Lite, som många andra ggr när Aftonbladet skriver... Förstår inte varför dom orkar rota ens... Meningslöst... Karln är slipad, bara o kolla va han sa i slutet på artikeln... Han vet va han ska säga för o "slippa undan"...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Man tycker ju att Bilprovningen borde uppmärksamma bilar som är lite mer ombyggda, men faktum är att det är få bilar som är så extremt moddade.
Jag trodde faktiskt att It´s Fun gänget hade två bilar, en som är helt original och en ombyggd. När det ändå är den nivån på bygget så känns det inte speciellt avancerat att skaffa en extra 911 turbo och flytta lite regskyltar och sånt.
Men vad vet jag, jag fick ju igenom mitt bygge utan större krusiduller.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
– Vi hade naturligtvis inte godkänt en bil som har över 1 000 hästkrafter, säger Cecilia Granlund.
Alf Hansson gatreggade ju sin Pontiac GTO med 1001 hästar.
Lägger han av en rem till kompressorn och petar i en annan mapp (om han nu kör sprut) så är det helt plötsligt 250-300 hk och ingen bryr sig.
För qvarnisen är det väl lite värre så jag har för mig att motorn är konverterad ifrån en sugis. Men kan man bygga 1000hk motorer så borde man kunna stoppa i en orginal motor ganska så fort, regga som ombyggt fordon och saken är biff...
Stämmer nog bra.. Enligt regbeviset så är det 375 hästar.
Tilläggsinfo:
T20F BAKSÄTET FÅR EJ ANVÄNDAS FÖR PERSONBEFORDRAN
T71L SPÅRVIDD BAK 1,39 METER
T31A MOTORN UTBYTT
T31C MOTOREFFEKT ENLIGT UPPGIFT
T71E SKYDDSBUR
BAKRAM MODIFIERAD. 4-6INKS BAKVAGNSUPPHÄNGNING
OCH COILOVER FJÄDRING. BAKAXEL DOGEDART GTS1968.
TAKET SÄNKT. GOLV AV ALIMINIUM. FRAMFRONT,
MOTORHUV, DÖRR, BAKLUCKA, BAK- OCH SIDORUTOR AV
PLAST