20060730 Emmaboda SuperStage med Mazdaklubben
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
20060730 Emmaboda SuperStage med Mazdaklubben
Vi var några som nappade på erbjudandet att köra SS-banan på Emmaboda idag. Det var görskoj! Tills bilen tickade som en diesel...
Jag körde på 1.37.22. Verkar vara en helt ok tid om man jämför med Anton Lillsunds tid på rejsa.nu, trots den nya beläggningen. Finns säkert flera sekunder att ta - bilen är inte optimalt inställd och min körstil inte anpassad efter bilen.
Bilen tickade när oljan blev för varm och räckte inte hela vägen upp - eller så råkade jag ut för att oljan la sig för mycket på sidan så pumpen gick tom. Kanske en kombination av båda.
Nåja, jag är nöjd med dagen!
Jag körde på 1.37.22. Verkar vara en helt ok tid om man jämför med Anton Lillsunds tid på rejsa.nu, trots den nya beläggningen. Finns säkert flera sekunder att ta - bilen är inte optimalt inställd och min körstil inte anpassad efter bilen.
Bilen tickade när oljan blev för varm och räckte inte hela vägen upp - eller så råkade jag ut för att oljan la sig för mycket på sidan så pumpen gick tom. Kanske en kombination av båda.
Nåja, jag är nöjd med dagen!
mycket trevlig dag på ett soligt flygfält saknade verkligen att inte ha egen bil där men fick köra 6 varv med samuels miata... miata är en underbar bil körde 1.41,60 det enda varvet jag var själv i bilen, fanns mycket mer att hämta....
sen hade vi en lite minidriftsession på torsvik med mr2, is200 och driftkungeb Axel med m3:an.... mr2an såg lite svår sladdad ut..
sen hade vi en lite minidriftsession på torsvik med mr2, is200 och driftkungeb Axel med m3:an.... mr2an såg lite svår sladdad ut..
Robert Gustafsson
-
- Snubben som nästan bara läser
- Kontakt:
Vill först & främst tacka för att ni kom, alltid mkt roligt att träffa trevligt motorentusiaster
Personligen hade jag otroligt kul trots några småproblem men lyckades köra 1,37,36 med min 626 V6:a med original hjulupphängning samt tokslut R-däck haha så det blev bara ett par repor i banan men mkt nöjd ändå
Personligen hade jag otroligt kul trots några småproblem men lyckades köra 1,37,36 med min 626 V6:a med original hjulupphängning samt tokslut R-däck haha så det blev bara ett par repor i banan men mkt nöjd ändå
Jo, däcken funkar bra till konbana.Maccan skrev:Funkade mina däck bra på miatan denna gången också?
Jag har varit lite missnöjd att jag missade denna träff...
Det var hur kul som helst att köra!
Tiden blev 1.38.93 och det är jag ganska nöjd med.
Men mer effekt hade gjort stor skillnad på tiderna.
Tack till Mazdaklubben för att vi fick vara med och leka!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
Ja, verkligen ett stort tack!BMW Samuel skrev:Tack till Mazdaklubben för att vi fick vara med och leka!
Attitude kanske kan hyra Emmaboda nästa säsong för att köra själva? Det verkade ju inte så dyrt eftersom det kostade per bil 300:- och vi var 15 bilar som körde. Eller finns det någon som betalar som jag inte vet om? Det kanske är bilsport själva som står för en del kostnad?
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Det måste vi göra om. Den är lite lurig att få loss med 225:or bak och 125hk, men det krävs nog mest träning... eller mer regn.BOB skrev:sen hade vi en lite minidriftsession på torsvik med mr2, is200 och driftkungeb Axel med m3:an.... mr2an såg lite svår sladdad ut..
Blir det konbana nån dag?
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Legend!
Jag kollade idag och då var på 1/4 av mätstickan. För lite olja alltså. Visst är det 1 l mellan min och max? Jag kunde nog ha haft 7 dl till eller så.Samuel Lindkvist skrev:Grattis till tiderna. Tråkig med oljan. Vad hade du för nivå på oljestickan?
Jag ska byta olja i dagarna nu för att få fräsch olja inför Gelleråsen.
-
- Klubbordförande
Tack till mazdaklubben först å främst!
Kanondag! Och perfekt att känna på nya bilen. Var väldigt intressant, gick kasst första omgången och jag blev nästan lite lack å började längta efter E30:n, Men med lite träning så gick det bättre! Blev 1.34.97 tillslut, vilket jag är nöjd med! Det är ju bara en orginalbil .
Intressant att köra så snabb bana med så pass tung bil med.
Tolls lille bil gick fint Tur att man bytt upp sig lite, annars hade man blivit ordentligt avhängd
Kanondag! Och perfekt att känna på nya bilen. Var väldigt intressant, gick kasst första omgången och jag blev nästan lite lack å började längta efter E30:n, Men med lite träning så gick det bättre! Blev 1.34.97 tillslut, vilket jag är nöjd med! Det är ju bara en orginalbil .
Intressant att köra så snabb bana med så pass tung bil med.
Tolls lille bil gick fint Tur att man bytt upp sig lite, annars hade man blivit ordentligt avhängd
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-
- Styrelseledamot
-
- Legend!
Nåja, du har ju lite fler hästar...kardanaxel skrev:Tolls lille bil gick fint Tur att man bytt upp sig lite, annars hade man blivit ordentligt avhängd
Fast, om jag kunde ratta min bil optimalt skulle jag nog kunna ta några sekunder. Du var ju bara 2,25 sekunder snabbare än mig. Tråkigt att värmen satte stopp. Nåja, jag är dock ganska nöjd ändå!
Va sugen man blir på de nu, att man inte hängde på och testa denna omtalade slinga, vill gärna ha r-gummi innan man ge sig ut ...Ni verkade ju ha haft mycket skoj....få väl hoppas att de kommer fler tillfällen.
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
grymt rolig dag.. vill tacka grabbarn för fint sällskap.. och axel och robert för bilandet blir bjuda på lunch till er när plånboken vill..
lite ot men axel tog gullabos tid me nån sekund.. fick höra av en källa att det var en kvick tid för den bilen i orginalskick!
lite ot men axel tog gullabos tid me nån sekund.. fick höra av en källa att det var en kvick tid för den bilen i orginalskick!
Speed kills drive volvo and live for ever!