog och bockade lite plåt så jag byggde en fejk katt i verkstaden
Bild

Lite olaglig får man vara
Bild

trädde igenom ett 3" rör som jag svettsade fast katten på. För att få 0 i turbulens.
Bild
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

Nu kom tomten med min nya Rs front :D
Bild

Som dom flesta företag så lovar dom guld och gröna skogar. Men när man fick fronten såg man att inte ett enda fäste eller hål vad gjort. :(
Bild

Mätte ut var jag skulle fräsa upp
Bild

Va tvugen att fräsa ut större hål än vad jag trodde.
Bild

Lyktorna klara
Bild

Fick även tillverka nya fästen i verkstaden
Bild

till slut passade den
Bild

Köpte en billig bagelucka från en krockskadad audi coupe. Som jag lungt kunde rycka bort torkarbladen och spolarmunstycket utan att vara orolig över att jag förstör en fin orginal s2a... jag har ju orginalet kvar. (kommer ev bygga rieger vinge på denna lucka också)
Bild

fyller igen hålen från torkarbladen och spolarmunstycket med glasfiber.
Bild
Bild

Sedan är det bara att finspackla och slippa inför lack, fick även laga lite skador på luckan sen krocken.
Bild
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

Nu tänkte jag attackera det tråkiga bagageutrymmet. Med att göra en ny golv platta, och sätta in lite sound :tongue:

Tog lite kartong för att tillverka en mal som jag ska använda när jag bygger bottenplattan. ( tack Andreas för material)
Bild

Tillverkade en liten special penna som jag sedan kunde rita ut formerna på kartongen.
Bild

Nu har jag ritat och klipp ut mallen
Bild

Ritade av mallen på en 12mm mdf platta som jag sedan sågade ut med sticksåg (gör plattan i två delar)
Bild

Blev rätt bra passform :) Nu är det bara att klä plattorna kvar, men innan det ska jag bygga ljudet.
Bild

Köpte lite b ljud. Det blev två gas 10" basar och ett gas alpha slusteg 4X100w, som jag fick köpa för en billig peng.
Bild

Rensade ur lådorna
Bild
Bild

tänkte bygga det nya ljudet på orginal lådorna.
Bild

formsågade en front till den nya "lådan"
Bild
Bild

Måttade ut hålen för basarna på den nya froten, så det stämmde överens med dom gammla lådornas hål
Bild
Bild

Monterade ditt slutsteget samt borrade hål för lågnivå högtalakabel etc.
Bild

Provmonterade allt innan jag klädde lådan och bottenplattan, ljudet funkade fint och allt passade :D
Bild

Nu va det dags att klä in allt i inredningstyg. Och där har ni även slutresultatet.
Bild

Tusen tack till kusinen(Gustav) som hjälpte till att bygga ljudet.
Bild
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

blir la mest att göra iordning den, och lite små pyssel trimma sätta på rs front rieger vinge lite ljud etc. :)
Raemous
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Raemous »

2(SiC) skrev:Quattro ska det vara :wink:
Ser att vara väl bevarad !
Trim planer?
Inga monster planer, är bara dom sakerna som du ser på bilderna.. kanske blir värre sen vem vet :tongue:
Tobinpower
Normal postare

Inlägg av Tobinpower »

Raemous skrev:

blir la mest att göra iordning den, och lite små pyssel trimma sätta på rs front rieger vinge lite ljud etc. :)
snacka om att få svar på tal, du har ju hunnit me en hel del,, riktigt schysst bygge, roligt att du fixar de små detaljerna som gör så mycket!
-bmw följer inte utvecklingen, de leder den-

528 -86
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Du stoppade väl tillbaka mynten? :wink:
Skriv svar