Sida 1 av 1
Moholm 23/5
Postat: 23 maj 2009 18:45
av Karlsson
Japp, så var den konbanan avklarad.
Snabb summering:
Det var lite kallt på förmiddagen, korven smakade gott, jag fick köra Speedster.
Det sista framkallade vissa habegär, jag insåg plötsligt hur en bil ska uppföra sig på vägen.
Tider kommer imorrn.
Postat: 23 maj 2009 20:56
av Neider
Vadå tider? Alla körde ju max 70km/h
Tack till er som fixade denna dag och satt och tog tider
Det sköna med denna klubben är hur brett register av bilar vi har, från vw caddys till P1800 med monstermotor och alla har lika roligt i konbanan
Postat: 23 maj 2009 21:41
av Karlsson
Allas bästa tider.
- 1. Samuel S, Miata, 1.11.56
2. Axel B, Speedster, 1.12.10
3. Fredrik L, Speedster, 1.13.38
4. Neider, Civic, 1.15.57
5. Robert G, Miata, 1.15.85
6. Roger P, P1800, 1.16.78
7. Calle A, 944, 1.17.10
8. Axel B, SAAB, 1.17.84
9. Maccan, Miata, 1.18.09
10. Merca 190, 1.18.15
11. Zeb, 911, 1.18.22
12. Oscar R, MC, 1.18.47
13. Blå E36, 1.19.34
14. David A, Hyundai, 1.20.19
15. Axel B, Omega, 1.20.81
16. Rogö, Dodge, 1.21.10
17. Erik L, SAAB, 1.21.53
18. Roger P, Omega, 1.21.88
19. S70 Diesel, 1.23.84
20. Caddy, 1.26.94
Med reservation för felmarginal i tidtagartummen.
Postat: 23 maj 2009 22:37
av OneYet
Jättetack för en trevlig dag.
Solsken, en kanonbana och en massa trevligt folk att skjutsa runt på.
Tack för allt ert engagemang.
/ Fredrik
Postat: 24 maj 2009 08:41
av Zeb
Jättetrevlig dag, stort tack ni som skötte tidtagning och annat, Karlsson var den jag såg i stolen mest av tiden.
Tack Calle för middan! Synd bara att du hittade skon efter lunch
Postat: 24 maj 2009 10:08
av BOB
Postat: 24 maj 2009 10:41
av Calle Wennborg
Tack för en trevlig dag!
Även om jag va gnällig och Zeb sabotera min bil innan Fulkorvs pausen
Lite konstig dag för min del lyckades både vricka foten när jag bromsade och få fullgashäng på 2an mitt i konbanan tur att vissa har med sig verktyg.
Tack Mackan K och Zeb som åkte och köpte mer korv m.m!
Avslutade dagen med att köra en repa med Miata Uhh! vilken bil!
Postat: 24 maj 2009 10:41
av Samuel S
Postat: 24 maj 2009 10:51
av Maccan
Vilken underbar dag och vilket välsignat väder vi hade!
Tyvärr var jag tvungen att fara hem för tidigt för att sälja min lilla Corsa.
Tack Karlsson och alla andra medverkande för strålande arbete.
Dock kunde jag aldrig få nåt flyt i körningen, men jag skyller som brukligt på materialet.
Postat: 24 maj 2009 11:28
av Calle Wennborg
Postat: 24 maj 2009 14:08
av kardanaxel
Jag vill också tacka alla för en riktigt bra träff!!
Extra stort tack till Samuel, Fredrik och Erik som lånade ut bilar med.
Lite korrigering i listran med:
nr. 12 ska vara Oscar Rådbo
nr. 17 ska vara Erik Ljungberg
Postat: 24 maj 2009 23:32
av Anton_the_man
min tid e inte me, men tur e väl de
bilen började ticka nått fruktansvärt efter andra körningen
o ja valde att inte köra mer.. tråkigt.
funkar som den ska nu igen iaf.
till nästa års konbaneträffar får de antingen bli annan bil eller bättre
olja..
Tack till alla som va me o gjorde en fantastiskt nice träff!
ja kommer va borta under hela hösten så de blir inga mer "riktiga" träffar för min del i år, men vi borde snart dra ihop en spontan träff igen.
tack o bock!
Postat: 25 maj 2009 09:59
av Reco
Var det den svarta Anton?
Den lät ju mysko på uråsa förra året efter en repa också.
Postat: 25 maj 2009 17:21
av Anton_the_man
Reco skrev:Var det den svarta Anton?
Den lät ju mysko på uråsa förra året efter en repa också.
ne, den svarta låter inte mycke längre..
http://forum.attitudemotorclub.com/view ... 7&start=40
nu kör ja hellrot 320i touring.
http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=8110
Postat: 26 maj 2009 11:49
av A.Johansson
rolig träff me bra väder o allt! bra jobbat!
Postat: 27 maj 2009 10:44
av David Alesand
Trevligt att träffa massa Attitudare igen! Nya och gamla ansikten. Och gamla som man inte känner igen känns ju också som nya.
Sen är det alltid skoj att få lite koll på vem som egenligen är bakom ett forum-alias.
Vad det gäller bilen så är jag glatt överraskad av vägegenskaperna. Möjligen är växellådan lite seg men kvalitétskänslan är fortfarande intakt, trots aggresiv körning. Inget knirk eller kna(r)k.
Lite mer effekt skulle ju dock inte skada (även om vridet är bra).
Synd att jag inte kom ner under 1,20! Vet inte hur många rundor jag körde på just 1,20? Inte hjälpte det att dra in magen och fälla in backspeglarna heller.
Hoppas du är nöjd med bucklan Samuel och att den inte kändes som en alltför stor börda att bära hem. På bilderna ovan så ser man ju en pokal som är tänkt som nåt slags vandringspris. Förhoppningsvis blir den med tiden lika stor som Stanley Cup-bucklan.
Måste också säga att det är roligt med bredden på typen av bilar. Trots att det är med sport och supersportbilar så känner man sig inte felplacerad med en vanlig standardbil.