Jag pluggar just nu i Göteborg. Bostadsläget här är inte så najs. Fick tag i ett rum på 14 kvm med två kokplattor hos en familj ute i fiskebäck. Betalar 3000:- /mån för detta.
Nu har en i min klass frågat mig om jag vill ha en 1a i Mölndal på 35 kvm för 3500:-/mån
ja, varför inte?... tänker ni
Det är klasskompisens moster som vill hyra ut den, kan/får inte hyra ut i andra hand för hyresvärden. Men vill att jag då ska stå som "inneboende".
Det är lite mot mina principer att göra det, men jag behöver bättre bostad. får klaustrofobi i mitt rum. Jag var och kollade på lägenheten idag, och den verkar najs.
Finns det några egentliga risker med att ta 1an? Vad hade ni gjort? Är det inte samma sak som jag är inneboende nu egentligen? Får 1 mån uppsägning på båda hållen.
Bostadsfråga - Hur ska jag göra?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Dunderpostare!
Kul att du börjat plugga!
Ni lär ju skriva kontrakt även om du är inneboende så det är ju bara att ni kommer överens om uppsägningstiden och plitar ner det i kontraktet. Den största risken tar ju mostern som riskerar att förlora sitt förstahandskontrakt om värden upptäcker att du faktiskt är mer än bara inneboende. Följden blir ju att du förlorar ditt boende. Men det brukar inte va nåt problem. Göteborg är faktiskt inte helt omöjligt.
Jag hade lätt tagit den egna lägenheten.
Ni lär ju skriva kontrakt även om du är inneboende så det är ju bara att ni kommer överens om uppsägningstiden och plitar ner det i kontraktet. Den största risken tar ju mostern som riskerar att förlora sitt förstahandskontrakt om värden upptäcker att du faktiskt är mer än bara inneboende. Följden blir ju att du förlorar ditt boende. Men det brukar inte va nåt problem. Göteborg är faktiskt inte helt omöjligt.
-692-
Ja det blir nog så att jag tar detDavid Alesand skrev:Kul att du börjat plugga!

-
- Styrelseledamot