Bilorientering -07 10:e November kl 18

Här snackar vi om kommande träffar.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Samuel S skrev: Kommer troligen att optimeras mer under veckan.
Hur då? Lustgas, kompressor, transplantation av IX-fyrhjulsdrift, och diesel-6a á la 330? :D

Synd att man ska på 40-årsfest och missar detta fantastiska äventyr.
Slopa dieselskatten!!
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Diesel Oscar skrev: Synd att man ska på 40-årsfest och missar detta fantastiska äventyr.
Klart att det blir äventyr, kartläsare som inte kan karta, och som har sumpat kartläsarlampan, knäckt linjalen och slarvat bort masonit skivan...
Team заблудившийся är så gott som vilse redan nu.... :mhihi:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Jag glömmer aldrig min första bilorientering. Jag skulle åka med Sturesson i hans merca W124. Vi hade ingen kartläsarlampa med oss. Innerbelysningen funkade inte så jag fick sitta med huvudet inne i handsfacket där det satt en liten lampa. (det är nog lättare att skriva en lista på vad som funkade på den bilen). Rutan immade igen hela tiden och jag mådde illa. Jag kan säga att vi vann inte. :mhihi:

Dessutom hade Sturesson varit med en gång tidigare. Så han förklarade nog reglerna för mig lite snabbt. Så första timmen låg vi ute i buskanrna och försökte hitta siffrorna som skulle stå på kartans punkter. Efter en timmes letande kom vi fram till att. "Det är nog inte så det funkar" :roll:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Samuel Lindkvist skrev:Jag glömmer aldrig min första bilorientering. Jag skulle åka med Sturesson i hans merca W124. Vi hade ingen kartläsarlampa med oss. Innerbelysningen funkade inte så jag fick sitta med huvudet inne i handsfacket där det satt en liten lampa. (det är nog lättare att skriva en lista på vad som funkade på den bilen). Rutan immade igen hela tiden och jag mådde illa. Jag kan säga att vi vann inte. :mhihi:

Dessutom hade Sturesson varit med en gång tidigare. Så han förklarade nog reglerna för mig lite snabbt. Så första timmen låg vi ute i buskanrna och försökte hitta siffrorna som skulle stå på kartans punkter. Efter en timmes letande kom vi fram till att. "Det är nog inte så det funkar" :roll:
Men det gick brett å gött! :mhihi:
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Skilling500 är tydligen kvällsrally i år, det gör mitt val lite svårare.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Nu börjar det närma sej.
Extraljusen är på, nu finns det värme i kupén, sökarlampan testad och en skiva med det bästa av Kenneth and the knutters i stereon.
Nu kan inget gå fel!

(men jag har monterat bogseröglorna bara ifall att...)

Bild

Perfekt med snö till vinterbilen också.

Bild
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Skriv svar