Unite10 - Nyårsfestival i Jönköping.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Unite10 - Nyårsfestival i Jönköping.
Den 29 December - 1 Januari är det nyårsferstival i Pingstkyrkan i Jönköping.
I fredags haffade en av ungdomsledarna mig och frågade om attitudemotorclub vill vara med och synas på något sätt.
Han var öppen för alla förslag vi kunde tänkas komma på. Nästan.
Det finns möjlighet till monter, att visa filmer och intervjuer på lilla scenen osv. Vi får säkert ha konbana med moppe om vi vill det.
Jag och Jakob har pratat om att rulla in en isracingkittad 911 i entrén och pryda den med diverse dekaler och info-foldrar.
Jag kommer att vara på plats hela festivalen som fotograf, och Jakob kommer antagligen vara där lite han också.
Är det någon annan som kommer att vara där eller skulle vilja vara med och ta hand om vår "monter"?
Kom gärna med andra förslag på vad vi kan lasta in för bil i entrén också. Hittar vi inget annat hett så har vi som sagt Jakobs Porsche.
Detta kan nog vara ett bra forum att synas på och göra reklam för vår kära klubb. Tänk bara hur många stackare som är fast i innebandyträsket i den kyrkan!
I fredags haffade en av ungdomsledarna mig och frågade om attitudemotorclub vill vara med och synas på något sätt.
Han var öppen för alla förslag vi kunde tänkas komma på. Nästan.
Det finns möjlighet till monter, att visa filmer och intervjuer på lilla scenen osv. Vi får säkert ha konbana med moppe om vi vill det.
Jag och Jakob har pratat om att rulla in en isracingkittad 911 i entrén och pryda den med diverse dekaler och info-foldrar.
Jag kommer att vara på plats hela festivalen som fotograf, och Jakob kommer antagligen vara där lite han också.
Är det någon annan som kommer att vara där eller skulle vilja vara med och ta hand om vår "monter"?
Kom gärna med andra förslag på vad vi kan lasta in för bil i entrén också. Hittar vi inget annat hett så har vi som sagt Jakobs Porsche.
Detta kan nog vara ett bra forum att synas på och göra reklam för vår kära klubb. Tänk bara hur många stackare som är fast i innebandyträsket i den kyrkan!
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
jag funderarde faktiskt på detta för någon vecka sen, om vi inte skulle vara med på detta.. är ju som david sa ett bra tillfälle att visa klubben!!
Jag kommer att vara där! jag ska vara med och rigga scen innan det drar igång.. sen kommer jag inte ha så mycket under festivalen så jag kan vara med.. låter väl inte helt fel med porschen!
Jag kommer att vara där! jag ska vara med och rigga scen innan det drar igång.. sen kommer jag inte ha så mycket under festivalen så jag kan vara med.. låter väl inte helt fel med porschen!
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Re: Unite10 - Nyårsfestival i Jönköping.
Han har ingen turbobreddning bak på sin, så det är inga problem med att fån bilen på "kyrktorget". Min gick in med någon cm marginal...Reco skrev:Kom gärna med andra förslag på vad vi kan lasta in för bil i entrén också. Hittar vi inget annat hett så har vi som sagt Jakobs Porsche.

Du har haft in din innan alltså?Sturesson skrev:Han har ingen turbobreddning bak på sin, så det är inga problem med att fån bilen på "kyrktorget". Min gick in med någon cm marginal...Reco skrev:Kom gärna med andra förslag på vad vi kan lasta in för bil i entrén också. Hittar vi inget annat hett så har vi som sagt Jakobs Porsche.
I vilket sammanhang var det?
Hur länge sen var det? Innan eller efter ombyggnaden?
Dörrarna känns bredare efter ombyggnad.
[David Knutsson]
Ojojoj lille vän. På den tiden var du en liten pajkalue som petade näsan och satt i mammas knä.Reco skrev:Du har haft in din innan alltså?Sturesson skrev:Han har ingen turbobreddning bak på sin, så det är inga problem med att fån bilen på "kyrktorget". Min gick in med någon cm marginal...Reco skrev:Kom gärna med andra förslag på vad vi kan lasta in för bil i entrén också. Hittar vi inget annat hett så har vi som sagt Jakobs Porsche.
I vilket sammanhang var det?
Hur länge sen var det? Innan eller efter ombyggnaden?
Dörrarna känns bredare efter ombyggnad.
Jag hade inne min efter en Kinnekulle-träff. Så det borde varit 1 lördagen i september 2003 kanske...(?)
Alltså innan ombyggnaden. Svårt att tro de gjorde dörrarna smalare så din teori stämmer nog med att det är bredare.
Det var något religiöst möte har jag för mig. Kan varit Punkt, men då tror jag vi hade Roberts Kojja. Tror mest på ett upptaktsmöte inför den "stora" påsk-atollen-satsningen.
Det finns väl ingen seriös församling som renoverar utan att handikappanpassa och även se till att motorintresset bokstavligen kommer in i kyrkan?? Drive-in möte är ett nytt koncept att satsa på kanske...

Nu har jag pratat med Linus i pingst Jkpg och vi har klartecken för en "monter" med en bil och foldrar och info.
Jakob har isracingkittat porschen så den blir kanon. Den är även mätt (tankad?) så den går in.
Vem har banderoller och foldrar nu?
Kommer du till Unite över nyår?
Kom och häng med oss andra attitudare!
Jakob har isracingkittat porschen så den blir kanon. Den är även mätt (tankad?) så den går in.
Vem har banderoller och foldrar nu?
Kommer du till Unite över nyår?
Kom och häng med oss andra attitudare!

[David Knutsson]
Det blir inte speciellt mycket att göra iordning.
Jag väntar fortfarande på svar om vem som har banderoller och foldrar!
Förmiddagen den 29:e verkar det som att det blir.
Det värsta är att Jakob verkar banga om det blir is hemma.
Jag väntar fortfarande på svar om vem som har banderoller och foldrar!
Förmiddagen den 29:e verkar det som att det blir.
Det värsta är att Jakob verkar banga om det blir is hemma.

[David Knutsson]
-
- Klubbordförande
Kul projekt ni dragit igång! Jag vet inte om jag dyker upp något än men det är väl inte omöljligt nån kväll.
Jag har en banderoll som vi brukar ha till TUH. Samuel har väl foldrar och kanske den där lodräta flashiga banderollen med.
Fredrik har en svart bil känd från tv...eller nästan. Känd från gullbranna i alla fall. Jag tror den står i samma skick som den lämnade gullbranna, dvs nyvaxad och burndäck på!
Tjata lite på han!
Jag har en banderoll som vi brukar ha till TUH. Samuel har väl foldrar och kanske den där lodräta flashiga banderollen med.
Fredrik har en svart bil känd från tv...eller nästan. Känd från gullbranna i alla fall. Jag tror den står i samma skick som den lämnade gullbranna, dvs nyvaxad och burndäck på!
Tjata lite på han!

/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!

Och David sa att han inte vill lägga flera timmar i sin mormors garage på juldagen för att få den att se någorlunda vettig ut igen.Jakob skrev:problemet med fredriks bil är väl att den är lite för bred för pingstkyrkans dörrar. jag föreslog davids välputsade 318is annars.. .
Men han sa också att om Jkob bangar med en Porsche så har han ju en till!
Dörrarna tippar jag är på 180 cm. En svart Nissan är väl bredare än så.
[David Knutsson]
-
- Klubbordförande
En svart nissan är på typ 181 har jag för mig plus backspeglar...Reco skrev:Och David sa att han inte vill lägga flera timmar i sin mormors garage på juldagen för att få den att se någorlunda vettig ut igen.Jakob skrev:problemet med fredriks bil är väl att den är lite för bred för pingstkyrkans dörrar. jag föreslog davids välputsade 318is annars.. .
Men han sa också att om Jkob bangar med en Porsche så har han ju en till!
Dörrarna tippar jag är på 180 cm. En svart Nissan är väl bredare än så.
Synd att jag inte kan fälla in backspeglarna på m3:an... för den är bara 1.70 vid hjulen

/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
En svart Nissan är ju ett riktigt bra alternativ. Den känns säkert igen av många sen GF!
En M3 är också trevligt.
En mini är också trevligt!
Just nu funderar jag på hur jag ska komma åt grejer hos Samuel i Skillingaryd. Min bakvagn har kollapsat, så jag kan inte köra så mycket. Jag får väl ta och prata med han.
Axel, du råkar inte befinna dig i Jönköping med en banderoll på dagen den 29:e?
En M3 är också trevligt.
En mini är också trevligt!
Just nu funderar jag på hur jag ska komma åt grejer hos Samuel i Skillingaryd. Min bakvagn har kollapsat, så jag kan inte köra så mycket. Jag får väl ta och prata med han.
Axel, du råkar inte befinna dig i Jönköping med en banderoll på dagen den 29:e?
[David Knutsson]