Hur får man över alla kontakter smidigast? Kontakterna ligger ju inte på simkortet utan på telefonen. Jag vet att man kan kopiera till simkortet och sedan in i nya telefonen. Men då kommer alla nummer på en seperat kontakt. Att föra över alla kontaktet via bluetoth funkar inte av nån anledning. Min nya nokia vill inte veta av min gamla Ericsson.
Finns det nåt smidigt program man kan använda förutom krångliga outlook? Måste lösa detta innan jag åker till ringen på fredag.
Alt. får jag ta med den gamla telefonen och så får Widell knappra in alla nummer för hand som någon slags tidsfördriv.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Konstigt att det inte funkar via Bluetoothen..... Så gjorde jag när jag bytte telefon förra året, men då var det från SonyEricsson till Sonyericsson.
Ditt problem stavas nog helt enkelt N-O-K-I-A.
Det fixar jag. Inga problem.
Tar du via SIM-kortet är ju iaf halva jobbet gjort. På min SonyEricson T630 kan man välja "skicka kontakt - som sms" Läggs då till i telefonlistan hos mottagaren. Kanske inte funkar med Nokia dock...
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Va! Har du köpt Nokia. Vilken miss!
Mig veterligen så kan du inte föra över dina kontakter från Sony Ericsson till Nokia rakt av.
Det blir nog till att knappa in manuellt.
Widell skrev:På min SonyEricson T630 kan man välja "skicka kontakt - som sms" Läggs då till i telefonlistan hos mottagaren. Kanske inte funkar med Nokia dock...
Detta funkar säkert, men en normal lista innehåller ett antal namn....
kopierar du från och till en telefon av samma märke och går via sim-kortet, och inte använder simkortet i någon telefon emellan, så förstår den /H.../M /A (hem/mobil/arbete), taggarna rätt, och lägger in sig rätt i kontaktlistan. Men det var ju 2år sen jag sysslade med sånt senast.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
kopierar du från och till en telefon av samma märke och går via sim-kortet, och inte använder simkortet i någon telefon emellan, så förstår den /H.../M /A (hem/mobil/arbete), taggarna rätt, och lägger in sig rätt i kontaktlistan. Men det var ju 2år sen jag sysslade med sånt senast.
Funkade inte mellan min K700 och K750
Inte mellan min T68 och min T630 heller.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Tyckte att trådens rubrik var helrätt så jag fortsätter på Samuels tråd.
Är det något som har testat nån bra divXspelare för telefoner med symbian s60 os? Man vill ju kunna kolla på film i bilen på väg till jobbet på morgonen
Det är väl fler än jag och Samuel som har såna telefoner?