Tack!
Ställbar på alla sätt, det är två plan som går att ställa i valfri vinkel. Det är någon vanlig sådandär blingbling alu vinge som jag köpte. De är fin profil på bladen och väldigt lätt. Nu är den bara inställd på måfå utan någon tanke.
Gör en miniuppdatering så ni inte tror jag ligger på latsidan. Tråget är täthetstestat och monterat.
Började igår att sänka motorn. Kommer sitta 3cm lägre än orginal nu ungefär. Har byggt om framvagnsbalken (jackat ur) för både en liten bit av motorn och styrväxeln och har istället förstärkt den undertill.
Motorn sitter nu lite mer än 3cm längre än orginal. Fick göra om motorfästena lite för att den skulle hoppas på plats.
Även monterat det ena drevet till torrsumpspumpen (på veven) och det på pumpen är nästan klart. Fattas rem och slang. Slangarna kommer till Sverige om någon vecka.
Vidare så köpte jag nya ventilfjädrar och retainers i CrMo så jag slipper ventilsläpp. Dessa byts på plats och det är halvklart.
Köpte även naca scoop till bakrutorna och satte kylaren bak. Den passade så bra bak så jag kunde inte hålla mig.
Provade med en slang vi hade i garaget. Blir längre slang så den faller snyggare. Drar även två slanger under bilen. Sen sitter där två st spalfläktar bakom kylaren som drar luften igenom och ut troligtvis på bagageluckan där det är undertryck eller ut bakom bilen.
Andreas K skrev:
Provade med en slang vi hade i garaget. Blir längre slang så den faller snyggare. Drar även två slanger under bilen. Sen sitter där två st spalfläktar bakom kylaren som drar luften igenom och ut troligtvis på bagageluckan där det är undertryck eller ut bakom bilen.
Släpp luften bakom bilen så stör du inte flödet som anströmmar vingen.
efter senaste besöket så kändes det mest naturligt att ta ut luften där nummerplåten sitter och klistra en på stötfångarna. Vet inte om det blir för fult.
Motivationen är på topp så det känns ganska bra inför säsongen.