B204T skrev:Åker på att köpa en jänk till, en donator-van med en vildsint 305 smallblock på 165 hästar, med tillhörande TH700.
Så, nu kan ni börja skratta åt mig
Jo jag log.
Visst du kan ju hinka i den så att du kan börja köra.
Fast 165 hk......
Däremot Centerlinefälgarna. Känns ju som om de behövs.
Fast det finns ju fler sorters fälgar och med Centerline krävs ju lite pulver som kan matcha utstrålningen.
Akta bara så du inte hamnar i jänke/fransos/BL/alfa-träsket. Köper en massa reservdelsbilar så att du kan hålla igång en finbil.
Bilder. Bilder.
Dart har legat varmt om mitt hjärta.
283 smallblock är ju inte mycket bättre, för det är det enda jag hittat Och priset för 305 och 700 lådan är helt klart rätt. Men fränt är det ju inte. Men som du säger, då kan man ju få ut den på gatan iaf... Och SE cool ut.
Har väl alltid varit i det träsket, har alltid haft flera reservdelsbilar, jag har ju tre stycken Manta B tex... Men jag väljer ju chevamotor så jag får köra
Glömde såklart ta bilder på den när vi var dit. Så ni får vänta tills dom ringer och säger att den är klar för att hämtas
Jag skulle vilja föreslå en slantsexa. De går att få bra fart på, och är rätt för modellen. Kanske inte riktigt lika billigt som CSB, men lite mer annorlunda. ...och sen vet du ju hur en turbo funkar
Fast det ska ju vara v8 muller enda lösa sexan jag vet av är dessutom skuren så går lite bet på att hitta motor också Men självklart går det få fart på en hyvelbänk. Men jag tycket att en jänkare, framförallt en racebil, utan V8 är ungefär som en ostmacka utan ost
Tack så mycket du som tyckte dig behöva min 240! Du var tydligen inte så våldsamt välutvecklad så du kunde försöka starta den med nyckeln som låg i bilen utan istället skulle förstöra för mig. Du dög tydligen inte heller till att lägga på en minuskabel på batteriet så du kunde göra din vansinnesresa med min bil. Men tack för att du gav mig extra arbete, det uppskattades verkligen....
Det verkar som du inte är sysslolös...
Hade du bott närmre hade jag nog kunnat rota fram en 318" till din Dart...
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Om den behöver det så ja. Drygt 400 hk räcker knappast till att ställa den på arslet i starten...
Har iaf fått i en rattstång med tändningslås till 240in, ska bara byta den också. Eller ja, det funkar ju just nu men stoppar man in nyckeln blir det ungefär som att vifta med en limpa i globen.........