Dagen började som regnig, så med lite sladd i alla kurvor på väg till sten stures, där vi vid 11.10 möttes av solen, och alla andra glada veteranare och entusiaster.
därefter sladdandes iväg mot maccans pappas museum där vi fick höra mycket bra och inlevande berättelser av maccans far om apollo. och även en rundtur i det finfina museet.
sen blev det allmänt däcksparkande, motorinspektioner, 8-track spelande, och fika!
senare tog vi de minsta och krokigaste vägarna sturesson kende hitta till marieholm, för att senare avnjuta en matbit i ett växthus!
en helt klart finfin dag med det bästa vädret för en träff.
Jag tackar alla som har ställt upp för att göra träffen möjlig, även alla som kom, annars hade den blivit tråkig.
Veteran och entusiastbilsträff 22/8
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
Veteran och entusiastbilsträff 22/8
Mä Völvon på Bréé...
Ojoj vilken träff det blev. Det var verkligen en otrolig blandning av bilar. Det visar verkligen klubbens bredd.
Jag knäppte lite bilder för att visa er andra vad ni missade.
Samling och välkomsord av Sture på Sten´s Stures Gatukök i Värnamo.
Sedan bar det av mot mitt föräldrahem, och min fars museum som är byggt runt ett gamalt uthus.
Där ställde vi upp våra vrålåk och hade god tid att snacka om ditten datten.
Efter Apollosnack och guidening i museet, kaffe med hembakat så bar det av på onödigt små slingriga vägar mot MrCook Caterings restaurang utanför Marieholm.
Framme och dax för middag!
Sedan bar det av hem, mätt och glad.
TACK alla för trevligt sällskap, och TACK till Sturesson för väl valda vägar.
Jag knäppte lite bilder för att visa er andra vad ni missade.
Samling och välkomsord av Sture på Sten´s Stures Gatukök i Värnamo.
Sedan bar det av mot mitt föräldrahem, och min fars museum som är byggt runt ett gamalt uthus.
Där ställde vi upp våra vrålåk och hade god tid att snacka om ditten datten.
Efter Apollosnack och guidening i museet, kaffe med hembakat så bar det av på onödigt små slingriga vägar mot MrCook Caterings restaurang utanför Marieholm.
Framme och dax för middag!
Sedan bar det av hem, mätt och glad.
TACK alla för trevligt sällskap, och TACK till Sturesson för väl valda vägar.
-
- Styrelseledamot
Jag kan bidra med några bilder också.
Det var riktigt roligt att det blev träff till slut och att vi blev ett gött gäng.
Först kändes det lite grått, trist och ensamt.
Men snart sken solen och parkeringen fylldes upp med en härlig blandning.
Sen åkte vi till Arne
Tre generationer som kommer driva vidare museet till sina barn, som låter sina barn ta över, som låter sina bar...
Mmmm jag vill ha en Speedster...
Sen åkte vi på lite finvägar, gammal är äldst. De andra sportbilarna hängde inte med i mitt tempo...
Framme hos Mr Cook
Vid dukat bord
Tack alla för en rolig träff och tack Arne för att vi fick en intressant visning!
Det var riktigt roligt att det blev träff till slut och att vi blev ett gött gäng.
Först kändes det lite grått, trist och ensamt.
Men snart sken solen och parkeringen fylldes upp med en härlig blandning.
Sen åkte vi till Arne
Tre generationer som kommer driva vidare museet till sina barn, som låter sina barn ta över, som låter sina bar...
Mmmm jag vill ha en Speedster...
Sen åkte vi på lite finvägar, gammal är äldst. De andra sportbilarna hängde inte med i mitt tempo...
Framme hos Mr Cook
Vid dukat bord
Tack alla för en rolig träff och tack Arne för att vi fick en intressant visning!