Rallyträff Lekeryd 1/11
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Kan någon som VET vara så fruktansvärt snäll och tala om (även för mig) vad som gäller ang besiktning!?!
Vi vill väl inte ha nån sorts gestapo-kontroller typ SBF på våra träffar?
Borde inte var och en kunna ta ansvar för att ens egen bil är säker?
hallå?
hallå?
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Gör inte annat än skriver...
Äsch. Kör besiktigat med tvåor. Och framförallt försäkring. Så blir det bra. Saken är ju den att skulle det hända något under dagen, måste du ha försäkring, samt ska du till träffen utan bilsläp måste du ha besiktigat för att följa lagen. Så så enkelt är det....
Sen är det upp till var o en att följa detta, men tycker personligen att det är mycket olämpligt att strunta i det.
Sen är det upp till var o en att följa detta, men tycker personligen att det är mycket olämpligt att strunta i det.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Min är godkänd och "säker"Hjerpe skrev:Kan någon som VET vara så fruktansvärt snäll och tala om (även för mig) vad som gäller ang besiktning!?!
hallå?
jag undrade bara om NI vill se ngt bevis på det innan man startar...
Då säger vi så... försäkra bilskrällena och kom å gasa skiten ur dem.Martin Fåglefelt skrev:Äsch. Kör besiktigat med tvåor. Och framförallt försäkring. Så blir det bra. Saken är ju den att skulle det hända något under dagen, måste du ha försäkring, samt ska du till träffen utan bilsläp måste du ha besiktigat för att följa lagen. Så så enkelt är det....
Vi kommer naturligtvis inte kolla din bil, eller några papper. Se bara till att bromsarna funkar.
Det verkar alltså som att du kan komma ändå...Anders Toll skrev:Detta visste inte jag om och har därför ingen bil att köra med!Hjerpe skrev:Besiktigad
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Okej, låter bra!
För jag menar en bil som man haft som vinterbil och inte putsat på varje helg är ju inte troligt att den skulle gå igenom besikningen utan 2or i vår inför den vanliga rallyträffen. Så det får ju inte så fruktansvärt seriöst med den delen tycker jag! Sen ska det ju som ni sagt tidigare inte vara någon fara för dom andra när man kör med bilen.
Det är min tanke..
För jag menar en bil som man haft som vinterbil och inte putsat på varje helg är ju inte troligt att den skulle gå igenom besikningen utan 2or i vår inför den vanliga rallyträffen. Så det får ju inte så fruktansvärt seriöst med den delen tycker jag! Sen ska det ju som ni sagt tidigare inte vara någon fara för dom andra när man kör med bilen.
Det är min tanke..
Emil Stenvall
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Givetvis ska vi besikta bilarna! något annat har jag aldrig menat.. men om man åker ifrån bilprovningen utan körförbud borde det väl inte vara någon fara...? Och som sagt, man får ju ta ansvar för att bilen har bromsar och dylikt! Sen kan ju givetvis olyckor hända som när 245:ans bromsrör gick av trots att den, vad jag vet, var besiktad.Hjerpe skrev:Då säger vi så... försäkra bilskrällena och kom å gasa skiten ur dem.Martin Fåglefelt skrev:Äsch. Kör besiktigat med tvåor. Och framförallt försäkring. Så blir det bra. Saken är ju den att skulle det hända något under dagen, måste du ha försäkring, samt ska du till träffen utan bilsläp måste du ha besiktigat för att följa lagen. Så så enkelt är det....
Vi kommer naturligtvis inte kolla din bil, eller några papper. Se bara till att bromsarna funkar.
Det verkar alltså som att du kan komma ändå...Anders Toll skrev:Detta visste inte jag om och har därför ingen bil att köra med!Hjerpe skrev:Besiktigad
-
- Gör inte annat än skriver...
vi kan ju inte garantera att det inte händer olyckor....bara ändra förutsättningar så de ska ske mindre...marcus skrev:om jag inte minns helt fel (va åskådare på förra rallyträffen) kan det hända incidenter med fullt fungerande bromsar också
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
- Deluxpostare!
en stengärsgård funkade väldigt bra sist med, för att stoppa enmarcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stoppkloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande
vass sierra
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rallymarcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stoppkloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande
-
- Styrelseledamot
Carlsson skrev:Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rallymarcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stopp kloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande
Den kan nog funka bra i början på rallyt sen kan det va lite vanskligt när det blir uppkört och spårigt. Surt och sätta underedet i en stor sten när man har några mil hem.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Deluxpostare!
jo sten finns de ju gått om, de fick mercan känna på.. men de blevAdolfsson skrev:Carlsson skrev:Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rallymarcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stopp kloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande
Den kan nog funka bra i början på rallyt sen kan det va lite vanskligt när det blir uppkört och spårigt. Surt och sätta underedet i en stor sten när man har några mil hem.
ju en bra tid.
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Kort och gott en fantastisk tillställning, ni som har möjlighet... åk på detta!Anton_the_Man skrev:jo sten finns de ju gått om, de fick mercan känna på.. men de blevAdolfsson skrev:Carlsson skrev: Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rally
ju en bra tid.
-
- Megapostare!
-
- Styrelseledamot