SS träff med BMW club Sweden i Åmsele 6/8 -05

Vad tyckte du om träffen? Berätta!

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

SS träff med BMW club Sweden i Åmsele 6/8 -05

Inlägg av Fibban »

Nu har man precis kommit hem från en toppen dag på Åmsele Raceway som ligger mellan Lycksele och Umeå.
Dagen bjöd på Bilsports superstage bana och en RS bana!
Träffen annordnades av BMW club sweden sektion norr och ett antal bilklubbar var innbjudna, bland annat Attitude.
Banorna kördes samtidigt så man kunda åka mellan dem och köra bäst man ville! Det fanns även lunch att köpa på plats!
Vi var drygt 20 körande bilar var av 4-5 Attitudebilar.

För egen del så är jag nöjd med dagen och dagens tider! Provade för första gången min nyinnförskaffade bil på allvar!
På superstage startade jag på en tid som lyder 1:38:20 men efter 7 repor hamnade klockan som bäst på 1:31:87
På RS banan blev det endas en repa som bestod av tre varv, där blev tiden 3:01:00

Om inget oväntat innträffade efter att jag for hem så tror jag att dagens snabbaste på båda banorna blev Glenn med sin Nissan Skyline GTR R32, vet ej de exakta tiderna, men de kan han själv fylla i här nedan :D

Så vad fick ni andra för tider, å finns det någon som tog bilder???
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
nisse
Normal postare
Kontakt:

Re: SS träff med BMW club Sweden i Åmsele 6/8 -05

Inlägg av nisse »

Fibban skrev: Om inget oväntat innträffade efter att jag for hem så tror jag att dagens snabbaste på båda banorna blev Glenn med sin Nissan Skyline GTR R32, vet ej de exakta tiderna, men de kan han själv fylla i här nedan :D

Så vad fick ni andra för tider, å finns det någon som tog bilder???
men det hände ju något oväntat :o ! glenn blev slagen på rs-banan av en grön liten byggsats som var farligt snabb(och SNYGG!!)!!

Känner mig lite bitter över att du krossade mig i superstage men det var ju skönt att jag fick ge igen på rs-banan med 3.00.00 :mhihi:

det är inte över!!! we shall meet again.

trevlig dag, trevligt folk & trevligt väder

Upp med bilder!
kör:SVART Subaru Impreza WRX my01
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: SS träff med BMW club Sweden i Åmsele 6/8 -05

Inlägg av Fibban »

nisse skrev: det är inte över!!! we shall meet again.
Hehe... Ja du det ska vi...
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Kalasträff! Synd bara att man inte hann köra mera.... 1:41:1 i SS med Kadetten och 3:10:00 på RS banan... Är inte jättenöjd men hade ju en bil som va sådär oxå!

Kalas som sagt!

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Nicke Nyman skrev:Kalasträff! Synd bara att man inte hann köra mera.... 1:41:1 i SS med Kadetten och 3:10:00 på RS banan... Är inte jättenöjd men hade ju en bil som va sådär oxå!

Kalas som sagt!

Adios! 8)
Men du Nicke, jag tycker då att du fick kalastider! Med tanke på att det fanns en viss BMW M3 E30 som knappt var snabbare i SS banan! Tror han landade på typ 1:39:?? elelr så...
Fårstår inte det, det bar av ordentligt för han i början på banan och då han kom tillbaka så såg avslutningen och den sista 90 graderskurvan fin ut!

Men vilken kanondag det va, nu är man ju sugen på ett coiloverkitt och en uppgradering till nå ordentliga bromsar!

Tror iaf att jag bjöd på dagens mest rykande bromsar :P
Helt sjukt igentligen va dåliga orginalbromsar är, helt slut efter en ordentlig innbromsning! Å så när man köra 3st SS körningar i rad, ja då tar det på!
Bild
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Fibban skrev:
Men du Nicke, jag tycker då att du fick kalastider! Med tanke på att det fanns en viss BMW M3 E30 som knappt var snabbare i SS banan! Tror han landade på typ 1:39:?? elelr så...
Fårstår inte det, det bar av ordentligt för han i början på banan och då han kom tillbaka så såg avslutningen och den sista 90 graderskurvan fin ut!
Jaa du, ja vet inte, de kanske vart halkigt för honom eller nåt, men han har ju 100hk mer, garanterat bättre chassi osv... Såå, man får väl vara lite nöjd isåfall! Men ja ville ju helst ha BMW;n där, men frågan är om ja gör bättre tider me den.... :roll: Under 1:40 vill jag med den iaf!

Kalasdag som sagt! Men, de är MINST 1 träff till där i höst! :D

Adios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mats Alfredsson
Postare

Inlägg av Mats Alfredsson »

Lite bilder från dagen

Bild
Gustavs Westfield , var troligen snabbast på banorna under dagen
Bild
Fräck 7:a med mc-motor
Bild
Motorn i den blå 7:an
Bild
Gänget som körde samlade
Bild
Saab med ryyyykande bromsar
Bild
Nicke Nyman satsar hårt i kurvorna
Bild
Micke Fredriksson (som bygger den fräna triken) kunde inte hålla sig från att testa superstage
Bild
2 av 4 seven replikor som var på plats . den röda kör med turbomatad volvomotor medans Nisse kör ford motor
Bild
Bmw M3 inte illa, fin model !
Bild
Tjusigt!
Bild
Glenn satsar hårt på rs-banan
Bild
Rallygolf i full fart
Bild
höga varv på mc-motorn , full fart i kurvorna
Bild
Nyman med glad passagerare
Bild
Glenn i full fart igen
Gustav Sundberg
Snubben som nästan bara läser

Inlägg av Gustav Sundberg »

Jodå, riktigt trevligt var det!
Jag hade skitskoj hela dagen iaf :)
Kul att för första gången få köra bilen oxå! trodde inte det skulle gå så bra som det gjorde...

Tid i SS blev 1.28.81 som bäst och i RS 2.46.30

Nästa gång måste jag försöka få mer värme i däcken så det går fortare! :p
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Gustav Sundberg skrev: Tid i SS blev 1.28.81 som bäst och i RS 2.46.30
Blev ju kalastider! Ja rätt temp på däcken är viktigt, visst körde du på R-däck? För min del var det bromsarna som var problemet, men visst, skulle även vilja testa R-däck! 19" Nankang NS2 är ju inte det optimala...

Någon som vet vad M3 E46:an fick för tider?

Hittade bilder som Fredde tog från träffen i Åmsle... http://public.fotki.com/TraCkerSwe/msele_super_stage_6/
Senast redigerad av 1 Fibban, redigerad totalt 7 gånger.
Bild
Mats Alfredsson
Postare

Det rök rätt bra om dina bromsar Filip :D se bild
Bild
Gustav Sundberg

Inlägg av Gustav Sundberg »

Fibban skrev:
Gustav Sundberg skrev: Tid i SS blev 1.28.81 som bäst och i RS 2.46.30
Blev ju kalastider! Ja rätt temp på däcken är viktigt, visst körde du på R-däck? För min del var det bromsarna som var problemet, men visst, skulle även vilja testa R-däck! 19" Nankang NS2 är ju inte det optimala...

Någon som vet vad M3 E46:an fick för tider?
Jodå, jag är helnöjd med tiderna!
Är ju trots allt första gången bilen används, har kanppt kört den på gatan ännu då den inte är besiktad och så..

Jo jag kör på yoko a032r, dock lite breda... 205/60-13.. och med så lätt bil som jag har blir det svårt att få upp värme i dom.
Mem kag ska försöka värma mer nästa gång, när dom här däcken tar slut köper jag förmodligen smalare... 185/60-13 är nog lämpligare
Sen finns det mycket annat som går att förbättra oxå.. jag sjävl tex.. första gången jag kör hårt med den här bilen och första gången jag kör ss eller slalom oxå för den delen!

Men roligt var det, jag dyker nog upp varje gång det finns möjlighet att köra!
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Mats Alfredsson skrev:Det rök rätt bra om dina bromsar Filip :D se bild
Ja d, dom fick jobba hårt! Vet inte om de ryker extra mycke eftersom det är helt nya belägg!
Men blir ju ordentligt sugen på att skaffa bra bromsar! Tänk att få känna full bromsverkan även efter 3 SS repor i rad!
Bild
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Gustav: De kommer bli mera körning där i höst! Minst 1 gång till! De kan jag lova! :D Du får hålla utkik! ;)

De va kalaskul iaf!
ADios! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mats Alfredsson
Postare

Det var rätt stora avstånd så det var full zoom på kameran så det var lite svårt att filma ibland men det duger nog att kolla på

http://media.savarturbo.se/mats/superstages.avi
anton

Inlägg av anton »

Nicke Nyman skrev:Gustav: De kommer bli mera körning där i höst! Minst 1 gång till! De kan jag lova! :D Du får hålla utkik! ;)

De va kalaskul iaf! Hej blir det någon fler gång i höst eller?
ADios! 8)
Skriv svar