Eftersom det var min flickväns kusin som smällde med hojen så kan jag uppdatera lite info i alla fall. Han ligger som sagt nedsövd i Linköping men det sista vi hörde igår kväll var i alla fall att dom hade ganska gott hopp om att han skulle klara sig i princip helt. Dom hade opererat benet hela gårnatten och även armen och handleden var av tror jag. Bed även för resten av hans familj. Han var på väg till sjukhuset i jkpg för att hälsa på sin syster som opererades igår när det hände.
Tack för att ni ber...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige MINA BILDER
Han har vaknat nu i alla fall. Kommer att flyttas ner till Jönköping idag. Han har ju endel slangar o liknande i halsen så han kan ju inte prata än men han hade i alla fall gjort lite tecken. Så det går ju helt klart åt rätt håll. Nu är det bara o fortsätta be för att rehabiliteringen ska gå fort och bra.
Det sista jag hörde (va ett par dar sen) så hade de gott hopp om att han skulle kunna bli helt återställd men han var fortfarande nedsövd så det var lite tidigt att säga än.
Fortsätt be....
Opel Martin skrev:Hur kommer det bli med honom, några bestående men? eller kanske borde fråga, många?
Det som jag vet att min kära flickvän har hört är att han troligtvis kommer att bli i princip helt återställd. Alla operationer är genomförda nu som ska göras för tillfället i alla fall. Det kan ju bli så att det blir flera efterhand men det vet jag inget om. Har inte hört hur det gick med transport till jkpg men han skulle egentligen har flyttas ner i måndags men det blev nått krångel med platsen in jkpg, men jag tror att han fick åka ner igår. Kan skriva in om jag hör nått nytt under dagen.