Den kommer variera hejdlöst med varv, den påverkar fjädrar som förskjuter den med centrifugalkraften så att du får högre tändning på varv. Precis som en gammal hederlig fördelare ska göra.
Ehm.. vet inte vad det är för goja du pratar om.. Men vad är det för remskiva och svänghjul som standard på din motor? Tänder någonstans? (då menar jag inte startkransen)[/quote]
ja då ska det stummas iaf
....
remskivan är helt utan trigger,lika svänghjulet. Det är ju på rotorn som det sitter triggningen.
typ så här är setupen för trigger return
kollade lite i bilen ikväll...asså nånting är fel!
när jag slår på tändningen så klickar reläet till å lampan för fuelpump och fidle/spark lyser grönt i nån sekund innan reläet slår ifrån.
sen när jag vrider på starten så klickar det igen å jag har varvsignal ( typ 1580rpm
) i nån sekund innna reläet klickar till å varvsignalen dör.
varvsignalen har jag dragit från ms till hallgivarn samt fidle till tändmodulen som man ska göra enligt msns-extra med bosch tändmodul och fördelarmonterad hallgivare.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
plus att ibland så har jag 200 rpm enligt megatune på tändningen under den tiden reläet ger ström till soppa pumpen
..... Å va roligt med en massa elfel
jag ska försöka leta upp nicke nyman å kolal hans åk imorgon på edps så får du läxa upp mej om du är där oxå