Vara 9/6 -13

Vad tyckte du om träffen? Berätta!

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Vara 9/6 -13

Inlägg av Karlsson »

Här kommer tiderna, ingen hänsyn tagen till "före och efter fulkorv".

Kod: Markera allt

1.  Figgz, Speedster silver             1.05.03

2.  Fredrik, Speedster orange           1.05.19

3.  Figgz, Speedster orange             1.05.90

4.  Tolle, Speedster orange             1.09.82

5.  Erik, BMW 120d blå                  1.11.46

6.  Förare 2?, BMW 120d blå             1.12.34

7.  Alexander, BMW 327                  1.12.41

8.  Förare 1?, BMW Z4                   1.14.85

9.  Håkan, Ascona A                     1.15.22

10. Anders, Commodore                   1.16.35

11. Anton, Escort                       1.16.75

12. Förare 2?, BMW Z4                   1.18.32

13. Tobias, BMW E36 drifting            1.31.18

14. Markus, Nissan 200 drifting         1.34.72
Ni som står med frågetecken betyder helt enkelt att jag inte vet vad ni heter eller vem som körde.
Det blir lite lätt rörigt när folk byter bilar hej vilt, men jag tror att detta ska stämma.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
OneYet
Ultrapostare!
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 nov 2004 10:46
Ort: Huskvarna

Inlägg av OneYet »

Här går det undan Karlsson.
Tack för idag.
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck. 8)
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
Gunnar
Deluxpostare!
Inlägg: 452
Blev medlem: 08 feb 2006 21:33

Inlägg av Gunnar »

OneYet skrev:
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck. 8)
Var det bakdäcken som var skillnaden mellan silver och orange Speedster m.a.p tiderna? Eller var det annan skillnad på prestanda mellan bilarna?
8)
OneYet
Ultrapostare!
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 nov 2004 10:46
Ort: Huskvarna

Inlägg av OneYet »

Gunnar skrev:
OneYet skrev:
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck. 8)
Var det bakdäcken som var skillnaden mellan silver och orange Speedster m.a.p tiderna? Eller var det annan skillnad på prestanda mellan bilarna?
8)
Det skilde en hel del.
Jag hade R-däck och 100 hk mer.......
Skulle tro att den däringa chauffören har ett finger med i hur fort bilen går.
Fredrik "Figgz" körde en original 2,2 på gatdäck men han kan verkligen köra han.
Nu får jag nog sluta trimma bilen och gå på ett par körträningar istället.
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
Gunnar
Deluxpostare!
Inlägg: 452
Blev medlem: 08 feb 2006 21:33

Inlägg av Gunnar »

8)[/quote]

Det skilde en hel del.
Jag hade R-däck och 100 hk mer.......
Skulle tro att den däringa chauffören har ett finger med i hur fort bilen går.
Fredrik "Figgz" körde en original 2,2 på gatdäck men han kan verkligen köra han.
Nu får jag nog sluta trimma bilen och gå på ett par körträningar istället.[/quote]

Sedär, trodde det var tvärtom :lol:
Men du har ju en tyngre bil med extra trimgrejer. Figgz. hade ju sämre tid än dig i din bil, så kanske dags att ta bort kilon i framtiden. :wink:
Antons
Normal postare
Inlägg: 25
Blev medlem: 04 maj 2012 21:31
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Antons »

Ja tror nog inte effekten spela så stor roll på denna bana. Körde mest på ettan de varvet ja inte försökte sladda. Har i allafall inte haft så mycke träningsvärk i armarna sedan mönstringen för tio år sedan.
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.

När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2787
Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
Ort: Råslätt, Jkpg

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Karlsson skrev:200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.

När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Då får du modifiera så att det är lättare att få tag på... Corvette-axel... :) ...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04


tel. 0725-423500
Gunnar
Deluxpostare!
Inlägg: 452
Blev medlem: 08 feb 2006 21:33

Inlägg av Gunnar »

Martin Fåglefelt skrev:
Karlsson skrev:200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.

När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Då får du modifiera så att det är lättare att få tag på... Corvette-axel... :) ...
Kanske en 10:e bultad camaro/Firebird från 70:e talet med 3:23 utv och diffbroms kan vara något. För mig någon gång i början av 70:e talat så blev dessa axlar starkare, men är inte helt säker. Kanske en kontakt med Björn på Camaro/Firebird skroten kan vara något. Han har snart haft den i 30 år :)
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Jag har en axel från en lite nyare Commodore C, där ska tydligen diffbromsen från Omega 3000 passa.
Ska bara få tag i en diffbroms också...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Calle Wennborg
Styrelseledamot
Inlägg: 2441
Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
Ort: Habo

Inlägg av Calle Wennborg »

CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Skriv svar