Alla ni som inte bryr er om Melodiestivalen...

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

David Alesand
Dunderpostare!

Alla ni som inte bryr er om Melodiestivalen...

Inlägg av David Alesand »

Ni som inte bryr er och ni som ser på spektaklet med glimten i ögat; rösta på Christer Sjögren!!!

www.christertillbelgrad.nu
-692-
Nordquist
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Nordquist »

Christer kommer få min röst!!
Fatta va löjligt om vi skickar honom till belgrad...va kommer dom tro om oss i sverige :mhihi:
David Nordquist
Team Tomtabacken
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Lagom roligt om Christer Sjögren skulle vara intresserad att gå med i vår motorklubb. Jag tror han backar ur då.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
John
Turbopostare!

Inlägg av John »

Martin Fåglefelt skrev:Lagom roligt om Christer Sjögren skulle vara intresserad att gå med i vår motorklubb. Jag tror han backar ur då.
Det är det värt :mhihi:
Jag är nog på. Vad är det för nummer för att rösta på Sjögren? :mhihi:
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Hade väl varit roligt med Sjögrenen i europa finalen får väl se hur det blir, allt jag vet är att melodifestivalen kommer avnjutas med en kopp kaffe framför euhm, bilen, slipandes in i det sista inför lacken.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

John skrev:
Martin Fåglefelt skrev:Lagom roligt om Christer Sjögren skulle vara intresserad att gå med i vår motorklubb. Jag tror han backar ur då.
okej, då vet jag.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
John
Turbopostare!

Inlägg av John »

Martin Fåglefelt skrev:
John skrev:
okej, då vet jag.
Som en förtydling kan jag då säga att jag inte hört Sjögrens bidrag än... den kanske ÄR bra. :wink:
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

ERnsT skrev:Hade väl varit roligt med Sjögrenen i europa finalen får väl se hur det blir, allt jag vet är att melodifestivalen kommer avnjutas med en kopp kaffe framför euhm, bilen, slipandes in i det sista inför lacken.
Alla behöver vi något att ta ut vår aggression på när vi ser något så irriterande som melodifestivalen! :)
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Reco skrev:
ERnsT skrev:Hade väl varit roligt med Sjögrenen i europa finalen får väl se hur det blir, allt jag vet är att melodifestivalen kommer avnjutas med en kopp kaffe framför euhm, bilen, slipandes in i det sista inför lacken.
Alla behöver vi något att ta ut vår aggression på när vi ser något så irriterande som melodifestivalen! :)
Det värsta är väl att det är ungefär så det ser ut just nu.... :(
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Sverige är ett ganska intressant land ur många perspektiv. Ett exempel är ju då just melodifestivalen som "alla" ska tala illa om men samtidigt är tittarsiffrorna höga. Varför är det tabu att gilla melodifestivalen? Det känns ofta som många får för sig att man blir en högre kulturell varelse om man hånar sånt man inte tycker om. Jag lyssnar i princip bara på hårdrock/rock men tycker ändå att det är det är ett trevligt evenmang och att genomsnittskvalitén på finalbidragen är ganska hög.

Christers låt tycker jag inte är specielt bra men det är samtigt fel att håna den artist som sålt mest skivor av alla de som ställer upp i finalen. Sen att rösta på någon man inte gillar för att förstöra för dem som gillar något känns som ett ganska omoget tilltag.
/Andreas
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Jag tycker hans bidrag var ett skämt när jag hörde det, trodde ej ett så dåligt bidrag kunde gå vidare, så jag ogillar ej Christer utan människor som röstade fram han bara för han är Christer Sjögren, det är det som gör melodifestivalen så dåligt och ett skämt.
När Lordi vann trode man det skulle bli bättre men ike det.
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Vad är det som säger att din åsikt om en låt är rätt och att de som röster på honom har fel? Smak är individuell och att tycka att någon annan har fel i denna typ av fråga är enligt mitt tyckte lustigt. Jag gillar inte låten men jag respekterar dem som tycker den är bra.

Jag delar inte din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka den Voltaire
/Andreas
John
Turbopostare!

Inlägg av John »

Neider skrev:Jag tycker hans bidrag var ett skämt när jag hörde det, trodde ej ett så dåligt bidrag kunde gå vidare, så jag ogillar ej Christer utan människor som röstade fram han bara för han är Christer Sjögren, det är det som gör melodifestivalen så dåligt och ett skämt.
När Lordi vann trode man det skulle bli bättre men ike det.
Hey! Lordi var ju det bästa som hänt festivalen på länge! :duel:
Andreas K skrev:Sverige är ett ganska intressant land ur många perspektiv. Ett exempel är ju då just melodifestivalen som "alla" ska tala illa om men samtidigt är tittarsiffrorna höga. Varför är det tabu att gilla melodifestivalen? Det känns ofta som många får för sig att man blir en högre kulturell varelse om man hånar sånt man inte tycker om. Jag lyssnar i princip bara på hårdrock/rock men tycker ändå att det är det är ett trevligt evenmang och att genomsnittskvalitén på finalbidragen är ganska hög.

Christers låt tycker jag inte är specielt bra men det är samtigt fel att håna den artist som sålt mest skivor av alla de som ställer upp i finalen. Sen att rösta på någon man inte gillar för att förstöra för dem som gillar något känns som ett ganska omoget tilltag.
Jag tittade på melodifestivalen som utspelade sig i Karlskrona, och jag tyckte väl inte att det var speciellt mycket nytt under solen. Har i sig inga större problem med att titta på det hela, bortsett från det faktum att jag faktiskt inte har någon TV-apparat. :mhihi: :lol:
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Det mest komiska med alltihop är skillnaderna mellan låtskrivarna och artisterna.

Förvånande att det krävs tre personer för att skriva en låt som går i stil med "shalala, trallala, tjipp, tjohej"

Sen ska artisterna vara så upphypade som möjligt (helst utan kläder) medan låtskrivarna kan se ut som vilka orakade luffare som helst.

Melodifestivalen är för mig något som man ofta tittar på, men det är också det första jag prioriterar bort.
Det tråkiga med alltihop är att de som verkligen kan sjunga röstas ut redan i början.
[David Knutsson]
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Andreas K skrev:Vad är det som säger att din åsikt om en låt är rätt och att de som röster på honom har fel? Smak är individuell och att tycka att någon annan har fel i denna typ av fråga är enligt mitt tyckte lustigt. Jag gillar inte låten men jag respekterar dem som tycker den är bra.

Jag delar inte din åsikt, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka den Voltaire
Tänkte inte på det :D . Nä men jag har faktigst ej hört en persson som tyckte låten var bra och det är rätt ovanligt när jag jobbar med människor i olika åldrar, Men att man ej skall dömma några för dom har en dålig smak har du rätt i eller annan smak var det ja. :D
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Jag gillar festivalen, med deltävlingar, omröstningar och skrällar. Att kvalitén på låtarna (faktiskt!) inte alltid håller så hög klass - ja - det hör liksom till. Det är ett härligt spektakel!

Vad det gäller Christers låt så är den lite som ett tuggummi som fastnar. I mitt tycke inte den bästa av låtarna MEN...
...det vore roligt om han vann för att han är så utskälld. Det är alltid roligare att hålla på en Under dog än på favoriten.

Kryddan är ju att det är Christer Sjögren, den äldsta deltagaren nånsin.

Christer 4 ever!!!
-692-
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Andreas K skrev:Sverige är ett ganska intressant land ur många perspektiv. Ett exempel är ju då just melodifestivalen som "alla" ska tala illa om men samtidigt är tittarsiffrorna höga. Varför är det tabu att gilla melodifestivalen? Det känns ofta som många får för sig att man blir en högre kulturell varelse om man hånar sånt man inte tycker om. Jag lyssnar i princip bara på hårdrock/rock men tycker ändå att det är det är ett trevligt evenmang och att genomsnittskvalitén på finalbidragen är ganska hög.

Håller med dig!
Jag tycker också att det är väldigt trevligt att se melodifestivalen och jag tycker att det har varit hög kvalitet på låtarna i år.
Christer är väl inte min favorit precis, men det är kul att det är variation på låtarna och det finns nåt för alla åldrar.
Själv så hoppas jag att BWO vinner för att det är en riktigt bra låt som kommer att ha en stor chans att vinna ESC.
Andreas Ekslätt
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Andreas skrev: Själv så hoppas jag att BWO vinner för att det är en riktigt bra låt som kommer att ha en stor chans att vinna ESC.
What?!
Jag som kommit fram till att alla jag pratat med håller med mig om att det inte finns något över huvud taget att gilla angående deras bidrag.
Men det är väl tur att vi är olika. :)

Edit: Dessutom står jag fast vid att vi borde lägga ner public service, så jag slipper betala för saker som melodifestivalen, debatt och UR.
[David Knutsson]
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Reco skrev: Edit: Dessutom står jag fast vid att vi borde lägga ner public service, så jag slipper betala för saker som melodifestivalen, debatt och UR.
Väx upp och bli mogen! :D
Du kommer att gilla public service mer o mer ju äldre du blir...
Oj, nu låter det som att jag är jättegammal.... :mhihi:
Andreas Ekslätt
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Andreas skrev: Du kommer att gilla public service mer o mer ju äldre du blir...
Oj, nu låter det som att jag är jättegammal.... :mhihi:
Jag som känner mig så vuxen... eeh. :wink:
Nja... Tror de flesta skulle tacka nej till många program som sänds i SVT.
Speciellt om de får upp ögonen för vilka sjuka pengar som pumpas in i den maskinen.
[David Knutsson]
Skriv svar