stridsvagnsträff i Skövde 22 oktober
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
stridsvagnsträff i Skövde 22 oktober
Nu ni!
Nu ska vi testa något rejält, och för oss som inte gjort lumpen så blir det en chans att testa och se en massa tuffa grejer utan att göra tråkiga och jobbiga saker under ett helt år!
Vi kommer att åka på ett studiebesök hos militären i Skövde. Det kommer att bli åkturer med stridsvagn bla. (pratades lite om provkörning ett tag också) Sen har de en mängd roliga fordon och maskiner i deras lokaler och en väldigt välutrustad verkstad. De slipar om deras egna vevar till stridsvagnarna tex.
Under Elmia fick vi en inbjudan som löd typ "vi har en massa tuffa saker ni borde se... kom upp!"
Jag vet inte mer just nu vad dagen kommer att erbjuda men boka in datumet och häng på så tror jag att vi får en rolig dag ihop
Nu ska vi testa något rejält, och för oss som inte gjort lumpen så blir det en chans att testa och se en massa tuffa grejer utan att göra tråkiga och jobbiga saker under ett helt år!
Vi kommer att åka på ett studiebesök hos militären i Skövde. Det kommer att bli åkturer med stridsvagn bla. (pratades lite om provkörning ett tag också) Sen har de en mängd roliga fordon och maskiner i deras lokaler och en väldigt välutrustad verkstad. De slipar om deras egna vevar till stridsvagnarna tex.
Under Elmia fick vi en inbjudan som löd typ "vi har en massa tuffa saker ni borde se... kom upp!"
Jag vet inte mer just nu vad dagen kommer att erbjuda men boka in datumet och häng på så tror jag att vi får en rolig dag ihop
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
Det var ju något lite udda!
Går det att ta med barnen?
/Mats J
Går det att ta med barnen?
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Klubbordförande
Om man inte jobbar så vore ju kul
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
-
- Klubbordförande
Wow, måste försöka rensa kalendern!.
EDIT: Rensat och klart. Frugan ska åka på Ladies Night i Jkpg den kvällen, så då kan jag med gott samvete leka med stridsvagnar på dagen.
EDIT: Rensat och klart. Frugan ska åka på Ladies Night i Jkpg den kvällen, så då kan jag med gott samvete leka med stridsvagnar på dagen.
Senast redigerad av 1 Daniel S, redigerad totalt 29 gånger.
Det låter ju mustigt. Stora maskiner och stora vapen är alltid kul.
Synd att det bara är pansar iofs, hade vi åkt upp till mitt gamla regemente A9 så hade ni fått se på rediga kanoner med B20 under huven!
Synd att det bara är pansar iofs, hade vi åkt upp till mitt gamla regemente A9 så hade ni fått se på rediga kanoner med B20 under huven!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Klubbordförande
Nu har jag lite mer info!
Observera att vi måste garantera att vi blir 10 personer senast nästa fredag!
Så vi gör en lista där alla som är säkra på att man kommer skriver upp sig. Snacka ihop er lite och tjata på några kompisar så vi blir ett gött gäng.
1. Axel Byrmo
2.
3.
Observera att vi måste garantera att vi blir 10 personer senast nästa fredag!
Så vi gör en lista där alla som är säkra på att man kommer skriver upp sig. Snacka ihop er lite och tjata på några kompisar så vi blir ett gött gäng.
1. Axel Byrmo
2.
3.
Hej
Det vi har planerat ser ut såhär:
Besöket är 10:00 - 16:00
det som vi kommer göra under dagen är bland annat: kort information om försvarsmakten, besök på mekanikerskolan, studiebesök stridsvagn 122 samt stridsfordon 90.
Vi kommer ha tillgång till en buss+chaufför under dagen och vi kommer köra ut er till plats där ni kan köpa lunch och det kommer även ges god tid till att äta lunch. Fika bjuder vi på under dagen.
Vi behöver senast Fredagen 14/10 veta hur många ni blir. Detta för att vi ska kunna genomföra ert besök på bästa sätt.
Vi kommer inte genomföra besöket om ni blir färre än 10 personer och vi har inte möjlighet att ta emot mer än 50 personer.
/Axel Byrmo
-
- Klubbordförande
Det värsta som kan hända är väl att du får gå typ en km från fel sida av regementet till din bil...Daniel S skrev:Finns det möjlighet att åka lite tidigare från Skövde eller sitter vi fast i bussen till 1600?
Går det att smita tidigare så...
1. Axel Byrmo
2. Simon Johansson
3. Henrik Smedelid
4. Oskar Nilsson
5. Johan Laurinsson
6. Daniel Backstig
7.
/Axel Byrmo
Då så.kardanaxel skrev:Det värsta som kan hända är väl att du får gå typ en km från fel sida av regementet till din bil...Daniel S skrev:Finns det möjlighet att åka lite tidigare från Skövde eller sitter vi fast i bussen till 1600?
Går det att smita tidigare så...
1. Axel Byrmo
2. Simon Johansson
3. Henrik Smedelid
4. Oskar Nilsson
5. Johan Laurinsson
6. Daniel Backstig
7.
Lite värre om vi är ute på ett skjutfält i urskogen och sitter fast med en bandvagn när jag får för mig att dra.
Får nog med mig en jobbarkompis också!
1. Axel Byrmo
2. Simon Johansson
3. Henrik Smedelid
4. Oskar Nilsson
5. Johan Laurinsson
6. Daniel Backstig
7. Zeb Arvidsson
8. Anders Karlsson
9. Marcus Carlsson
10. Nicke Dahlberg
1. Axel Byrmo