Var å kikade på en manta hos en bilförsäljare här i Tidaholm för ett tag sen. Bilen var t.o.m enligt mina ögon rätt slut, så det blev inget köp. Åkte istället ner till Hillerstorp och hinkade in en saab 900 för 1000 spändioler. Tanken var att denna saab skulle rivas ur och användas till det omtalade "långloppet". Men jag insåg att saab'en egetligen hörde hemma på skroten. Åkte till skroten, och vad får jag se? jo, Mantan från bilhandlaren! Härligt! Så jag gjorde helt enkelt en Elof, och bytte bil rätt av.

Kan ju tillägga att de skrattade rätt gött på besiktningen, då de kände till att bilen åkt till skrot efter tidigare bes. Så efter lite tejp, spackel och lim, så gjorde jag ett tappert försök att göra slut på "das deutche auto" i Vara.
lånar en bild

Då den slöaste av skapelser råkade överleva, tänkte jag ge den en chans.
Det är så här års man kallar in Karlsson. Bäst att kika vad han har i lådorna. Det blev en 2,4-liters CIH med ny TG-kam, lätt portad och planad topp och "ventilmojängsstabilisator" (plus moms & sociala).

Så det som händer i dagarna är att byta ut das einsprize mot något lite mer avancerat. Så nu tar jag med mig min Guns'n Ammo och går in i garaget och kliar mig i huvvet tills bilen startar.
(det är så vi jobbar här ute på heden)