Eftersnack: Blackrace/Attitudeträff 040918

Vad tyckte du om träffen? Berätta!

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

André
Megapostare!

Eftersnack: Blackrace/Attitudeträff 040918

Inlägg av André »

Startar tråden med att lägga ut ett par blandade bilder från dagens Blackrace som bjöd på både ett och två "monster" :)
Dock hamnade inte så många på bild, men vad gör det!?

Attitudeträffen senare på kvällen får andra "snacka om" då jag stannade hemma med familjen ;)

Mvh
André

Vad vore streetrace utan bilar som denna?
Bild

Dagens bredaste ET Street?
Bild

Aha, är det där lustgasen är inkopplad ;)
Bild

Mycket porr på denna bil, blankt så det räckte!
Bild

Och jo, den spann, däckbredden till trots...
Bild
Bild

RFC Roger, det finns fler... :D
Bild

Vadå kylare?
Bild

Ful och eländig, men hård!
Bild

2002'a värmer... men det hjälpte föga då han sladdade vilt på 3'e växeln
Bild
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: Eftersnack: Blackrace/Attitudeträff 040918

Inlägg av Fibban »

Blev en toppen dag och kväll! Dagen bjöd på härligt race och kvällen på grillning och gemenskap! Ska ladda in bilderna så ni få se vid ett senare tillfälle!

Eller som Backlund (han med den röda audi 80in på blackrace) sa, här har man åkte hela vägen till Umeå bara för att få köra två repor och sedan bli hemskickad!! Haha.. Å så jobbigt för han att han körde två BO och inte fick köra mer! Tydligen tannade klockan på 7.04s och 174km/h!!!! (201m)
Samuel (Wokpanna) körde även med sin 200sx s14 för första gången efter en hel sommars skruvande och klockan stannade på 8.4s och 140km/h Om han var nöjd! Näää.. men det kommer fler tillfällen!

Angående 2002:an som igentligen va en 1600 eller hur det va?? Jaja... den va sååå frän! Ritade från start till mål! fina krokia linjer.. Om han behöver slicks! Svar JA :D

Träffen på kvällen bjöd på tipsrunda, grillning, gemenskap och svarta ringar (behöver jag beskriva villekn typ av ringar :mhihi: ) Det va iaf mycket trevligt! Tack till alla som var där!!
Senast redigerad av 1 Fibban, redigerad totalt 20 gånger.
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Fibban skrev:Angående 2002:an som igentligen va en 1600 eller hur det va?? Jaja... det va sååå frän! Ritade från start till mål! fina krokia linjer.. Om han behöver slicks! Svar JA :D
Inte är jag BMW-kännare så jag har säkert fel ;)
Håcke
Superpostare!

Inlägg av Håcke »

Jo då, det var en kanon dag. Såg från början ut att bli tråkigt väder, men så sken solen upp och hjärtan värmdes blandat med polare och svartlinjer :D

Tack för en trevlig dag alla ni som står bakom allt arbete i blackrace, tippsrunda, brasan mm :bow2:

Nu ska jag träffa fibban och köpa en ny attitude t-shirt :D
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Jo, man får tacka för en trevlig träff så här strax innan driv-isen bryter in mot stan.
Måste bara bjuda på en bild av break-out-audins motorrum.
Gillar verkligen det klassiska förgasararrangemanget tillsammans med jättesnurran
och att det verkligen lirar ihop så pass bra som det gör.

Bild

En gruppbild som jag lyckades ta med hjälp av en soptunna som stöd. Var lite för skumt för kameran.

Bild

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

HEJDLÖST vilken dag... Backlunds bästpajken från Lapp Stockholm åkte BO... Igen... Nu ryktas de om nån rå bil med V8 o dubbelturbo i nån Audi Coupé av 80-tals modell. Men, den som lever få se. Hans Audi nu är iaf en av de råaste bilarna som finns.

Men, dagens råaste och mest hårresande upplevelse var den silvriga 1600an med STOR turbo och mycket pulver. Man rös var gång den passerade och han bjöd på breisladden competione varje gång han passerade mållinjen och även snubbarna vid slutet på rakan. De va GYTT!!! :lol:

Kvällen, jaa, vad säger man, en lila 200sx S14 bjöd på ringar, en kadutt som bjöd till med burn som dog av när de diffade, och en 240tic som poffade lite eld när 2;an petades i.

Säger bara en sak: KANON!!!! :mhihi: :lol: :D :) :P :wink:

Peace and out! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
super7
Postare

Inlägg av super7 »

Fibban skrev: Angående 2002:an som igentligen va en 1600 eller hur det va?? Jaja... det va sååå frän! Ritade från start till mål! fina krokia linjer.. Om han behöver slicks! Svar JA :D
Jonas har slicks.... 8) men tyvärr så får han ju inte använda dom på Black Race
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

super7 skrev:
Fibban skrev: Angående 2002:an som igentligen va en 1600 eller hur det va?? Jaja... det va sååå frän! Ritade från start till mål! fina krokia linjer.. Om han behöver slicks! Svar JA :D
Jonas har slicks.... 8) men tyvärr så får han ju inte använda dom på Black Race
Ruggit synd, för han skulle åka fortare då..

Ajöken! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
BeeMeR
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av BeeMeR »

Här kommer lite filmer från racet...

http://attitude.mine.nu/filmer/BeeMeR/BlackRace18-9/

///zemrén
BMW 316 -76 (327 tic)
RallySallad.tk
OverLoaded Racing

BeMyWife (O=00=O)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Två bilder på Samuels Nissan!

Bild

Bild

Här finns 269 andra bilder från Blackrace i Umeå.

http://race.ulkhyvlers.net/misc/040918/47.html
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av SamuelH »

Mm, där är några bilder på häcken... Jag får mardrömmar. :-? Ska lägga lite energi så den ser lite finare ut på utsidan nu åxå. Nya fälgar tack!
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av SamuelH »

Jahapp, då var det sluta på det roliga.. det varade ju inte speciellt länge.
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Wokpanna skrev:Jahapp, då var det sluta på det roliga.. det varade ju inte speciellt länge.
Va har hänt?? :confused: :roll:

Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Ja va har hänt!?!?!
Bild
Håcke
Superpostare!

Inlägg av Håcke »

ja, va klåen har hänt?!?
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av SamuelH »

Ja ni.. Jag råkade klanta mig på nåt obegripligt sätt! Jag får skylla på att den där shortshiftern har aldeless för täta lägen eller nåt. :oops:

Låg på 3:an vid 7500varv (185km/h mätarfart), skulle kugga i 4:an men fick i 2:an. Så jag övervarvade stackarn en hel del. Har inte orkat räkna hur mycket den kan ha tänkts varvat, men nånstans mellan 10 och 15000 varv.. :roll: :evil:

Efter lät det som nån ventil fått sig en rejäl omgång, som att den sköt ut all kompression genom avgassystemet och baktände och hade sig. Började med att göra ett komptest.. 1:a stiftet var svart(Självklart med den bränsleblandningen jag kört på), 2:a stiftet var dränkt i olja (DOH!), 3:e och 4:e var svarta som 1:an. Givetvis hade jag i stort sett ingen kompa alls på 2:an.. typ 2,5kg.

Ska riva allt på Måndag och se vad som exakt vad som hänt. Det här hjälpte mig ju iaf att få tummen ur och köpa riktiga smidda grejor rakt igenom och arp bultar! Så nu blir det stora utgifter.. Och förhoppningsvis en oförskämt trevlig bil nästa säsong! :D
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

GRATTIS :roll: ....... Alltid kul med fina gräjjjer i motorn.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Håcke
Superpostare!

Inlägg av Håcke »

Ja, va ska man säga, det är ju alldrig kul när det går åt pipan, men du verkar ju ta det bra!!
så länge ingen personskada sker så går ju allt att reparera :D

Ja då är det bara att smida på då :mhihi:

bye
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Pete71
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Pete71 »

lider med dig wokpanna, det finns mycket man tycker är jobbigt men det där måste vara en av de jobbigaste erfarenheterna trots allt, kanske dyrt åxå, synd men det är bara att bita ihop och komma igen, och jobba naturlgitvis :( :cry:
grejjar numera med svetsen för fulla muggar..
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av SamuelH »

Jag kan säga så här: Precis när det hände så var/är jag i min hittils jobbigaste tid i mitt liv. Så i min livssituation kändes detta som en löjlig fis i rymden om man ställde detta problemet bredvid de andra.

Så därför tar jag inte detta speciellt hårt.. Det handlar bara om tid och pengar. Det finns andra saker man varken kan lösa med tid eller pengar.

Jag är orolig över toppen, är den kass pga av ventilsallad blir det lite tungt. Sedan får man hoppas på att allt annat är helt. Men iaf måste jag förmodligen köpa en reservmotor och eftersom dessa är väldigt dyra och ovanliga (Åtminstonne i Sve.) så måste jag köpa från Japan/Usa och det kostar även det. Bara frakten på en motor kostar mer än vad man är sugen på att kosta på.

Jag ska börja riva imorgon tror jag, så då får vi se.
Skriv svar