Äta i bilen...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Äta i bilen...
... ska man väl egentligen låta bli, men vad ska man ladda upp med om man har massor av mil framför sig och inte har tid att stanna i onödan.
Själv satsar jag på: 0,25 liter Red Bull el dyl per timme, mineralvatten beroende på årstiden, bananer, och någon form av naturgodis sok inte kladdar.
Själv satsar jag på: 0,25 liter Red Bull el dyl per timme, mineralvatten beroende på årstiden, bananer, och någon form av naturgodis sok inte kladdar.
Äsch varför tänkta på trafiksäkerheten? En hamburgare som trillar isär och lämnar salladsblad och dressing i hela coupen är ju en riktigt höjdareKarlsson skrev:Ett par Red Bull och nån godisbit. Burgare och sånt blir lite för avancerat när man kör.
Mineralvatten är bra också, vätskebrist är bland de första orsakerna till trötthet.

/Andreas
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
-
- Legend!
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
-
- Styrelseledamot
he he jo kaffe är ju inte fel på ljust skinnAndo skrev:Kaffe!
Speciellt när man är på väg ner till ringen (eller hur Calle)

Annars brukar jag bara ha med mig vatten och choklad... typ russin och mandel.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Vi yrkeschsaufförer har ett oslagbart trick......SÖMN!
Fuska ALDRIG, för det första märker du inte när du blir lite dåsig.
För det andra, lite lätt sömnig kan jämställas med att vara onykter. Kanske inte 1,0 i promille men kring 0,2-0,4 i alla fall.
Sen blir det trevligare också.
Ska man nu ut på en långtur så kanske man inte blir "trött"-trött,
så man måste sova flera timmar och DÅ finns det två tips: Stanna INTE så ofta för kisspaus, vänta inte för länge heller, njurarna mår inte bra av det i längden.
Ät lätt, LITE pasta, helst soppa annars kyckling eller min favorit, fisk.
Vid nödfall, köp Vicks Blue, sug en stund på dessa och andas sen in som i reklamen. Som att få en hel mintfabrik i munnen.
För det andra, lite lätt sömnig kan jämställas med att vara onykter. Kanske inte 1,0 i promille men kring 0,2-0,4 i alla fall.
så man måste sova flera timmar och DÅ finns det två tips: Stanna INTE så ofta för kisspaus, vänta inte för länge heller, njurarna mår inte bra av det i längden.
Vid nödfall, köp Vicks Blue, sug en stund på dessa och andas sen in som i reklamen. Som att få en hel mintfabrik i munnen.
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Toppen att ett proffs vill dela med sig av sina erfarenheter. Själv hade jag järnkoll på kroppsfunktioner och sånt när jag långpendlade till Malmö, men har legat av mig. Grästorp . Malmö var rätt idealiskt när jag körde E6, för då fanns det naturliga stopp vare sig jag körde med en enstops eller tvåstoppsstrategi.Elias skrev:Vi yrkeschsaufförer har ett oslagbart trick......SÖMN!
-
- Deluxpostare!
-
- Dunderpostare!
jag tror man ska ha med en burk inlagda rödbetor. o en gaffel.
om du känner dig lite sliten, skruva då av locket samtidigt som du kör, försök få upp betorna med gaffel utan att spilla lag i bilen som gör tråkiga fläckar..
rödbetor e ju dessutom inte det godaste som finns att äta, så efter en burk sådana har du annat att tänka på än att du är trött..
om du känner dig lite sliten, skruva då av locket samtidigt som du kör, försök få upp betorna med gaffel utan att spilla lag i bilen som gör tråkiga fläckar..
rödbetor e ju dessutom inte det godaste som finns att äta, så efter en burk sådana har du annat att tänka på än att du är trött..
Martin .. Sköld