Rallyträff Lekeryd 1/11
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Rallyträff Lekeryd 1/11
För er som inte kan vänta till våren tänkte vi erbjuda en "extra" rallyträff i Lekeryd 1/11 (första november).
Info för den oinvigde:
Körningen sker på en ca 1 km "vändsträcka" i skogen. Vägen är smal, och naturligtvis är under laget... GRUS! Vi kör en bil i taget, och förare och ev. passagerare skall bära hjälm och "heltäckande" klädsel.
Tid: 11:00
Kostnad för kalaset blir nånstans runt 100-150:-/bil, beroende på antalet bilar.
(Priset kommer att spikas när vi ser hur många som anmäler sig)
Vägbeskrivning (från Lekeryd, öster om Huskvarna):
Kör mot Aneby. Efter 6 km, sväng vänster mot Ryd. Kör 5 km, sväng vänster vid skylten Hemmingstorp. Åk 2 km, sedan ligger det på högersidan.
Då underhållningsfaktorn brukar vara mycket hög, så kan vi rekommendera att ta med släkt och vänner för att beskåda detta!
Högkvalitativ korv, dricka och kaffe kommer att finnas för försäljning.
Om ni har några frågor, kan ni PM'a mig eller Fåglefelt.
Jag börjar med en "anmälningslista". Kopiera den och skriv in dig. Är ni fler på samma bil, så skriver ni på samma rad.
Tänk till en extra gång innan ni skriver i er, så vi inte får 100 namn på listan och 3 som verkligen kommer.
1. Thomas Hjerpe, Opel Rekord Caravan
2.
3.
4......
Info för den oinvigde:
Körningen sker på en ca 1 km "vändsträcka" i skogen. Vägen är smal, och naturligtvis är under laget... GRUS! Vi kör en bil i taget, och förare och ev. passagerare skall bära hjälm och "heltäckande" klädsel.
Tid: 11:00
Kostnad för kalaset blir nånstans runt 100-150:-/bil, beroende på antalet bilar.
(Priset kommer att spikas när vi ser hur många som anmäler sig)
Vägbeskrivning (från Lekeryd, öster om Huskvarna):
Kör mot Aneby. Efter 6 km, sväng vänster mot Ryd. Kör 5 km, sväng vänster vid skylten Hemmingstorp. Åk 2 km, sedan ligger det på högersidan.
Då underhållningsfaktorn brukar vara mycket hög, så kan vi rekommendera att ta med släkt och vänner för att beskåda detta!
Högkvalitativ korv, dricka och kaffe kommer att finnas för försäljning.
Om ni har några frågor, kan ni PM'a mig eller Fåglefelt.
Jag börjar med en "anmälningslista". Kopiera den och skriv in dig. Är ni fler på samma bil, så skriver ni på samma rad.
Tänk till en extra gång innan ni skriver i er, så vi inte får 100 namn på listan och 3 som verkligen kommer.
1. Thomas Hjerpe, Opel Rekord Caravan
2.
3.
4......
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Dunderpostare!
1. Thomas Hjerpe, Anders Karlsson, Opel Rekord Caravan
2.
3.
4......
2.
3.
4......
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Besiktigad, och försäkrad ska den vara... skatten beror väl lite på ditt samvete...Emil C skrev:En fråga...måste bilen vara bes. skatt. o försäkrad för att köras med?
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
1. Thomas Hjerpe, Anders Karlsson, Opel Rekord Caravan
2. Christian Carlsson, volvo 945
3. Per Wistrand, Saab 900
4. Samuel Silverudd, Golf GTI
Det ser ut som att jag ska köra på min första rallyträff. Hur ska detta gå?
Nu tycker jag att fler borde anmäla sig så att träffen verkligen blir av!
2. Christian Carlsson, volvo 945
3. Per Wistrand, Saab 900
4. Samuel Silverudd, Golf GTI
Det ser ut som att jag ska köra på min första rallyträff. Hur ska detta gå?
Nu tycker jag att fler borde anmäla sig så att träffen verkligen blir av!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
Anders Toll skrev:Detta visste inte jag om och har därför ingen bil att köra med!Hjerpe skrev:Besiktigad
OBS! Det ja skriver nu är enbart mina egna tankar kring detta.Maccan skrev:Det är ju bara att åka in och besiktia! Sedan om du får 25 2:or spelar ju ingen roll...
Då blir ju bilen "laglig" att köra med iallafall.
Bilen ska vara besiktigad. Alltså får den inte ha några tvåor alls. Tror det var den 1/1-06 som det började gälla att du var tvungen att laga dina tvåor innan du får köra med bilen. Du behöver naturligtvis inte ha ombesiktigat bilen, så länge den håller sig inom "ombesiktningsmånaden".
Sen kan ja tänka mig att om du får en tvåa på nummerplåtsbelysning... då är det nog ingen som bryr sig om det. Men om du har rost i bältesinfästning, eller dåliga bromsar... så är det nog läge att laga det innan. Så personligen tycker jag att det är det sunda förnuftet som avgör lite här.
Vi hade ju nån incident med en 245'a utan bromsar för ett tag sen. Nåt sånt får inte hända igen! Bara tur att ingen skadades.
Men som sagt.. detta är min syn på saken. Någon som har mer koll på vad som gäller, får gärna skriva det.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
-
- Gör inte annat än skriver...
Vi kan ju göra så här... är bilen inte besiktigad med blankt papper, vill vi se på papperet, så det inte är några farliga 2or.Hjerpe skrev:Anders Toll skrev:Detta visste inte jag om och har därför ingen bil att köra med!Hjerpe skrev:Besiktigad
OBS! Det ja skriver nu är enbart mina egna tankar kring detta.Maccan skrev:Det är ju bara att åka in och besiktia! Sedan om du får 25 2:or spelar ju ingen roll...
Bilen ska vara besiktigad. Alltså får den inte ha några tvåor alls. Tror det var den 1/1-06 som det började gälla att du var tvungen att laga dina tvåor innan du får köra med bilen. Du behöver naturligtvis inte ha ombesiktigat bilen, så länge den håller sig inom "ombesiktningsmånaden".
Sen kan ja tänka mig att om du får en tvåa på nummerplåtsbelysning... då är det nog ingen som bryr sig om det. Men om du har rost i bältesinfästning, eller dåliga bromsar... så är det nog läge att laga det innan. Så personligen tycker jag att det är det sunda förnuftet som avgör lite här.
Vi hade ju nån incident med en 245'a utan bromsar för ett tag sen. Nåt sånt får inte hända igen! Bara tur att ingen skadades.
Men som sagt.. detta är min syn på saken. Någon som har mer koll på vad som gäller, får gärna skriva det.
så åk o besiktiga...så får vi se sen...har du ändå en bil, så är det ju lika bra att besiktiga den...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Det stämmer nog. Detta stod på bilprovningens hemsida:Hjerpe skrev:OBS! Det ja skriver nu är enbart mina egna tankar kring detta.Maccan skrev:Det är ju bara att åka in och besiktia! Sedan om du får 25 2:or spelar ju ingen roll...
Vad innebär efterkontroll?
Felen ska åtgärdas snarast. Fordonet får inte brukas mer än vad som är nödvändigt för att felen ska kunna åtgärdas. Fordonet måste genomgå en ny besiktning senast de datum som angivits i rutan för besiktningsresultat på protokollet.
Andreas Ekslätt
-
- Legend!
Nej, det är riktigt... du har två månader...Anders Toll skrev:Fast sista dagen för besiktning för min bil var 1 okt. Och besiktar jag efter det och den inte blir godkänd får jag väl inte en månad på mig att fixa felen?
Oavsett när du besiktigar din bil, så har du två månader på dig att göra en ombesiktning. Om du fixar dina tvåor inom första månaden, så får du köra med din bil tills den månaden är slut. Den andra månaden får du körförbud på din bil. Du får endast köra den till bes. eller verkstad, även om du skulle ha lagat dina tvåor.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
jaha... Då sket det sig nog för mig att komma.. Jag måste besikta först o jag vet ju att prickfri kommer den ju inte att vara, men sen vad farliga 2or menas är ju frågan? och ska det vara så så måste det ju nästan vara som på riktig tävling med besiktning på plats för det finns ju säkert bilar som kommer som har nästan ett år på nacken sen senaste besiktning som troligtvis inte heller skulle gå igenom prickfritt vid detta tillfälle...?
Detta är min lilla tanke....
Detta är min lilla tanke....