Karlsson skrev:Jag har redan bränt alla pengar på stötdämparna. Det skiljer inte så mycket i vikt mellan glasfiber och kolfiber, och vikt kompenserar man med mer effekt...
Karlsson skrev:Jag har redan bränt alla pengar på stötdämparna. Det skiljer inte så mycket i vikt mellan glasfiber och kolfiber, och vikt kompenserar man med mer effekt...
Det var mest för saken skulle att lacka över dem
Jonas Larsson-Aegher
Kör hellre Passat än åker bil! www.passat32.de
Lite nya bilder på bygget.
Dämpare bak. Nedre fästet nedflyttat ca 7 cm, ska förstärkas lite till.
Dämpare fram. Nedre fästet sitter 5 cm lägre än original.
Motorn har fått lite mer slangar och sladdar nu. Snart dags för provstart!
Fördelarlöst ska det vara. Man skymtar EDIS-modulen längst ner i bild. Spolen sitter på innerskärmen under huvudcylindern.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Den äldre mdellen av Opel Rekord är i min smak en av de snyggaste Oplarna
Här kommer några bilder på en opel Rekord Sprint 1969 som jag har ägt min kusin har byggtom den det sitter golf skärmkanter på den ribb gril.
Historigen om denna bil är lite lätt rolig då min kusin sålde bilen frågade han inte mig om jag var intreserad utan bara sålde den 10 år senare hittade jag bilen av en slump på en parkering och fick tag i ägaren som visade sig vara en kommpis till mig så jag fick köpa den av honom snält.
Bytte senare dänna Opel mot en Ford Mustang rakt över och vad jag vet så rullar denna Opel fortfarande utanför uddevalla. men inte en s:t mustang snyft
Ford satte världen på hjul och GM på fötter
avskyr turbo älskar FORD V8 REALY POWER
Min hemsida http://www.capri-mk2.com
Jag använder inte Volvons styrbox, bara turbon och spridarna. Med Megasquirt och EDIS-tändning går det ju att mappa både bränsle och tändning, jag ska nog ladda runt 0,5 i början så får vi se vad som smälter först.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare