Jag hatar denna totalt idiotiska debatt! Att överhuvudtaget tänka som dom där gör är ju helt från vettet. 88:an var en seriefigur, Nogger kommer från nougat. Rasistiskt? Knappast, då skulle man anmält det spanska(?) ordet "negro" som betyder svart.
Usch och fy.
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Ärligt talat så tycker jag att dom har gått för långt.
En bekant hade hissat sin svenska flagga i flaggstången på sin tomt.
Plötsligt stannar en bil utanför varpå en man med utlänsk härkomst hoppar ur bilen och kräver att min bekant ska ta ner flaggan.
Han vägrar plocka ner flaggan och mannen skriker att min bekant är rasist.
Jag var i Israel på kibbutz för några år sedan. Där fanns även ett gäng koreaner med. En av dem hade ett halsband med en figur som föreställde solen. D.v.s ett hakkors som var spegelvänt. Det finns ju en och annan jude i ISrael fast jag tror ingen brydde sig för han hade det på sig i flera veckor. Han va dock INTE nazist. koreaner är ganska frälsta av sig.
Men, tycker ni inte att det är lite konstigt att en glass som är svart ska kallas Black och ha en font som liknar grafitti. Känns inte det lite inkrökt och fördomsfullt?
Däremot förstår jag inte Nogger= Nigger... Nogger heter den väl för att orginalet har nougat i mitten?
mpäsäk skrev:Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer...
Kan någon förklara det? Jag kopplar verkligen inte!
Cola = kokain på slang.
Är det ingen som har någon kommentar om...
Daniel Magnusson skrev:Men, tycker ni inte att det är lite konstigt att en glass som är svart ska kallas Black och ha en font som liknar grafitti. Känns inte det lite inkrökt och fördomsfullt?