Gyllene Måsen eller Max?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Dunderpostare!
Gyllene Måsen eller Max?
Hur är det med attitudarens smaklökar? Vilken restaurangs flaggskepp är din favorit?
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Dunderpostare!
Jag valde deras "huvudburgare" för att göra det lite enklare. Se det somen omröstning om snabbmatskedjor generellt...
Tänkte faktiskt ta med Frasses men jag...äh jag vet inte. Den kom inte med. Men Frasses får din röst Maccan?
Skrevet låter suspekt!?
Tänkte faktiskt ta med Frasses men jag...äh jag vet inte. Den kom inte med. Men Frasses får din röst Maccan?
Skrevet låter suspekt!?
Senast redigerad av 1 David Alesand, redigerad totalt 18 gånger.
FRASSES i Norrland får min röst. De som ligger söder om Gävle är bara skit...
Skrevet är Värnamos lokala korvmoj. (Igentligen heter den Mc Dollys, men fick smeknamnet när den från början låg i en Y korsning.)
Jag var där senast i går, efter en helkväll med golvläggning, och tog en mosbricka med en tjock grillad. Snacka och gôtt mos!
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skrevet är Värnamos lokala korvmoj. (Igentligen heter den Mc Dollys, men fick smeknamnet när den från början låg i en Y korsning.)
Jag var där senast i går, efter en helkväll med golvläggning, och tog en mosbricka med en tjock grillad. Snacka och gôtt mos!
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Legend!
- Kontakt:
Är villig att hålla med dig. Inte alls samma smak sen dom byggde nytt. Det är som en kaffemaskin, den ska inte diskas för då försvinner den goda aromen.Maccan skrev: Oxgrillen (Växjö) tycker jag har bleknat lite. Sista gångerna har varit riktig dåligt där... Däremot har Torgrillen funkat bättre.
![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Provade MAX i huvudstaden, det var INTE bra.
Måste dock säga att Friscoburgaren med Majsbröd är helt underbar.
McDonalds får ju packa ihop mer och mer här uppe.
Finns bara 1! Donken i Norrbotten nu.
Tror att dom har fått stänga en i Skellefteå också, eller så är dom på väg.
Burger King kommer till Luleå, blir trevligt med en ny konkurent, tror att dom har en liten chans mot MAX jämfört med Donken.
Fast, en skivaffär hade heller inte varit fel att få hit.
Måste dock säga att Friscoburgaren med Majsbröd är helt underbar.
McDonalds får ju packa ihop mer och mer här uppe.
Finns bara 1! Donken i Norrbotten nu.
Tror att dom har fått stänga en i Skellefteå också, eller så är dom på väg.
Burger King kommer till Luleå, blir trevligt med en ny konkurent, tror att dom har en liten chans mot MAX jämfört med Donken.
Fast, en skivaffär hade heller inte varit fel att få hit.
OT: Har hört att det var för att den låg i "skrevan" mellan två hus nere i stan innan den flyttades upp till Halmstadvägen. Men jag kan ha fel...Maccan skrev: Skrevet är Värnamos lokala korvmoj. (Igentligen heter den Mc Dollys, men fick smeknamnet när den från början låg i en Y korsning.)
/David Söderblom
Då kan vi enas om att det var för att det låg nånstans innan iallafall...Söderblom skrev:OT: Har hört att det var för att den låg i "skrevan" mellan två hus nere i stan innan den flyttades upp till Halmstadvägen. Men jag kan ha fel...Maccan skrev: Skrevet är Värnamos lokala korvmoj. (Igentligen heter den Mc Dollys, men fick smeknamnet när den från början låg i en Y korsning.)
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Legend!
- Kontakt:
Dessutom är dom snabbast! Även om McD eller någon annan stor kedja skulle ha sina burgare färdigpackade när du beställer är oddsen för att Skrevet vinner på att tillaga dem från frysta burgare till färdig meny snabbare. 100% service!Jakob skrev:jag röstar med på skrevet. helt klart sveriges bästa hamburgare enligt mej!
Rödåns kiosk knäcker allt motstånd.
Det är nåt visst med att köpa en 150 grams hamburgertallrik av Stig och Irene.
Dessutom kommer de alltid ihåg hur man vill ha maten, även om man inte varit där på flera år. Ketchup på stripsen är min lilla variant på temat.
Ber man om extra strips så får man en extra tallrik med strips. Mustigt.
Rossis i Tidaholm är inte dumt heller, där kan man få "hälta hälta tjocker kôrv" eller "sjutti trätti fördel mos". Rejält med krösamos får man också om man gillar sånt, och det gör man ju.
Om jag är tvungen att välja nåt av alternativen i omröstningen så blir det faktiskt lika mellan Max och Burger King. Max vinner på sin fina originaldressing, men Burger King har finare burgare tycker jag.
Finns det inte nån gammal tråd om olika gatukök och annat njutbart längs vägarna?
Det är nåt visst med att köpa en 150 grams hamburgertallrik av Stig och Irene.
Dessutom kommer de alltid ihåg hur man vill ha maten, även om man inte varit där på flera år. Ketchup på stripsen är min lilla variant på temat.
Ber man om extra strips så får man en extra tallrik med strips. Mustigt.
Rossis i Tidaholm är inte dumt heller, där kan man få "hälta hälta tjocker kôrv" eller "sjutti trätti fördel mos". Rejält med krösamos får man också om man gillar sånt, och det gör man ju.
Om jag är tvungen att välja nåt av alternativen i omröstningen så blir det faktiskt lika mellan Max och Burger King. Max vinner på sin fina originaldressing, men Burger King har finare burgare tycker jag.
Finns det inte nån gammal tråd om olika gatukök och annat njutbart längs vägarna?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Dunderpostare!
-
- Legend!
- Kontakt: