Galning kanske var lite kraftfullt,Särås skrev:Galning?Alesand skrev:varför inte galningeni Honda S2000!!!
/Jimmy Särås

Hur högt varvar den egentligen?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Galning kanske var lite kraftfullt,Särås skrev:Galning?Alesand skrev:varför inte galningeni Honda S2000!!!
/Jimmy Särås
Mycket möjligt. Sätter isf en peng på flygplanet (Porschen).Daniel Magnusson skrev:Jag tror faktiskt att Porschen alternativt M3E46an var snabbast. Men särås lät mest (efter Civicen som fick sätta i sin insats)
Som du säger det är ju ingen tävling men man är ju alltid nyfiken på vilken bil/förare som är snabbast ändå...DavidVingerhagen skrev:Men jeg kan si med sikkerhet at Särås var veldig rask.
Jag var uppe i 200km/h på rakan med lilla mazdan, skulle tror att porsche turbon hade de hastigheterna oxå. Hastigheten på rakan gör ju som bekant däremot inte att man är snabb runt banan.Särås skrev:Jag hade bara 190km/h i slutet av rakan nåt varv hade jag 191-192km/h men vanligtvis så hade jag 187-190km/h...
Jo det är rätt bra med tanke på att den gick på lägsta laddtrycket jag kunde få. mellan 0.6-1 bar beroende på varv. Bilen tål att plågas lite längre med lägre tryck.Särås skrev:gzon: Nej, det är jäkligt sant....
200km/h på rakan tyder på mycket efekt, sen är frågan vart Era bromspunkter låg samt hur bra avstämt chassiet är...
/Jimmy Särås
Vilken bil var det?kardanaxel skrev:Tack för en kanondag!!
Helt underbart att gå upp vid fyra och komma hem vid elva på kvällen nästan utan bromsar...![]()
Med anledning av tidigare diskussion kan jag tilllägga att jag bromsade vid lite innan 200 meter nästan varje gång.
Nu står bilen på pallbockar och ber om omvårdnad...