Ingenjörerna på Adam Opel GmbH måste ha gett sig den på att tillverka en outslitlig oljeplugg. Jag tror de lyckades.
Försökte borra med min fräs/pelarborr, men det funkade inte.
Strunt samma, idag fick jag bevis på att givaren funkar.
Premiärkörningen på Uråsa gick faktiskt bättre än väntat, inga större missöden. En lös växelspaksknopp, luft i frambromsarna
(hoppas jag) och en halv kokning var det enda som egentligen hände.
Förutom att jag njöt av att äntligen få plåga ur bilskrället på bana!
Gick rätt gött efter lite mappning, tack Håkan!
Det visade sig att jag ljög lite om laddtrycket också, det är 0,6 bar och inte 0,4. Min eleganta Wika-mätare slår visst fel på 0,2 bar.
Koncentrerade mig mest på motorn idag, chassi får komma senare.
Vill kunna lita helt på maskin innan man börjar svänga och kränga för mycket.