Skriv på!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Re: Skriv på!
BRA iniatiativ!Mae skrev:http://www.bensinskatteuppror.se/
Jag skrev då på! ha! 

Jonas Danielsson
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
Varför?Dalle skrev:Varför inte om jag får fråga?...JAC skrev:Jag är så ond och hemsk, så jag tänker faktiskt inte skriva på.
Jo, för att jag tycker inte att bensin är ett så bra ämne. Jag ser hellre att dom lägger ner skattepengarna på att forska om alt. bränslen.
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Okej, så du tror bensinskatten går till bara forskning då?JAC skrev:Varför?Dalle skrev:Varför inte om jag får fråga?...JAC skrev:Jag är så ond och hemsk, så jag tänker faktiskt inte skriva på.
Jo, för att jag tycker inte att bensin är ett så bra ämne. Jag ser hellre att dom lägger ner skattepengarna på att forska om alt. bränslen.
Hade bensinskatten gått till vägar så hade vi haft motorväg på alla vägar! (nästan, men iallfall riksväg 40)
74 miljarder betalar bilisterna i skatt varje år. Det är nästan mer än dubblet så mycket som hela Försvarsmaktens budget är per år t.ex.
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
ja men det gör dom inte. så enkelt är det. pengarna går till slipsnissar som är viktiga, folk som inte orkar jobba, och säckert en massa andra bra saker. Men kör du runt i din elbil eller va du nu kör och va glad.JAC skrev:Varför?Dalle skrev:Varför inte om jag får fråga?...JAC skrev:Jag är så ond och hemsk, så jag tänker faktiskt inte skriva på.
jag har ijafall tröttnat på Sverige och dess så kallade "demokrati" där folket får vara med och bestämma...

jag skriver inte på för att jag tycker att vi måste ha in skattepengarna på något sätt, man kan inte bara kräva att saker ska bli billigare hela tiden utan att se vad som blir sämre. Detta drabbar bara min hobby så jag har faktiskt råd med att betala detta i skatt i och med att min hobby är lite överflöd. Förstår mycket och väl dom i glesbygden som är beroende av bil som då drabbas av den höga skatten, men då är problemet att man beskattar vissa saker för mycket och andra mindre.
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag tänker på miljön bara...Daniel Magnusson skrev:Ps. Detta ämne ligger oerhört nära att försvinna pga att den är politisk. Men om alla håller sig i skinnet så kommer den att få finnas kvar... ds
[Joel Christoffersson]
Ni har inte tänkt på allt annat som skattepengarna går till? skolor, vård, vägar, osv, osv.
om man sänker skatten måste antingen pengarna till vård och utbildning och allt annat också sänkas, eller så måste pengarna komma in till staten nån annanstans.
visst finns det de saker som inte behöver få lika mycket pengar som de får, och vissa saker är överbeskattade. men det har inte listan med att göra.
om man sänker skatten måste antingen pengarna till vård och utbildning och allt annat också sänkas, eller så måste pengarna komma in till staten nån annanstans.
visst finns det de saker som inte behöver få lika mycket pengar som de får, och vissa saker är överbeskattade. men det har inte listan med att göra.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Jag skrev oxå på faktiskt..Mae skrev:Bra!Fjuht skrev:Jag skrev då på! ha!
Fler?

Det är ju det som det hela handlar om, att bensinen är överbeskattad!arsestar skrev:Ni har inte tänkt på allt annat som skattepengarna går till? skolor, vård, vägar, osv, osv.
Sen finns det lättare sätt att få in pengar än skatt:
400 miljarder kronor kostar bidragen varje år! Det kanske man skulle försöka fixa istället!
Andreas Welin