1 månad
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
1 månad
nu är det en månad kvar innan det smäller !
jag ska gifta mig
ni gifta gubbar har ni några råd ?
/ en inget nervös mackan !
jag ska gifta mig
ni gifta gubbar har ni några råd ?
/ en inget nervös mackan !
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
För det fösta: Njut av själva bröllopsdagen. Det är er dag.
Det var den bästa dagen i mitt liv i alla fall.
Hitta på en massa saker tillsammans.
Ägna tid åt varandras intressen.
Om ni blir ovänner ta itu med det direkt.
Prata om allt, även det som är jobbigt.
Respektera varandra.
Tja det var väl några tips.
Dom andra gifta männen i klubben kan ju säkert ge några tips också.
Det var den bästa dagen i mitt liv i alla fall.
Hitta på en massa saker tillsammans.
Ägna tid åt varandras intressen.
Om ni blir ovänner ta itu med det direkt.
Prata om allt, även det som är jobbigt.
Respektera varandra.
Tja det var väl några tips.
Dom andra gifta männen i klubben kan ju säkert ge några tips också.
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Megapostare!
Vad kul för dig!!
Jag ska gifta mig den 27/8. Men jag är lugn, än så länge. Kan nog bero på att jag inte har tillräkligt mycket vett i skallen för att oroa mig.
Jag ska gifta mig den 27/8. Men jag är lugn, än så länge. Kan nog bero på att jag inte har tillräkligt mycket vett i skallen för att oroa mig.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Men allvarligt talat så kan jag efter 4år säga att ni ska akta er för att ta varandra för givna.
Man lovar att älska varann i nöd och lust. Det löftet i sig måste skötas, precis som med en ny bil Kör man bilen i ur och skur, höst och vinter så måste man ta hand om den, kolla vad den behöver, att den trivs och så.
Relationen kan sakta bli, kanske inte direkt dålig, men inte toppen som det var i början. Visst vill man ha den här nybilskänslan även om bilen är 2, 5 eller 30år gammal!?
Så ta inte varann för givna.
Man lovar att älska varann i nöd och lust. Det löftet i sig måste skötas, precis som med en ny bil Kör man bilen i ur och skur, höst och vinter så måste man ta hand om den, kolla vad den behöver, att den trivs och så.
Relationen kan sakta bli, kanske inte direkt dålig, men inte toppen som det var i början. Visst vill man ha den här nybilskänslan även om bilen är 2, 5 eller 30år gammal!?
Så ta inte varann för givna.
David Alesand
-
- Normal postare
- Kontakt:
Re: 1 månad
- Ömsesidig respekt. Det är det mest grundläggande. Din tillkommande är som hon är. Det är ingenting du kan göra något åt - förutom att acceptera faktum.
- Tala om vad du tycker, tänker, känner och behöver. Att man automatiskt skall få sina behov och önskemål uppfyllda i en relation är en myt. Tankeläsning fungerar inte. Trots detta tycker många att något de får för att det bett om det inte är lika mycket värt som någonting de får utan att ha frågat efter det - och så fortsätter de gå med ouppfyllda drömmar år efter år.
- Problem löser sig inte av sig själva.
- Det tar tid.
Toyota Corolla 1.6 Touring
Audi 80 1.9E
Audi 80 1.9E