Konbana Eksjö Trafikövningsplats 11:e Juli
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Konbana Eksjö Trafikövningsplats 11:e Juli
Då är det dags att slå upp portarna på en ny bana, Eksjö trafikövningsplats, den 11:e Juli. Vi får tillgång till området kl 09:00 så då går det bra att komma så kommer vi igång med körningen så fort som möjligt.
Tid: kl 09:00 till 16:00
Kostnad: 250 kr
Ta med medlemskort, annars går det att lösa medlemskap på plats.
Här har ni info så ni hittar dit. Ta söder ut mot Vetlanda i Abboraviksrondellen när ni kommer till Eksjö från Jönköpingshållet. Det ligger ca 1,5 km in på den vägen.
http://eksjotrafikutbildning.se/
Tid: kl 09:00 till 16:00
Kostnad: 250 kr
Ta med medlemskort, annars går det att lösa medlemskap på plats.
Här har ni info så ni hittar dit. Ta söder ut mot Vetlanda i Abboraviksrondellen när ni kommer till Eksjö från Jönköpingshållet. Det ligger ca 1,5 km in på den vägen.
http://eksjotrafikutbildning.se/
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Turbopostare!
- Kontakt:
-
- Legend!
-
- Klubbordförande
Ungefär så ja... Det handlar ju om sunt förnuft. Vi har ingen decibelmätare med oss och det är ju ingen som vill stoppa någon att köra men skulle det vara någon som låter på tok för mycket (typ kör utan ljuddämpare) så måste vi som sagt göra det. Jag ser inget konstigt i det.Anders Toll skrev:Vad betyder det? Att vi ska porta de bilar som låter för mycket?BOB skrev:viktigt på denna träff är att man tänker på ljudnivån, så att vi och andra i fortsättning kan få köra på detta ställe.
En vanlig regel på banträffar brukar vara 95 db. Ni som kört sådana träffar och vet att bilen inte klarat det kan ju göra nån fullösning för dagen för att sänka ljudet lite.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!![:hey:](./images/smilies/icon23.gif)
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
![:hey:](./images/smilies/icon23.gif)
tyvär så vet vi att flera flygfält har problem med grannar som klagar, vilket gjort att det blivit svårare att hyra, det är oftast buller som grannar klagar på, Eksjö trafikövningsplats är ett nytt ställe att köra på och vi och andra vill kunna köra där i framtiden utan att ägarna får problem med grannar. Därför är det viktigt att man tänker på att inte låta mycket så att vi stör så lite som möjligt.Anders Toll skrev:Vad betyder det? Att vi ska porta de bilar som låter för mycket?BOB skrev:viktigt på denna träff är att man tänker på ljudnivån, så att vi och andra i fortsättning kan få köra på detta ställe.
Som Axel skrev så gäller sunt förnuft, men ägaren till trafikövningsplatsen poängterade att vi skulle tänka på ljudnivån.
Robert Gustafsson
trafikövningsplatsen ligger ju en bit ifrån bostäder men det klart ligger vinden på åt det hållet låter det ju.. men det är ju bättre att vara på den säkra sidan!!BOB skrev:tyvär så vet vi att flera flygfält har problem med grannar som klagar, vilket gjort att det blivit svårare att hyra, det är oftast buller som grannar klagar på, Eksjö trafikövningsplats är ett nytt ställe att köra på och vi och andra vill kunna köra där i framtiden utan att ägarna får problem med grannar. Därför är det viktigt att man tänker på att inte låta mycket så att vi stör så lite som möjligt.Anders Toll skrev:Vad betyder det? Att vi ska porta de bilar som låter för mycket?BOB skrev:viktigt på denna träff är att man tänker på ljudnivån, så att vi och andra i fortsättning kan få köra på detta ställe.
Som Axel skrev så gäller sunt förnuft, men ägaren till trafikövningsplatsen poängterade att vi skulle tänka på ljudnivån.
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Det finns inte bostadshus på så jättenära håll och jag tror inte dom är så känsliga, men dom sätter en gräns så det inte kommer någon med raka rör!
Det har varit ett par stycken banträffar där den senaste tiden, jag har precis tagit studenten och gick på fordonsskolan där i jämte och kan inte påstå att alla banträffar varit speciellt tysta men som kardanaxel säger så handlar det ju om sunt förnuft. Så håller man en bra ljudnivå och sköter det snyggt så ska det nog inte vara några problem att få komma tillbaka.![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det har varit ett par stycken banträffar där den senaste tiden, jag har precis tagit studenten och gick på fordonsskolan där i jämte och kan inte påstå att alla banträffar varit speciellt tysta men som kardanaxel säger så handlar det ju om sunt förnuft. Så håller man en bra ljudnivå och sköter det snyggt så ska det nog inte vara några problem att få komma tillbaka.
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Emil Stenvall
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
-
- Styrelseledamot
Aj aj tråkigt för dig. Men denna gången ska jag ha Starion, så det hade endå inte blivit någon mat chans för dig.Zeb skrev:Äsch, jag är ju i fjällen
1. Johan Larsson, Corrado Vr6
2. David Nordquist, Cooper S
3. Anders Karlsson, Opel Rekord 24V
4. Emil Carlsson, Volvo 740
5. Calle Adolfsson, Mitsubishi Starion(om jag lyckas fästa mina fjädrar så jag kan bes)
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
5. Calle Adolfsson, Mitsubishi Starion(om jag lyckas fästa mina fjädrar så jag kan bes)
6.Viktor Sundqvist, Mercedes 190 2.3 16v (med ny sänkningssats på:))
7. Andreas Sturesson, 318is
6.Viktor Sundqvist, Mercedes 190 2.3 16v (med ny sänkningssats på:))
6.Viktor Sundqvist, Mercedes 190 2.3 16v (med ny sänkningssats på)
8. Jakob Josefsson, Porsche 911 (anmäler mig lite preliminärt)
9. David Ivarsson, Gsx 750F (om det blir finvänder)
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
10. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
10. Fredrik Liljenberg, Opel Speedster
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster