Nästan från Nürburg faktiskt!
Mina föräldrar var ute och gick i skogen hemma för ett par dagar sen.
En bit fram längs vägen hänger en heliumballong en meter över marken.
Det som tynger ner ballongen är ett snöre med ett kort.
På kortets baksida står en text på tyska som översatt betyder ungefär:
Kära Jultomten.
På julafton önskar jag mig i år:
1 cykel
1 stol
Hälsningar: Phil
Önskelistan och namnet är skrivet med en skön 7-årings handstil.
Som adress på kortet avslöjas att det kommer från Himmelstadt, en bit från Frankfurt.
Min gissning är att de haft någon sorts julmarknad i den lilla byn himmelstadt, med en till två tusen invånare, där man kunnat skicka ballongpost till tomten.
Phils ballong har släppts iväg och färdats 160 mil nästan rakt norrut, och landat i skogen utanför Habo.
Om han ändå hade fyllt på med mer helium!
God jul.
Brev från Tyskland!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Brev från Tyskland!
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Gör inte annat än skriver...
Jag tänker snarare en roadtrip efter nyår, så att han kan få en förklaring om han inte får paketen från tomten.
Nu har jag gjort lite mer research.
Julmarknaden 28-29 november (om jag fattat rätt med min värdelösa tyska) är tydligen rätt stor. Tyvärr gör det saken svårare i mina försök att leta rätt på Phil.
Jag har adressen till grundskolan i Himmelstadt, men det är ju inte alls säkert att han faktiskt bor där, när julmarknaden är såpass stor. Annars hade ju saken vart klar. =)
Nu har jag gjort lite mer research.
Julmarknaden 28-29 november (om jag fattat rätt med min värdelösa tyska) är tydligen rätt stor. Tyvärr gör det saken svårare i mina försök att leta rätt på Phil.
Jag har adressen till grundskolan i Himmelstadt, men det är ju inte alls säkert att han faktiskt bor där, när julmarknaden är såpass stor. Annars hade ju saken vart klar. =)
[David Knutsson]
-
- Gör inte annat än skriver...
http://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT#
Sie müssen versuchen, zu nennen und überprüfen Sie in allen Fällen. Es kann gut sein, dass er in der Nähe wohnt. Ein roadttrip würde Spaß machen, im neuen Jahr umzusetzen. Sour, dass Sie nicht eine Runde nehmen können auf dem Ring in der gleichen Zeit nur dann. Aber ich bin nur interessiert, wenn wir einen Platz zu nehmen.
Man får väl försöka ringa och kolla i alla fall. Det kan ju hända att han bor i närheten. En roadttrip vore roligt att genomföra efter nyår. Surt att man inte kan ta ett varv på ringen samtidigt då bara. Men jag är bara intresserad om vi tar med en stol,
tyska är väl inget problem. Vi tar med oss google.
Sie müssen versuchen, zu nennen und überprüfen Sie in allen Fällen. Es kann gut sein, dass er in der Nähe wohnt. Ein roadttrip würde Spaß machen, im neuen Jahr umzusetzen. Sour, dass Sie nicht eine Runde nehmen können auf dem Ring in der gleichen Zeit nur dann. Aber ich bin nur interessiert, wenn wir einen Platz zu nehmen.
Man får väl försöka ringa och kolla i alla fall. Det kan ju hända att han bor i närheten. En roadttrip vore roligt att genomföra efter nyår. Surt att man inte kan ta ett varv på ringen samtidigt då bara. Men jag är bara intresserad om vi tar med en stol,
tyska är väl inget problem. Vi tar med oss google.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
det vore ju underbart att dyka upp med det han önskade sig!! vi gjorde någo liknande på skolan hemma i mariannelund för många år sen men vad jag vet så var det ingen som hörde något.. lite tråkigt faktiskt..
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad