Projektor till kyrkan, Vad köpa?!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Projektor till kyrkan, Vad köpa?!

Inlägg av Josef »

Eftersom jag sitter i styrelsen i våran kyrka så har jag fått i uppdrag att leta fram lämplig projektor till våran kyrka. Den kommer till i huvudsak att användas till att visa sångtexter (genom Easyworship) men även att visa en del film och bild på. Det enda kravet som finns på den är att det måste gå att justera keystone åt båda hållen eftersom den kommer sitta "snett" mot väggen. Sen måste den även vara ganska ljusstart eftersom det är på en vit väg i ett ljust rum som vi kommer ha bilden på. Tänkte kolla här om någon har några bra tips på vad man ska kolla på och även vad man ska undvika. Priset har ingen jättebetydelse i detta skedet men projektorn bör väl inte kosta över 30k i alla fall. Så kör på nu, alla tips och erfarenheter är mycket välkomna...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Råckard
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Råckard »

Vi köpte nyligen en till våran kyrka. Det var ungefär samma krav som ni vill ha. Tror den hamnade på strax under 20k och då skulle den vara riktigt bra. Kan kolla upp modell och fabrikat om du vill.
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Det vore jätteshysst om du kunde kolla vad det var för märke och modell. Det är ju en stor djungel så jag tycker det är jättesvårt att välja.
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Skriv svar