Delad tråd angående "egentillverkade" klubbprylar.

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Ok, bara så alla vet det: Det är inte tillåtet att göra egna "klubb-logotyper" som ser ut hur som helst. Klubben har en logga och det är den som ska användas.

Nu kommer vi väl knappast polisanmäla nån. Men det är så det är.

Man kan köpa klubbens dekaler av BOB (Robert)
Använder man rätt färg osv så kan man i vissa fall få göra dekalen själv med rätt original-fil som använda.

(självklart vill vi ju uppmuntra att man har klubb-dekaler på bilen. Men nu är det såhär det funkar med loggor i alla sammanhang...)
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Samuel S skrev:Ok, bara så alla vet det: Det är inte tillåtet att göra egna "klubb-logotyper" som ser ut hur som helst. Klubben har en logga och det är den som ska användas.

Nu kommer vi väl knappast polisanmäla nån. Men det är så det är.

Man kan köpa klubbens dekaler av BOB (Robert)
Använder man rätt färg osv så kan man i vissa fall få göra dekalen själv med rätt original-fil som använda.

(självklart vill vi ju uppmuntra att man har klubb-dekaler på bilen. Men nu är det såhär det funkar med loggor i alla sammanhang...)
ojoj, jag kanske har gjort något överilat i så fall, men bara lite. Fick köpa tre piké-tröjor i somras till inköpspris, sen skulle jag få något broderat på en av dem om jag ville, gratis alltså. Tänkte direkt på klubben och visade sidan så han tog fram ett typsnitt som var i stort sett samma och skred till verket.
Hade ju kunnat köpa av klubben också, men detta var väldigt bra pris på tröjorna och gratis brodyr så jag lät plånboken välja.
DOCK har jag tänkt skicka in en extra summa till klubben nästa gång medlemskapet ska betalas in.
Detta ska nog ses som en engångs grej och jag uppmuntrar alla i klubben att inte ta efter mitt exempel.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

En aspekt i detta är att klubben har ett lager klubbprylar färdiga. (ganska stort gällande speciellt dekaler)
Det vore ju bra om detta kunde bli köpta och använda i första hand.
Sen är det ju som Samuel skriver. Detta gäller ju med i stort sett alla loggor i alla sammanhang.
Klubbrylarna är faktiskt inte dyra.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Anton_the_man
Deluxpostare!

Inlägg av Anton_the_man »

Reco skrev:En aspekt i detta är att klubben har ett lager klubbprylar färdiga. (ganska stort gällande speciellt dekaler)
ja tror den största anledningen till att folk gör egna dekaler och att
vi har så många dekaler är just att de e för dyrt.

jag tycker de iaf. 100 spänn för en stor dekal, o 20 för en liten..
ja vet ju inte va ni har pröjsat för dom men 100 kronor för en dekal med en färg och helt vanligt teckensnitt tycker ja e för mycke.

sen tycker ja däremot att dom andra priserna på skyllthållare, tröjor mm e helt ok..

detta är min åsikt.
tack o bock
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Är det bara BOB (Robert) som har klubbprylarna hemma hos sig? brukar han ta med dem på träffarna? Skulle jag uppskatta :p
mycket lättare att se på grejerna först och sedan köpa, än att chansbeställa på nätet.
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Klubbprylar finns "alltid" att köpa på träffarna.
Om inte BOB finns på plats har någon annan med sig.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Najs!

Det tas med mer än dekaler då?
Skulle ju vara kul att kolla på t-shirtarna, jackorna, och kreditkortsboxen. Om någon eller klubben har bilder på grejerna så skulle det vara kul att se dem, och att de till och med kom upp på hemsidan, som det står att det ska göra :p
Albin Carlsson
Saabnörd
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Carlsson skrev:Najs!

Skulle ju vara kul att kolla på t-shirtarna, jackorna, och kreditkortsboxen. Om någon eller klubben har bilder på grejerna så skulle det vara kul att se dem, och att de till och med kom upp på hemsidan, som det står att det ska göra :p
klubbprylar brukar finnas med på träffar som adolfsson sa, men är det något speciellt man är intresserad av så kan det vara bra att ta kontakt med mig innan så jag kan vara säker på att just dom grejerna är med och i rätt storlek. jackor är beställningsvara men några sommarjackor finns hemma, har haft problem med att fixa fram enstaka jackor, kreditkortsboxarna är slut.
Bilder på hemsidan har varit på G i många år........
Robert Gustafsson
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

BOB skrev:
Carlsson skrev:Najs!

klubbprylar brukar finnas med på träffar som adolfsson sa, men är det något speciellt man är intresserad av så kan det vara bra att ta kontakt med mig innan så jag kan vara säker på att just dom grejerna är med och i rätt storlek. jackor är beställningsvara men några sommarjackor finns hemma, har haft problem med att fixa fram enstaka jackor, kreditkortsboxarna är slut.
Bilder på hemsidan har varit på G i många år........
Haha i många år..... najs :D Vilka storlekar har du på jackorna du har hemma nu då? har du ngt mått på dem med? någon midjevidd eller bröstvidd, så man har lite hum om vad man ska ha för storlek..
Albin Carlsson
Saabnörd
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Anton_the_Man skrev: ja tror den största anledningen till att folk gör egna dekaler och att
Jag har för mig att grejerna säljs i stort sett utan nån vinst för klubben.
[David Knutsson]
Anton_the_man
Deluxpostare!

Reco skrev:
Anton_the_Man skrev: ja tror den största anledningen till att folk gör egna dekaler och att
så de kostar 100 spänn o tillverka dom då med andra ord..?
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Anton_the_Man skrev:
Reco skrev:
Materialet kostar 170:-/kvm. Sen tillkommer ganska mycket arbete på varje dekal. Sen ska skärmaskinen finnansieras på nåt sätt och staten ska ha sina sjutton olika skatter. Så 100 spänn är verkligen inget överpris.

Sen ska man ju tänka att OM det nu blir nån krona över så går ju det till klubben och de evenemang som vi har.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Anton_the_man
Deluxpostare!

Samuel Lindkvist skrev:
Anton_the_Man skrev:
Reco skrev: Jag har för mig att grejerna säljs i stort sett utan nån vinst för klubben.
Materialet kostar 170:-/kvm. Sen tillkommer ganska mycket arbete på varje dekal. Sen ska skärmaskinen finnansieras på nåt sätt och staten ska ha sina sjutton olika skatter. Så 100 spänn är verkligen inget överpris.

Sen ska man ju tänka att OM det nu blir nån krona över så går ju det till klubben och de evenemang som vi har.
tack för informationen..
nu vet ja hur de ligger till.
Citroen Jumper -05
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Grundtanken med denna tråden va ju inte "vem som ska tjäna på det" utan att vi vill ha en enhetligt utseende på loggan. Man känner ju igen en logga på utseendet och inte på texten. Därför kan det bli lite förvirrande om andra gör egna loggor med andra typsnitt osv. Det va väl mest det som va första tanken.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Attitude-dekal i comic sans... Hemska tanke!
[David Knutsson]
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Reco skrev:Attitude-dekal i comic sans... Hemska tanke!
Jag har sett värre tyvärr. :-?
Skriv svar