Som ni kanske hörde om på årsmötet har det kläckts en idé att försöka att sända lite radio från Elima och Atollen (eller city iaf) under mässdagarna. Det är helt analogt men med härlig känsla som vi har möjligheten att broadcasta Attitude fett på FM 98,5 Mhz, Radio vättervåg. Vätterväg är den lokala närradiokanalen i jönköping och dess lyssnare består kanske oftast av äldre som lyssnar på olika gudstjänster på söndagarna, men nu under påsken var det i stort sett tomt i tablån så vi fick nästan disponera hur mycket tid som helst. Det gjorde jag dock inte, utan höll mej till långfredagen och påsklördagen. Ett pass på eftermiddagen sänt från Elmia mellan kl 14 & 16 (för då stänger väl mässan?) och sen kl 20-22, sänt ifrån någon form av mobil studio nere på stan. Samma upplägg på lördagen.
Som sagt är det ganska tomt i luften så vi kan sända mer eller mindre, vilket vi vill.
Men för att lösa detta krävs lite folk och en del rekvisita...
Undertecknad och min frü är tillgängliga, Herr Ordförande, en viss bilskrotare ifrån de södra förorterna samt Kardanaxel lika så. Vi behöver kanske någon eller några mer, sågon som har lite vana ifrån att köra PA-ljud eller är allmänt teknisk bara, någon som är bra på att prata, både i radio och med andra, trådlös mick och lite liveintervjuer är ju kalas att ha med. Det krävs ju också lite programplanering för att det ska bli något vettigt att sända ut.
Vi behöver även följande prylar:
*En större van eller liknande (typ caravellebuss, eller mindre husbil) att ha som studio på stan, går givetvis med en husvagn med, men det är inte så smidigt...
* Ett elverk av lite större modell, för att driva studio-utr.
* Ett 3G-kort med fri datamängd som ingen behöver under helgen, för att kunna streama ljudet från stan till sändaren. Det finns kanske möjlighet att låna av Vättervåg, men de har en begränsning på sitt 3G-abonnemang, så de vill nog ogärna köra annat än sitt eget.
* Jag har fått löfte att låna div studio-utr , typ mixer, trådlösa + vanliga mickar, cd osv, men om någon sitter på lite sånt och känner för att vara med är ju det lika smidigt som att jag lånar från mitt håll.
* Skivor, idéer, galenskap och marknadsföring.
Om vi får ihop detta samt marknadsför det hårt uppe på mässan "Lyssnar på radio-attitude, FM 98,5...." kan det bli hur bra som helst.
Är du intresserad, skicka ett PM, mail eller ring till:
Oscar
oscar.d@home.se
070-4975311
Samuel S
070-7911644
samuel.silverudd@attitudemotorclub.com
Vi hörs.
Atollen@98,5Mhz...?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Deluxpostare!