Ni som står med frågetecken betyder helt enkelt att jag inte vet vad ni heter eller vem som körde.
Det blir lite lätt rörigt när folk byter bilar hej vilt, men jag tror att detta ska stämma.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
OneYet skrev:
Jag hade jätteroligt, dags att byta bakdäck.
Var det bakdäcken som var skillnaden mellan silver och orange Speedster m.a.p tiderna? Eller var det annan skillnad på prestanda mellan bilarna?
Det skilde en hel del.
Jag hade R-däck och 100 hk mer.......
Skulle tro att den däringa chauffören har ett finger med i hur fort bilen går.
Fredrik "Figgz" körde en original 2,2 på gatdäck men han kan verkligen köra han.
Nu får jag nog sluta trimma bilen och gå på ett par körträningar istället.
Det skilde en hel del.
Jag hade R-däck och 100 hk mer.......
Skulle tro att den däringa chauffören har ett finger med i hur fort bilen går.
Fredrik "Figgz" körde en original 2,2 på gatdäck men han kan verkligen köra han.
Nu får jag nog sluta trimma bilen och gå på ett par körträningar istället.[/quote]
Sedär, trodde det var tvärtom
Men du har ju en tyngre bil med extra trimgrejer. Figgz. hade ju sämre tid än dig i din bil, så kanske dags att ta bort kilon i framtiden.
Ja tror nog inte effekten spela så stor roll på denna bana. Körde mest på ettan de varvet ja inte försökte sladda. Har i allafall inte haft så mycke träningsvärk i armarna sedan mönstringen för tio år sedan.
200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.
När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev:200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.
När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Då får du modifiera så att det är lättare att få tag på... Corvette-axel... ...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Karlsson skrev:200 hk räckte för att min bil skulle gå rakt fram ungefär hela tiden, så det var inte så lättkört.
Kortare styrväxel, mer camber och caster står på önskelistan.
När jag försökte sladda så började kopplingen slira, men hellre det än att köra av en drivaxel eller nåt sånt.
Svårt att få tag i vissa delar till min bil nu för tiden.
Då får du modifiera så att det är lättare att få tag på... Corvette-axel... ...
Kanske en 10:e bultad camaro/Firebird från 70:e talet med 3:23 utv och diffbroms kan vara något. För mig någon gång i början av 70:e talat så blev dessa axlar starkare, men är inte helt säker. Kanske en kontakt med Björn på Camaro/Firebird skroten kan vara något. Han har snart haft den i 30 år