Melodifestivalen
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Lyssnade på RIX MorronZoo i morse, då dök Alexander Bard och Martin ?? upp där, som är större delen av BWO. Smutskastningen där av Carola va enorm anser jag. Roger från MorronZoo tycker de låter mer som pajkastning i en valrörelse än att låta den bästa låten vinna. Och så är de ju, Carola har visat sig stå upp för de hon tror på och för sina värderingar, visst, hon kanske "klantat" till de ibland, men hon är ändå rak och ärlig. Alexander Bard som sagt en hel del knasiga saker om henne offentligt måste ju börja fundera på vad han håller på med. Han kan inte ens sjunga, han står bara på scenen och åmar sig o är allmänt tråkig att titta på.
SVT hade tydligen spelat in ljuden från hans mikrofon från melodifestivalen, han sjöng inte vackert.
Rösta på låten ni tycker är bäst! Inte låten som står sig bäst i Europa. De ska inte bli en massa taktik i detta. Vinner Carola så vinner hon, vinner The Poodles så vinner dom. Flest röster avgör.
Men jag kommer lägga min röst på Carola. Låten är suverän. Sen finns de ju vissa artister som är roliga att se på men inget jag tycker kanske är så bra musik eller sång.
MVH
SVT hade tydligen spelat in ljuden från hans mikrofon från melodifestivalen, han sjöng inte vackert.
Rösta på låten ni tycker är bäst! Inte låten som står sig bäst i Europa. De ska inte bli en massa taktik i detta. Vinner Carola så vinner hon, vinner The Poodles så vinner dom. Flest röster avgör.
Men jag kommer lägga min röst på Carola. Låten är suverän. Sen finns de ju vissa artister som är roliga att se på men inget jag tycker kanske är så bra musik eller sång.
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
För er som inte har hört det tidigare så kan man ju nämna den lite komiska detaljen att Alexander Bard är kusin med allas våran Bengt Johannson, dom är faktiskt ganska lika om man tänker lite på det...
Själv skulle aldrig i livet sjunka så lågt att jag kollar på melodifestivalen frivilligt, än mindre ringer och röstar, men det är ju min högst personliga åsikt...
Själv skulle aldrig i livet sjunka så lågt att jag kollar på melodifestivalen frivilligt, än mindre ringer och röstar, men det är ju min högst personliga åsikt...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
Se det så här. Du behöver inte skratta med artisterna, du kan skratta åt dem.Josef skrev:Själv skulle aldrig i livet sjunka så lågt att jag kollar på melodifestivalen frivilligt, än mindre ringer och röstar, men det är ju min högst personliga åsikt...
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Legend!
- Kontakt:
MF är ett riktigt spektakel.
Det är underhållande att titta på trots att man som jag inte bryr mig om vem som vinner. Så länge det inte är Andreas Johnsson för då blir det en jobbig plåga på radion hela våren. Det är också kul med att folk är så engagerade i nåt så banalt.
Självklart vinner Carola trots att det är en svinträlig typisk Carolalåt.
-Förresten är Car-Ola släkt med Motor-Ola?
Intressant att det är helt okay att hoppa på Herr Bard för att han är bland annat drogliberal, men ve den som anklagar Carola för något...
Snacka om att kasta sten i glashus...
![thumbs up :up:](./images/smilies/thumbsup.gif)
![thumbs up :up:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Självklart vinner Carola trots att det är en svinträlig typisk Carolalåt.
-Förresten är Car-Ola släkt med Motor-Ola?
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Intressant att det är helt okay att hoppa på Herr Bard för att han är bland annat drogliberal, men ve den som anklagar Carola för något...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
jag hoppas BWO vinner, de har en bra låt! MEn Carola tar det säkert... gillar inte henne så ja hoppas inte det...
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
-
- Kontakt:
Dom anklagar ju Carola med saker som inte har med melodifestivalen att göra! Vad hon tror på, vem hon är och vad hon står för behöver inte rabblas upp för att hon har en bra låt som troligen kommer vinna! De är de man blir less på! Allt skitsnack om henne hela tiden!Daniel Magnusson skrev: Intressant att det är helt okay att hoppa på Herr Bard för att han är bland annat drogliberal, men ve den som anklagar Carola för något...Snacka om att kasta sten i glashus...
http://www.expressen.se/expressen/jsp/p ... p?a=546503
Ganska rolig läsning!
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Jag har fått detta av en kompis som jobbade på SVT, tänkte inte på de själv...Samuel Lindkvist skrev:Konstigt då han varken hade en mikrofon eller rörde på munen.Nicke Nyman skrev:
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
Endast om Carola som artist...Nicke Nyman skrev:Dom anklagar ju Carola med saker som inte har med melodifestivalen att göra! Vad hon tror på, vem hon är och vad hon står för behöver inte rabblas upp för att hon har en bra låt som troligen kommer vinna! De är de man blir less på! Allt skitsnack om henne hela tiden!Daniel Magnusson skrev: Intressant att det är helt okay att hoppa på Herr Bard för att han är bland annat drogliberal, men ve den som anklagar Carola för något...Snacka om att kasta sten i glashus...
Ganska rolig läsning!
MVH
http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=544717
Att Babsan gör en grej så att han får synas i lite media är en annan sak.
Nåväl, jag hörde BWOs låt 4ggr idag på radion.
![thumbs down :down:](./images/smilies/thumbsdown.gif)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Kontakt:
Jag är förvånad... Men han har ju sagt de till tidningen, för i radion va de en massa skitsnack om henne som person (och de kom ur Alexander Bards mun), sånt stör jag mig på... Och konkurrenterna är rädda för henne och hennes låt, de skulle jag oxå va!Daniel Magnusson skrev:Endast om Carola som artist...Nicke Nyman skrev:Dom anklagar ju Carola med saker som inte har med melodifestivalen att göra! Vad hon tror på, vem hon är och vad hon står för behöver inte rabblas upp för att hon har en bra låt som troligen kommer vinna! De är de man blir less på! Allt skitsnack om henne hela tiden!Daniel Magnusson skrev: Intressant att det är helt okay att hoppa på Herr Bard för att han är bland annat drogliberal, men ve den som anklagar Carola för något...Snacka om att kasta sten i glashus...
Ganska rolig läsning!
MVH
http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=544717
Att Babsan gör en grej så att han får synas i lite media är en annan sak.
Nåväl, jag hörde BWOs låt 4ggr idag på radion.
Men de liknar mer pajkastning än tävling...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
klart det gör. Det är ju det som är grejen. Alla medel är tillåtna.Nicke Nyman skrev:Men de liknar mer pajkastning än tävling...
Tur att det finns tjejer från tyskland som inte sjunger schlager http://video.google.com/videoplay?docid ... 07350282&q
![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Vad är rätt låt? Alla har ju olika smak! Men jag tycker nog som dig, att rätt låt vann! Dock är jag förvånad över att Linda Bengtzing fick så dåligt med röster! Visst, texten på hennes låt va ju kanske inte den bästa men låten svängde och tycker jag "lät" lite åt samma håll som Carolas. Carola fick ju massor med röster bara för att de var Carola! Men hon är grym!arsestar skrev:Första året rätt låt vann?
Däremot, måste jag få säga att Rednex låt är en riktig sommarlåt! Än om dom inte hade nåt i finalen att göra!
Sen, kan någon hjälpa mig och de sällskap jag såg melodifestivalen med i lördags? Låten som Magnus Bäcklund sjöng, de påminner så grymt om en annan schlagerlåt som jag tror Johnny Logan (Irland) sjungit nån Eurovision Song Contest, nån som har nåt förslag på vilken låt de kan vara??
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72