Jag har upptäckt ett stort blåmärke på mitt ben idag. Typisk gokartskada.
För övrigt så vill jag vara tidigt ute här och gratulera...
Vi fick nämligen en ny gokartmästare i klubben igår!
GRATTIS AXEL!
Jag har slutresultatet i A-finalen här.
Lägger gärna ut det, eft jag själv är ganska nöjd med min prestation. Bättre än förväntat.
Tider kommer jag inte ihåg. Men jag tror Axel slog till med 23.17 eller nåt sånt i finalen, det är snabbt!
1. Kardanaxel
2. Samuel Lindkvistarns pajk
3. Herr Sturesson
4. Samuel "ständig två bland Samuelar"
5. Emanuelsson den äldre.
6. "Last und Transport" Magnusson
Sen fick vi se hur man smartast tar hjälp av medtävlarna för att accelera så fort som möjligt när man väl har missat starten och det i A-finalen!! De klart,, de krävs nog rutin för de.. Oj vad kul de var o se!
Jo, det gick ju klart över förväntan... Sen var det väldigt snällt av Samuel att släppa av lite i starten Det var nervöst som det var än då. Samuel körde ju bättre utav oss båda mot slutet och började att komma ifatt och hade jag inte fått dom där fria varven i början så vette sjutton om det hade gått...
Kul var det i alla fall och det var mycket bra tider över lag så nu är det bara å ladda för nästa år!
Sen fick vi se hur man smartast tar hjälp av medtävlarna för att accelera så fort som möjligt när man väl har missat starten och det i A-finalen!! De klart,, de krävs nog rutin för de..
Ja det är väl så vi brukar starta "våra race" med Porscharna, jag och Samuel.... Jag är MYCKET nöjd med min placering, trots att jag körde med 15kg straffvikt.
Ando skrev:Jag vill köra igen!!
Kan vi inte ha gokartcup 2006 strax efter nyår
Detta är lite OT men men:
Vi som bor kring skövdetrakten sa att vi får se till o få ihop en turnering i sommar vid flygfältet här. Banan är typ helt ny och används även av seriösa gokartsfolk med lite fetare grejer. När vi körde i somras lite turneringar hade jag en snitthastighet på 59km/h så de går rätt kvickt!
Nu läste jag dock att de har vänt på varven lite men kartarna är på 270cc så de ska nog gå rätt bra ändå! Banan är som både bra och stor.
Jag brukar fixa några turneringar med polarna men eftersom den är så bra vore de kul med en attitudeturnering med. Stället är vad jag hört från flera bättre än kinnekulle. Ligger lite mer centralt med än högt uppe på ett berg i ingenstans..
Inga blåmärken att rapportera, men högern är fortfarande öm... Jag vill köra mera! Närsomhelst. För övrigt kom jag trea i B-finalen. Mycket nöjd, men sugen på mer.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Andreas skrev:Det var en kanonrolig eftermiddag och jag är jättenöjd! Hade inte räknat med att vara i A-final men på något konstigt sätt så kom jag med där!
Trevlig fajt vi hade i finalen, eller vad säger du Silverudd?
Ja, det var lite spänning minsann.
Jag brukar aldrig lyckas riktigt i sådana fajter, utan brukar mest bli ståendes avknuffad nånstans. Men detta gick ju vägen!
Ivarsch skrev:
Stället är vad jag hört från flera bättre än kinnekulle.
Det kan man ju verkligen hoppas!!! Standarden på de kartar som var där när vi var å körde där för något årsedan med attitude var riktigt dålig
Har själv kört ganska mycket på kinekulle det senaste. Har fixat till det rätt bra där. Fördelen med dem är att man kan köra ute på snön om vill. Naturligtvis inte med slicks då
Fast ja kan inte säga hur det ligger till nu. Hörde att de haft ett rätt saftigt inbrott där tyvärr...
Ivarsch skrev:
Stället är vad jag hört från flera bättre än kinnekulle.
Det kan man ju verkligen hoppas!!! Standarden på de kartar som var där när vi var å körde där för något årsedan med attitude var riktigt dålig
Har själv kört ganska mycket på kinekulle det senaste. Har fixat till det rätt bra där. Fördelen med dem är att man kan köra ute på snön om vill. Naturligtvis inte med slicks då
Fast ja kan inte säga hur det ligger till nu. Hörde att de haft ett rätt saftigt inbrott där tyvärr...
Det var ju skönt att höra! Då är det säkert bättre nu Jag läste föresten i någon tidning i somras att dom hade haft en brand i containrarna som gocartarna stod i så det kan ju också påverka hur läget är nu...