Dagordning.
För årsmötet 10 mars 2013, Allianskyrkan i Jönköping.
1. Inledning
2. Val av presidium
- ordförande Axel Byrmo
- co-driver Jakob Josefsson
- sekreterare David Knutsson
3. Val av två protokolljusterare.
Calle Adolfsson, Peter Friberg
Som tillsammans med ordförande och sekreterare justerar protokollet
4. Godkännande av kallelse till årsmötet.
Godkänt
5. Godkännande och justering av dagordningen.
Godkänt
6. Verksamhetsberättelse 2012
En verksamhetsberättelse hålls av Axel Byrmo
7. Val av tre rösträknare.
Erik Lagerstedt, Calle Adolfsson, Andreas Ekslätt
8. Ekonomisk rapport
5900:- plus i år.
76500 på plusgirokontot.
33300:- medlemsavgifter inkomst.
9. Revisorernas rapport
granskade och godkända utan anmärkningar.
ansvarsbefrielse ges åt styrelsen.
10. Val av styrelseledamöter.
Enligt förslag. 100% för.
11. Val av ordförande.
Axel Byrmo. Enligt förslag. 24 för. 0 emot.
12. Val av vice ordförande.
Jakob Josefsson
13. Val av kassör.
Peter Friberg
14. Val av revisorer
Gunnar Adolfsson och Andreas Ekslätt
15. Val av medlemsansvarig
Erik Lagerstedt
16. Val av ansvarig för motorbibelsprojektet.
Andreas Sturesson
17. Information om motorbibelsprojektet.
Några tusen biblar kvar. Det börjar ta slut.
Eventuellt dags att trycka nya biblar snart.
Sturesson ombeds uppdatera oss via hemsida/forum.
18. Val av motorsportutskottet.
Enligt förslag
19. Val av bränsleutskottet
Enligt förslag
20. Val av veteranutskottet.
Enligt förslag
21. Val av (t)unga hörnet-utskottet.
Enligt förslag
22. Val av projektutskott.
Enligt förslag
23. Val av rallyutskottet.
Enligt förslag
Julle håller en årsberättelse och lite information om det kommande året.
Alla är välkomna på MEK-junta i Bankeryd på tisdagskvällar.
attituderallyteam sök på google för blogg.
23,5 Tjejutskotet är vilande
24. Val av webbansvarig.
Martin Fåglefält
25. Val av webbgrupp.
Enligt förslag
26. Val av valberedning.
Martin Fåglefält, Markuz Eriksson
27. Val av regionsombud.
Frågan uppkommer om regionsombuden fyller en funktion idag.
Detta skickas till styrelsen för att arbeta vidare.
Godkänns tills vidare enligt förslag
28. Val av ansvarig för distribution av klubbprylar.
Enligt förslag
29. Val av sponsoransvarig.
Enligt förslag
Vi har avtal med Lidheds Däckshop, Mr.Cap i Värnamo, Mekonomen Skillingaryd och KL Racing.
30. Fastställande av medlemsavgift.
Förslag att avgiften ska höjas till 200:-
50:- av dessa ska då gå till projektkontot.
Konbaneträffarna kommer nu bli avgiftsfria.
Förslaget gonkänns.
31. Info om planerad verksamhet.
Hultsfred konbana fjärde maj
Vara siloområde nionde juni
Grillkväll hos Julle 18 maj
Preliminärbokning eksjö 29 juni
Klubben letar banor, fält och event för fullt. Vi letar även samarbete med andra klubbar.
Det går trögt men vissa ingångar finns. Styrelse och motorsportutskott jobbar vidare.
håll utkik på forum och hemsida.
Förslag uppkommer om motorevent liknande Sylletorpet eller Rävlanda.
Den nya hemsidan är på gång. Det blir smidigare att uppdatera och ett integrerat forum.
32. Info om Elmia och påskhelgen
Montern blir i år större och i B-hallen. Vi har tre bilar på plats.
En BMW E30
En SAAB rallybil
En Porsche 993
33. Vad kan klubben bli bättre på?
Motorima-studiebesök efterfrågas.
Evangelisation runt påskkvällarna efterfrågas. Detta drömmer klubben om, så vi får se hur påsken utvecklar sig i Jönköping.
34. Övriga frågor
35. Avslutning
Amen
Utskotten.
1. Motorsport
banan, gocart, strippen, konbana mm.
Martin Fåglefelt – sammankallande
Anders Karlsson
Jonas Öhman
Alexander Widell
Thomas Hjerpe
Calle Adolfsson
Robert Gustafsson
Oskar Nilsson
2. Bränsleutskott
Bön, lovsång & andlig planering
David Knutsson – sammankallande
Robert Arvidsson
3. Veteran
Anders Karlsson – sammankallande
Andreas Sturesson
Julle Rommedahl
Samuel Silverudd
4. (T)unga hörnet.
(ungdomssamlingar, moped, epa, lastbil mm)
Oskar Nilsson - sammankallande
David Nordquist
Axel Byrmo
Olliver Axelsson
Robert Arvidsson
Fredrik Nordqvist
5. Tjej (vilande)
6. Projektutskott (vilande i väntan på nya projekt)
Andreas Sturesson – sammankallande
Övriga val.
Styrelsen
Valda till 2014 Fredrik Nordquist
Peter Friberg
David Knutsson
Ny val Axel Byrmo
Jakob Josefsson
Calle Adolfsson
Emil Edstrand
Ordförande Axel Byrmo
Vice Ordförande Jakob Josefsson
Kassör Peter Friberg
Revisorer Gunnar Adolfsson
Andreas Ekslätt
Medlemsansvarig Erik Lagerstedt
Webbansvarig Martin Fåglefelt
Webbgruppen Andreas Welin
David Knutsson
Martin Fåglefelt
Valberedning
Valda tom 2014 Oskar Nilsson
Anders Karlsson
Regionsombud
Skåne Marcus Arvidsson
Mellansverige Marcus Gindemo
Nordsverige Niclas Nyman
Göteborg Daniel Belfrage
Ansvarig för motorbibelsprojeket
Andreas Sturesson
Ansvarig för distrubution av klubbprylar
Calle Adolfsson
Sponsoransvarig
Emil Edstrand
Årsmöte 2013
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Årsmöte 2013
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 553
- Blev medlem: 11 mar 2010 19:45
- Ort: Ingatorp
Härligt att få prata med några goa Rallyvetteraner. Nu behöver man ju
inte känna sig äldst längre, när det har kommit med
några härliga rallykillar!
Skickar med texten från ( Motorpastorn ) i sin hela längd.
Med rätt blandning.
Många utav er vet väl om att jag jobbar med motorer.
Och mitt nu största huvudansvar är handburna små tvåtaktare.
För mej och många utav er andra var det väl med någon mindre
tvåtaktare som motorintresset kanske startade.
En liten tvåtaktare är ju mer känslig för att alla delar är i bra skick.
Och för att motorn ska gå bra måste den få rätt blandning
av både bränsle luft.
Ingen förbränningsmotor går ju så länge utan olja!
Och för en tvåtaktare blir det ju ännu känsligare med oljan
när den får sin smörjning av oljan som är blandad med bränslet.
Rätt procent av olja i bränslet och oljans kvalitet har också stor
betydelse för att få maximal effect!
Idag är det inte så många som blandar sin bensin själv.
Utan köper färdigblandad Miljöbensin och det är ju bra.
Jag vet inte om man kan mäta det Kristna Livet i procent.
Men en viss kvalitet krävs det i det Kristna livet också om det ska vara
intressant. För oss Motorfolk kan det väl variera hur stor del det är i Livet.
Men jag tror att det är som med oljan i en liten tvåtaktare.
Man måste själv se och uppleva det för att förstå vilken betydelse
den har.
Det jag vill säga med detta är att en liten del av Tro har stor
betydelse på Livsresan! Och kan också växa som motorintresset
när man får träffa likasinnade!
Med en lagom blandning av Guds ord i Livstanken tror jag blir bra.
Inte för lite och inte för mycket! Så man stänger in sig i en kyrka & bara ber och sjunger lovsång.
Då kanske det blir som med motorn när
det är för mycket olja i bränslet. Då sotar den igen & Tappar Gnistan!
Utan att man vågar sig ut på livets tävlingsbana!
Det är ju då man får testa och se om alla delar Funkar & Håller!
Men jag har fått uppleva att bakom alla fina Kristna fasader finns det Kärlek Förlåtelse &Trygghet!
Och jag hoppas att vi alla med Guds hjälp ska kunna få göra som Jesus när han gick här på jorden.
Få hjälpa någon upp som har kraschat och kanske kört utan olja på Livets Tävlingsbana!
Till slut: Med den blandning av Personligheter Bilar & Motordrivna Fordon
Mixat med Kristen Tro!
Så har vi alla i klubben en värdefull uppgift!
Att visa att vi Kristna lever ett Roligt & Spännande Liv!
Och kan hjälpa fler att nå Livets Sanna Verkliga Mål!!
inte känna sig äldst längre, när det har kommit med
några härliga rallykillar!
Skickar med texten från ( Motorpastorn ) i sin hela längd.
Med rätt blandning.
Många utav er vet väl om att jag jobbar med motorer.
Och mitt nu största huvudansvar är handburna små tvåtaktare.
För mej och många utav er andra var det väl med någon mindre
tvåtaktare som motorintresset kanske startade.
En liten tvåtaktare är ju mer känslig för att alla delar är i bra skick.
Och för att motorn ska gå bra måste den få rätt blandning
av både bränsle luft.
Ingen förbränningsmotor går ju så länge utan olja!
Och för en tvåtaktare blir det ju ännu känsligare med oljan
när den får sin smörjning av oljan som är blandad med bränslet.
Rätt procent av olja i bränslet och oljans kvalitet har också stor
betydelse för att få maximal effect!
Idag är det inte så många som blandar sin bensin själv.
Utan köper färdigblandad Miljöbensin och det är ju bra.
Jag vet inte om man kan mäta det Kristna Livet i procent.
Men en viss kvalitet krävs det i det Kristna livet också om det ska vara
intressant. För oss Motorfolk kan det väl variera hur stor del det är i Livet.
Men jag tror att det är som med oljan i en liten tvåtaktare.
Man måste själv se och uppleva det för att förstå vilken betydelse
den har.
Det jag vill säga med detta är att en liten del av Tro har stor
betydelse på Livsresan! Och kan också växa som motorintresset
när man får träffa likasinnade!
Med en lagom blandning av Guds ord i Livstanken tror jag blir bra.
Inte för lite och inte för mycket! Så man stänger in sig i en kyrka & bara ber och sjunger lovsång.
Då kanske det blir som med motorn när
det är för mycket olja i bränslet. Då sotar den igen & Tappar Gnistan!
Utan att man vågar sig ut på livets tävlingsbana!
Det är ju då man får testa och se om alla delar Funkar & Håller!
Men jag har fått uppleva att bakom alla fina Kristna fasader finns det Kärlek Förlåtelse &Trygghet!
Och jag hoppas att vi alla med Guds hjälp ska kunna få göra som Jesus när han gick här på jorden.
Få hjälpa någon upp som har kraschat och kanske kört utan olja på Livets Tävlingsbana!
Till slut: Med den blandning av Personligheter Bilar & Motordrivna Fordon
Mixat med Kristen Tro!
Så har vi alla i klubben en värdefull uppgift!
Att visa att vi Kristna lever ett Roligt & Spännande Liv!
Och kan hjälpa fler att nå Livets Sanna Verkliga Mål!!
Robert Arvidsson
Pontiac Trans Am
Pontiac Trans Am
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 553
- Blev medlem: 11 mar 2010 19:45
- Ort: Ingatorp
Jag vet inte riktigt om jag är rätt person att svara på den frågan.Emil C skrev:Kul att se! Rolig läsning Tyvärr var man upptagen denna dag!
Hur är känslan i klubben? Åt vilket håll går det?
För jag har ju själv inte varit med så länge.
Men vad jag hört från Axel så har det kommit med en del nya medlemmar på dom senaste träffarna och det är ju roligt!
Och när man fick höra av Emil Edstrand på Årmötet att det hadde
löst sig med en så bra utslällningsplatts till Elmia efter endel kämpande,
och att han haft det som Böneämne, så vet vi ju att vi har Gud med oss!
Det är ju gott att höra!
Någon annan som vet mer får väl fylla på tråden.
Robert Arvidsson
Pontiac Trans Am
Pontiac Trans Am
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
Jomen jag tycker absolut att vi är på rätt håll! De senaste åren har det varit lite utav en generationsväxling och framför allt i styrelsen. Nu börjar det kännas att det börjar flyta på på flera viktiga poster och det är viktigt!Emil C skrev:Kul att se! Rolig läsning Tyvärr var man upptagen denna dag!
Hur är känslan i klubben? Åt vilket håll går det?
Sett till medlemmar så har det sjunkt under flera år men de senaste åren har vi i alla fall bromsat upp nedgången och har haft några stabila år. Och nu hoppas man såklart att det går uppåt igen!
Får vi bara in lite mer engagerade folk i utskotten nu som kan vara med och hjälpa till så har vi alla möjligheter att lyckas bra framöver
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!