Sida 1 av 2
Konkörning i Vara 8/10
Postat: 08 okt 2005 17:13
av Jonas Aegher
Tack för en lyckad träff!
Motorutskottet och Jonas (med flera) har gjort en toppeninsats igen.
Ser fram emot att se officiella (och hysch inofficiella tider)!
Kan själv säga att min "enda" tid var totalt kass...
1.29 X X X X
/J
Postat: 08 okt 2005 17:23
av Ivarsch
Ja och lite bilder vore kul med!
själv var jag hemma med feber och hosta.. haft sen måndags så jag trodde allt jag skulle hinna bli frisk så jag kunde komma o gasa.. men det gick inte de..
Postat: 08 okt 2005 17:39
av BOB
Bilder för den som vill se
Mina bilder:
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/vara051008/index.htm
Det är dom som var något att ha, finns med bättre kvalite om någon vill ha så kan jag mejla.
Fick även några bilder av Christer (körde röd e30) som fotograferade.
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/Varachrister/
Lite prov av mina bilder
Postat: 08 okt 2005 18:49
av Kon mannen
Stort tack tiller som fixat denna underbart roliga dag
Gud välsingne er alla...
Nu är ska ja bygga bil.........
Postat: 08 okt 2005 19:04
av Jonas Öhman
Det var väldigt roligt att arrangera den här dagen. Skulle tro att jag kommer att få en del frågor om min tro av de kompisar som var där.
Postat: 08 okt 2005 20:21
av kardanaxel
Får instämma. Tack för en trevlig dag!
Blev mycket bättre än vad man kunde tro när man såg banan första gången...
(mycket byggnader som skrämde i början, men dom glömdes av med tiden
)
Postat: 08 okt 2005 22:48
av Jonas Öhman
kardanaxel skrev:Får instämma. Tack för en trevlig dag!
Blev mycket bättre än vad man kunde tro när man såg banan första gången...
(mycket byggnader som skrämde i början, men dom glömdes av med tiden
)
Du har naturlig fallenhet för sån't här. Se till att ta ut rallylicens, också, och låna en VOC-bil till en RS-tävling.
Postat: 09 okt 2005 00:00
av Widell
Stort tack!
Typiskt. Jag tog inte varningarna på allvar. Jag har ju hört hur farligt det är att börja med racing. Men nu är jag fast, det var ju skitkul! Längtar redan till nästa träff, fast det kanske inte blir någon körning förrän det är dags för isracing?
Jag har fortfarande en bit kvar tills jag tar ut max ur 360:n, men jag ska jobba på det, jag lovar. Hittade till och med en actionbild på monstret...
För övrigt körde jag på 1,14:8 sista (och bästa) repan.
Postat: 09 okt 2005 08:01
av Anders Toll
Tusen tack alla som körde konfirmanderna! Killarna uppskattade verkligen detta!
Lite annorlunda bana. Jag hade inte alls förstått att banan såg ut som den gjorde innan vi kom dit. Jag hade tänkt mig en stor asfaltsplan.
Med manuell tidtagning fick jag 1.10. Det hade förstås varit spännande att pröva mer men det gick inte efter pizzan.
SUUUCK!!!
Postat: 09 okt 2005 11:44
av Alesand
Jag var hemma och pluggade till tenta, men är inte helt säker på att jag gjorde rätt.
Vilka gryma bilder!
Golfen och E30 som lättar över krönet!
Mer bilder!!! Kan inte nån berätta mer om banan?
Postat: 09 okt 2005 12:28
av Jonas Öhman
Här kommer de inofficiella resultaten med handikapp:
http://privat.gotanet.com/priv0048/DO051008.pdf
Vid beräkningen av Bymos koefficient har jag utgått från vikt och effekt på Lundmarks bil och lagt till 50 hk/din. Kan det stämma på ett ungefär?
Tidaholmskadetterna och Karlssons Rekord har fått ett effekttilläg på 15% p g a trimning.
Vid beräkning av koefficient på rallybilarna har jag tagit hänsyn till de faktiska effekterna och vikterna.
Postat: 09 okt 2005 13:34
av Anders Toll
Banan var på asfalt runt en stor silo/lagerbyggnad. Lite trixig och ibland farligt nära betongpelare och stål.
Grattis Axel! Du kör kanonbra!
Postat: 09 okt 2005 13:55
av BOB
trevlig resultatlista kom ju ändå ganska långt upp även att man hade endel effekt och en bil att vara rädd om. Men känns ju som att den där listan är väldigt otillräknlig då effekten och vikten på dom flesta bilarna är väldigt uppskattad, finns nog bilar/förare som skulle längre upp och ska man räkna med sånt så behövs väl ganska exakta siffror för att man ska kunna ha någon användning av det?
självklart ägde ju axel banan helt tycker jag 18 år och inget monster till bil tar rena tävlingsbilar och förare
blev lite orolig när jag kom dit över hur trångt det var och vad som skulle kunna hända om man åkte av, men vi klarade ju oss utan att någon körde in i något.. Och det blev väldigt trevligt
Postat: 09 okt 2005 14:22
av Samuel Lindkvist
Gött axel att du visar dom vad en gammal E30 med bra chaufför är kapabel till. Vilka dämpare hade du?
Postat: 09 okt 2005 15:05
av Jonas Öhman
Kolla
http://www.sportvagn.com/ Christer Lundmark har en bra beskrivning av hur det var att åka.
På förekommen anledning talar jag också om att jag ska att jag ska ta bort personnumren från resultatlistan så snart jag är hemma igen.
Postat: 09 okt 2005 15:08
av Softis85
Ja stort tack till arrangörerna. Det var en lyckad träff, hade hur skoj som hellst.
Postat: 09 okt 2005 17:23
av Karlsson
Jodå, det var en njutning att plåga 2,2an lite grann! Gick ungefär lika dåligt som jag hade räknat med, hörde talas om vissa syrliga kommentarer på komradion...
Sen vet jag inte hur trimmad den är egentligen, det enda som är gjort är ett insug med lite större kanaler och tokhög tändning. Den kanske hade sina 115 original hästar när jag kom dit iaf, men den var betydligt slöare på hemvägen... Men jag ska inte skylla på motorn, det hade behövts lite bättre däck och stummare chassi, då hade jag kört ifrån er allihop!
Nästa säsong får ni passa er för då är Rekorden äldre och röd!
Postat: 09 okt 2005 22:29
av Jonas Öhman
Nu har jag ändrat resultatlistan så att personnumren inte syns.
Postat: 10 okt 2005 11:00
av kardanaxel
Jonas Öhman skrev:
Du har naturlig fallenhet för sån't här. Se till att ta ut rallylicens, också, och låna en VOC-bil till en RS-tävling.
Vore jättekul! Men dom där vattenfaten som det pratades om skrämmer lite om man ska låna en bil
Men jag skulle nog inte tacka nej om jag fick erbjudandet
Tack för alla trevliga kommentarer!
Vilka dämpare hade du?
Jag hade dina dämpare på där bak. Funkade bra! hann inte att byta där fram.
Jag kunde inte öppna pdf-filen, någon som kan berätta hur det gick där?
Postat: 10 okt 2005 11:34
av Jonas Aegher
Axel: trots ett handikapp på 1.05 så regerade du
Har även jag svårt att läsa pdf-filer så kan inte säga mer än så...
Passaten fick 0.96 vilket gör att jag direkt ångrar att jag inte körde iaf en till offiell tid. Skitbil som körs över sina egna och bilens begränsningar kommer man långt med
Effektmätning och invägning nästa gång? hehe