Superstage - Emmaboda - 070908
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Superstage - Emmaboda - 070908
Ja. För oss som inte var med!
Hur var det?
Och ja just det:
Hur var det?
Och ja just det:
Fullt ös från början till slut.
Vädret höll i sig, kom en pytteskur mitt på dan, men annars var det uppehåll..
Drog in ett jätteoväder lagom tills alla var färdig packade.
En styck Manta råkade ut för haveri(?), och en reflex till fotocellen fick
smaka på lite Kadett.
Axel satt bästa tid med 1.24,44(?)
Rolig dag, även för oss tidtagare
Vädret höll i sig, kom en pytteskur mitt på dan, men annars var det uppehåll..
Drog in ett jätteoväder lagom tills alla var färdig packade.
En styck Manta råkade ut för haveri(?), och en reflex till fotocellen fick
smaka på lite Kadett.
Axel satt bästa tid med 1.24,44(?)
Rolig dag, även för oss tidtagare
-
- Superpostare!
Får man komma med en åsikt?
Äh, jag gör det iaf.
De som vill "värma däck" kanske kan göra det på första vändan?
Att stå på fläcken och "värma" bakhjulen känns inte helt nödvändigt när man skall använda alla 4?
Om man tycker det är viktigt kanske man kan åka ut och göra det på utsidan och när det är ens tur börja köra på en gång?
Nu körde jag bara 2 vändor i lånad golf så för mig var det inte så viktigt idag, men hade jag betalat för att köra så hade jag velat köra och inte titta på när tuffa bilar gör så bakdäcken ryker?
Åka ner till kiosken kan jag göra varje dag.
Nu lät detta ganska negativt, men så illa är det inte.
På det hela taget flöt det fina fisken och det var kul att se folk ta i!
Kul att få prova TUFF golf med ÖVERDIMENSIONERADE frambromsar!
Den lär kunna bli snabb när det finns däck som gör bromsarna rättvisa!
(Lyckades iaf slå ägaren med 2.8 sekunder! )
Äh, jag gör det iaf.
Att stå på fläcken och "värma" bakhjulen känns inte helt nödvändigt när man skall använda alla 4?
Om man tycker det är viktigt kanske man kan åka ut och göra det på utsidan och när det är ens tur börja köra på en gång?
Nu körde jag bara 2 vändor i lånad golf så för mig var det inte så viktigt idag, men hade jag betalat för att köra så hade jag velat köra och inte titta på när tuffa bilar gör så bakdäcken ryker?
Nu lät detta ganska negativt, men så illa är det inte.
På det hela taget flöt det fina fisken och det var kul att se folk ta i!
Kul att få prova TUFF golf med ÖVERDIMENSIONERADE frambromsar!
Den lär kunna bli snabb när det finns däck som gör bromsarna rättvisa!
(Lyckades iaf slå ägaren med 2.8 sekunder! )
Porsche 944 S2 -90
-
- Legend!
Jag tycker det var en rolig träff med mycket åkning. Kul! Jag körde också två varv med lånad bil, tack tack! Lite rostig är man minsann.
Karl, jag kan i sak hålla med dig även om jag gillar att hänga vid korvkiosken. Så mycket tid försvann inte vid burnouterna, tycker jag. Någon mer än Karl som upplevde att det tog mycket extratid?
Karl, jag kan i sak hålla med dig även om jag gillar att hänga vid korvkiosken. Så mycket tid försvann inte vid burnouterna, tycker jag. Någon mer än Karl som upplevde att det tog mycket extratid?
-
- Superpostare!
Nej, det påverkade nog inte mycket i totalen, ser mest inte någon större mening med det på den typen av körning.
Och det är väl mest att det känns lite tokigt mot andra som står och väntar.
Som sagt, ingen stor sak.
2 Tider har jag:
Golf mk1 GTI:
Jon Rolfsson: 1.41.84
Karl Birgander: 1.39.12
Och det är väl mest att det känns lite tokigt mot andra som står och väntar.
Som sagt, ingen stor sak.
2 Tider har jag:
Golf mk1 GTI:
Jon Rolfsson: 1.41.84
Karl Birgander: 1.39.12
Senast redigerad av 1 Karl Birgander, redigerad totalt 8 gånger.
Porsche 944 S2 -90
-
- Legend!
Här kommer allas bästa-tider.
Hoppas de stämmer, annars får ni väl klaga.
Vill ni ha alla era tider så har jag dom.
Axel - BMW M3 - 1.24.44
Gzon - Mazda RX-7 - 1.25.10
Samuel - Mazda RX-7 - 1.29.28
David N - Impreza - 1.31.84
Jakob- Porsche 911 - 1.33.44
Fredrik N - Skyline - 1.34.38
Fredrik L - Speedster - 1.34.44
Robert - BMW M3 - 1.34.88
Johan - Mazda RX-7 - 1.35.00
Karlsson - Opel Rekord - 1.35.16
Oskar B - Opel Kadett - 1.36.84
Christian- BMW 318is - 1.37.06
Viktor B- Opel Manta - 1.38.82
Sören- BMW M3 - 1.39.07
Johannes - Volvo C70 - 1.39.85
Sturesson - Mazda Miata - 1.41.22
Jon - Golf Mk1 - 1.41.84
Erik - Saab 9-3 - 1.45.22
Hoppas de stämmer, annars får ni väl klaga.
Vill ni ha alla era tider så har jag dom.
Axel - BMW M3 - 1.24.44
Gzon - Mazda RX-7 - 1.25.10
Samuel - Mazda RX-7 - 1.29.28
David N - Impreza - 1.31.84
Jakob- Porsche 911 - 1.33.44
Fredrik N - Skyline - 1.34.38
Fredrik L - Speedster - 1.34.44
Robert - BMW M3 - 1.34.88
Johan - Mazda RX-7 - 1.35.00
Karlsson - Opel Rekord - 1.35.16
Oskar B - Opel Kadett - 1.36.84
Christian- BMW 318is - 1.37.06
Viktor B- Opel Manta - 1.38.82
Sören- BMW M3 - 1.39.07
Johannes - Volvo C70 - 1.39.85
Sturesson - Mazda Miata - 1.41.22
Jon - Golf Mk1 - 1.41.84
Erik - Saab 9-3 - 1.45.22
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Superpostare!
galet kul faktiskt ...första gången ja testade på ss, mycket snabb bana och tiden är jag nöjd med också.
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
Får tacka alla som jobbade med denna dag. Helt otroligt vad roligt det är att köra mellan ett par koner
Och Superstage är roligast av dom alla .
Är grymt nöjd med tiden också. Helst när man tror att det ej går och sänka mycket mera när man kört en 1,42 tid
Ps: Ett tips är att aldrig köra långresor i sin rallystol, 60mil landsväg + en dag i konbana och jag är ordentligt mör.
Och Superstage är roligast av dom alla .
Är grymt nöjd med tiden också. Helst när man tror att det ej går och sänka mycket mera när man kört en 1,42 tid
Ps: Ett tips är att aldrig köra långresor i sin rallystol, 60mil landsväg + en dag i konbana och jag är ordentligt mör.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Håller med, nöten i skylinen kan ju inte vara riktigt frisk. Nä sådana borde inte få vara med att leka...Karl Birgander skrev:Får man komma med en åsikt?
Äh, jag gör det iaf.
Karl, enda gången jag "värmde däck" var när det var regn i luften och på banan, folk stog över ifrån sina körningar. Då passade jag på att leka litegrann och ibland dom som betalade för att få köra så har jag inte hört några klagomål, tvärtom faktiskt...
Tänk om axel skulle börja gnälla på alla oss som inte kör lika fort, där finns sekunder att tjäna
Själv är jag riktigt nöjd med dagen, tyckte allt flöt på bra och det var härlig stämning. Målet som jag satt upp var att ta mig dit för egen maskin, och det gick faktiskt över förväntan. Väl på plats så gick det ju att få lite fart i maskin också, men jag ska erkänna att det kändes riktigt tungt efter första vändan med 1,44 i tid. Men övning ger färdighet och sista repan för dagen så sattes 1,34,38 vilket jag är riktigt nöjd med. Till nästa gång så ska jag köra på någonting än gamla gatdäck med torrsprickor det är en sak som är säker iallafall...
Riktigt trevligt att träffa på folk och prata litegrann.
Fredrik L - Det blev riktigt jämnt tillslut, härligt att tiderna kan vara så lika trots att vi har 2 så olika bilar. Sedan begriper jag inte hur du alltid kan vara så glad, jämnt när man möts så är det med leende på läpparna och glimten i ögat..
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Kommer ni ihåg vad som skrevs i inför tråden?BMW Samuel skrev: Axel - BMW M3 - 1.24.44
Känner mig ganska nöjd med 1 tiondel fel.Jag fick ju ingen tid att sikta på Fredrik..! Men du kanske inte vågade dig på det...
Du kommer att köra på 1,24,34.
Ska bli en trevlig tillställning detta... Ser fram emot det..
Mycket bra kört, är verkligen imponerad, begriper inte riktigt var man ska hitta 10 sekunder någonstans....
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
Tack alla medverkande för en mycket trevlig träff. Det roliga med AMC träffarna är dels att det är så många trevliga människor att prata med och att bilvariationen är så stor.
Mitt mål med körningen var att plocka bästa tid på gatdäck. Tidigare snabbaste var satt av en Locost och mätte 1.25.15. Sista repan ut sattes nya rekordet och jag var sjukt nöjd med vad bilen och jag lyckades med. Nu ska det moddas lite till och nästa gång så får det bli slicks istället.
Som en tidigare klok man skrev så vill vi gärna se bilder.
Mitt mål med körningen var att plocka bästa tid på gatdäck. Tidigare snabbaste var satt av en Locost och mätte 1.25.15. Sista repan ut sattes nya rekordet och jag var sjukt nöjd med vad bilen och jag lyckades med. Nu ska det moddas lite till och nästa gång så får det bli slicks istället.
Som en tidigare klok man skrev så vill vi gärna se bilder.
/Martin Gustavsson
-
- Postar så det viner...
Som mindre erfaren av (kon)banträffar måste jag bara säga ett det var grymt sköj, även om man stod avundsjuk vid sidan av utan att ha någon egen bil att köra med...
Tack till robert och jakob som bjöd på ett par minnesvärda åkturer!!!
Tack till robert och jakob som bjöd på ett par minnesvärda åkturer!!!
Senast redigerad av 1 käll kriminell, redigerad totalt 9 gånger.
SKODA AUTO