Rallyträff Lekeryd 1/11

Här snackar vi om kommande träffar.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Måste man ha med sig besiktningsprotokoll? För jag lämnade in mig bil till verkstad som lagar och släcker tvåor, utan att bilen ombesiktigas... så jag har inte fått något nytt giltigt tillstånd..
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

Kan någon som VET vara så fruktansvärt snäll och tala om (även för mig) vad som gäller ang besiktning!?!

Vi vill väl inte ha nån sorts gestapo-kontroller typ SBF på våra träffar?
Borde inte var och en kunna ta ansvar för att ens egen bil är säker?

hallå?
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95

Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Äsch. Kör besiktigat med tvåor. Och framförallt försäkring. Så blir det bra. Saken är ju den att skulle det hända något under dagen, måste du ha försäkring, samt ska du till träffen utan bilsläp måste du ha besiktigat för att följa lagen. Så så enkelt är det....
Sen är det upp till var o en att följa detta, men tycker personligen att det är mycket olämpligt att strunta i det.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Hjerpe skrev:Kan någon som VET vara så fruktansvärt snäll och tala om (även för mig) vad som gäller ang besiktning!?!

Vi vill väl inte ha nån sorts gestapo-kontroller typ SBF på våra träffar?
Borde inte var och en kunna ta ansvar för att ens egen bil är säker?

hallå?
Min är godkänd och "säker"

jag undrade bara om NI vill se ngt bevis på det innan man startar...
Albin Carlsson
Saabnörd
Hjerpe
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hjerpe »

Martin Fåglefelt skrev:Äsch. Kör besiktigat med tvåor. Och framförallt försäkring. Så blir det bra. Saken är ju den att skulle det hända något under dagen, måste du ha försäkring, samt ska du till träffen utan bilsläp måste du ha besiktigat för att följa lagen. Så så enkelt är det....
Sen är det upp till var o en att följa detta, men tycker personligen att det är mycket olämpligt att strunta i det.
Då säger vi så... försäkra bilskrällena och kom å gasa skiten ur dem.
Vi kommer naturligtvis inte kolla din bil, eller några papper. Se bara till att bromsarna funkar.
Anders Toll skrev:
Hjerpe skrev:Besiktigad
Detta visste inte jag om och har därför ingen bil att köra med!

:cry:
Det verkar alltså som att du kan komma ändå...
Tappen
www.UKULIZED.se

Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95

Emil C
Megapostare!

Inlägg av Emil C »

Okej, låter bra!
För jag menar en bil som man haft som vinterbil och inte putsat på varje helg är ju inte troligt att den skulle gå igenom besikningen utan 2or i vår inför den vanliga rallyträffen. Så det får ju inte så fruktansvärt seriöst med den delen tycker jag! Sen ska det ju som ni sagt tidigare inte vara någon fara för dom andra när man kör med bilen.

Det är min tanke..
Emil Stenvall

Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Balatack
Postare

Inlägg av Balatack »

Hjerpe skrev:
Martin Fåglefelt skrev:Äsch. Kör besiktigat med tvåor. Och framförallt försäkring. Så blir det bra. Saken är ju den att skulle det hända något under dagen, måste du ha försäkring, samt ska du till träffen utan bilsläp måste du ha besiktigat för att följa lagen. Så så enkelt är det....
Då säger vi så... försäkra bilskrällena och kom å gasa skiten ur dem.
Vi kommer naturligtvis inte kolla din bil, eller några papper. Se bara till att bromsarna funkar.
Anders Toll skrev:
Hjerpe skrev:Besiktigad
Detta visste inte jag om och har därför ingen bil att köra med!

:cry:
Det verkar alltså som att du kan komma ändå...
Givetvis ska vi besikta bilarna! något annat har jag aldrig menat.. men om man åker ifrån bilprovningen utan körförbud borde det väl inte vara någon fara...? Och som sagt, man får ju ta ansvar för att bilen har bromsar och dylikt! Sen kan ju givetvis olyckor hända som när 245:ans bromsrör gick av trots att den, vad jag vet, var besiktad.
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

om jag inte minns helt fel (va åskådare på förra rallyträffen) kan det hända incidenter med fullt fungerande bromsar också :roll:
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

marcus skrev:om jag inte minns helt fel (va åskådare på förra rallyträffen) kan det hända incidenter med fullt fungerande bromsar också :roll:
vi kan ju inte garantera att det inte händer olyckor....bara ändra förutsättningar så de ska ske mindre... :wink:
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stoppkloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande :wink:
Anton_the_man
Deluxpostare!

Inlägg av Anton_the_man »

marcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stoppkloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande :wink:
en stengärsgård funkade väldigt bra sist med, för att stoppa en
vass sierra :mhihi:
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

marcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stoppkloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande :wink:
Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rally :p
Albin Carlsson
Saabnörd
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Carlsson skrev:
marcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stopp kloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande :wink:
Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rally :p

Den kan nog funka bra i början på rallyt sen kan det va lite vanskligt när det blir uppkört och spårigt. Surt och sätta underedet i en stor sten när man har några mil hem.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Ja , jag hoppas det kommer funka. Får väl försöka ha karaktär och avbryta om jag känner att bilen bör vila .p
Albin Carlsson
Saabnörd
Anton_the_man
Deluxpostare!

Inlägg av Anton_the_man »

Adolfsson skrev:
Carlsson skrev:
marcus skrev:skulle bromsarna svika går det ju alltid att använda björkarna runt banan som stopp kloss, enl säkra källor (Brink) mycket effektivt och dessutom ganska underhållande :wink:

Den kan nog funka bra i början på rallyt sen kan det va lite vanskligt när det blir uppkört och spårigt. Surt och sätta underedet i en stor sten när man har några mil hem.
jo sten finns de ju gått om, de fick mercan känna på.. men de blev
ju en bra tid.
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Anton_the_Man skrev:
Adolfsson skrev:
Carlsson skrev: Jag ska köra med min "vanliga bil" dvs den enda bil jag har och använder många gånger i veckan, men den är inte så fin så den borde funka till rally :p

jo sten finns de ju gått om, de fick mercan känna på.. men de blev
ju en bra tid.
Kort och gott en fantastisk tillställning, ni som har möjlighet... åk på detta! :D
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Adolfsson skrev:Surt och sätta underedet i en stor sten när man har några mil hem.
Ja kan garantera att man kan köra hem efter att dragit upp en STOR sten därifrån..
Martin .. Sköld
740fredrik
Megapostare!

Inlägg av 740fredrik »

Håller på att letar bil, måste övertyga min kompanjon David att han skall med också :D
Bra initiativ!
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Om jag inte hitta någon bil är det ok att köra fyrhjuling? vägreggad...
Robert Gustafsson
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

BOB skrev:Om jag inte hitta någon bil är det ok att köra fyrhjuling? vägreggad...
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Skriv svar