Men nån F1-har jag då inte sett på gatan nån gång, iallafall inte i Värnamo.
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Konen vet jag inget om. Men sist vi körde körde vi 2-3 repor på raken. På så sätt har man som du säger lättare att få till körningen och temp i däcken. Så det blir säkert så denna gången också.OneYet skrev:Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
Nää??OneYet skrev:Har du missat KONEN från Uråsa![]()
![]()
Skämt åsido, istället för att ställa bilarna i en lång rad och putta/köra dem framåt under hela dagen så ställde vi bilarna i en ring. När du hade en kon framför din bil körde du ut på banan, men först lade du konen framför bilen bredvid dig för att på så sätt förvarna att nästa gång var det hans/hennes tur. På så sätt kunde du stå och snacka/fika hela tiden tills konen låg framför din bil och det var din tur igen.
Genialt!
Hoppas du förstod min förklaring.
Upplägget som vi diskuterat är två vändor åt gången. Kör man tre blir det för långt mellan passen när man är 20 bilar.Samuel Lindkvist skrev:Konen vet jag inget om. Men sist vi körde körde vi 2-3 repor på raken. På så sätt har man som du säger lättare att få till körningen och temp i däcken. Så det blir säkert så denna gången också.OneYet skrev:Får man komma med lite förslag på upplägget?
1. Jag tycker Edströms idé med konen var toppen, kan vi inte köra med det upplägget även i Emmaboda.
2. När jag var där förra året med en massa andra Speedsters så körde vi två rundor i taget. In efter första rundan, hålla kvar värmen i däcken medan tidagaren nollställer tiden igen och sedan ut för en runda till. På det sättet kan åtminstone jag lättare slipa på körningen från gång till gång.
Du känner redan på dig att du förlorat! Jag kan köra runt varje kona och ändå vara snabbare än duNordquist skrev:klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil?![]()
Jag tror att hela dagen kommer sluta ungefär såhär...Nordquist skrev:ja nu är det bara en månad kvar....vad har ni för förväntningar, låt självförtroendet var på topp
Kommer lindkvist köra under 1.20? vad kommer roger komma upp i för fart mellan konpartierna? kan vi möjligtvis få se en skyline färdigbesiktigad? klara axel köra banan nu när han har gått över till dragracerbil?![]()
själv sastar jag på under 1.35men under 1.30 borde inte vara omöjligt med lite träning på rattandet