Sida 1 av 1
Vara 9/6 -13
Postat: 09 jun 2013 19:35
av Karlsson
Här kommer tiderna, ingen hänsyn tagen till "före och efter fulkorv".
Kod: Markera allt
1. Figgz, Speedster silver 1.05.03
2. Fredrik, Speedster orange 1.05.19
3. Figgz, Speedster orange 1.05.90
4. Tolle, Speedster orange 1.09.82
5. Erik, BMW 120d blå 1.11.46
6. Förare 2?, BMW 120d blå 1.12.34
7. Alexander, BMW 327 1.12.41
8. Förare 1?, BMW Z4 1.14.85
9. Håkan, Ascona A 1.15.22
10. Anders, Commodore 1.16.35
11. Anton, Escort 1.16.75
12. Förare 2?, BMW Z4 1.18.32
13. Tobias, BMW E36 drifting 1.31.18
14. Markus, Nissan 200 drifting 1.34.72
Ni som står med frågetecken betyder helt enkelt att jag inte vet vad ni heter eller vem som körde.
Det blir lite lätt rörigt när folk byter bilar hej vilt, men jag tror att detta ska stämma.
Postat: 09 jun 2013 21:19
av OneYet
Här går det undan Karlsson.
Tack för idag.
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck.

Postat: 10 jun 2013 13:22
av Gunnar
OneYet skrev:
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck.

Var det bakdäcken som var skillnaden mellan silver och orange Speedster m.a.p tiderna? Eller var det annan skillnad på prestanda mellan bilarna?

Postat: 10 jun 2013 14:28
av OneYet
Gunnar skrev:OneYet skrev:
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck.

Var det bakdäcken som var skillnaden mellan silver och orange Speedster m.a.p tiderna? Eller var det annan skillnad på prestanda mellan bilarna?

Det skilde en hel del.
Jag hade R-däck och 100 hk mer.......
Skulle tro att den däringa chauffören har ett finger med i hur fort bilen går.
Fredrik "Figgz" körde en original 2,2 på gatdäck men han kan verkligen köra han.
Nu får jag nog sluta trimma bilen och gå på ett par körträningar istället.
Postat: 10 jun 2013 15:42
av Gunnar

[/quote]
Det skilde en hel del.
Jag hade R-däck och 100 hk mer.......
Skulle tro att den däringa chauffören har ett finger med i hur fort bilen går.
Fredrik "Figgz" körde en original 2,2 på gatdäck men han kan verkligen köra han.
Nu får jag nog sluta trimma bilen och gå på ett par körträningar istället.[/quote]
Sedär, trodde det var tvärtom
Men du har ju en tyngre bil med extra trimgrejer. Figgz. hade ju sämre tid än dig i din bil, så kanske dags att ta bort kilon i framtiden.

Postat: 11 jun 2013 21:27
av Antons
Ja tror nog inte effekten spela så stor roll på denna bana. Körde mest på ettan de varvet ja inte försökte sladda. Har i allafall inte haft så mycke träningsvärk i armarna sedan mönstringen för tio år sedan.
Postat: 11 jun 2013 21:47
av Karlsson
200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.
När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Postat: 12 jun 2013 05:44
av Martin Fåglefelt
Karlsson skrev:200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.
När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Då får du modifiera så att det är lättare att få tag på... Corvette-axel...

...
Postat: 12 jun 2013 10:41
av Gunnar
Martin Fåglefelt skrev:Karlsson skrev:200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.
När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Då får du modifiera så att det är lättare att få tag på... Corvette-axel...

...
Kanske en 10:e bultad camaro/Firebird från 70:e talet med 3:23 utv och diffbroms kan vara något. För mig någon gång i början av 70:e talat så blev dessa axlar starkare, men är inte helt säker. Kanske en kontakt med Björn på Camaro/Firebird skroten kan vara något. Han har snart haft den i 30 år

Postat: 12 jun 2013 11:45
av Karlsson
Jag har en axel från en lite nyare Commodore C, där ska tydligen diffbromsen från Omega 3000 passa.
Ska bara få tag i en diffbroms också...
Postat: 07 jul 2013 08:57
av Calle Wennborg