![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
Har ni blåst bort?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Har ni blåst bort?
Var i Vaggeryd idag en sväng. Mycket träd välta där. ![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
Vi har klarat oss helt ok. Men inte alla. Det ser ut som plockepinn överallt.
"Endast sju orter i Kronobergs län hade elström efter stormen och ända till måndagsmorgonen. Samtliga kommuncentra utom Lessebo var strömförsörjda. Övriga orter, med banker, affärer, vårdcentraler, bostäder och skolor var mörklagda."
smp.se
"Endast sju orter i Kronobergs län hade elström efter stormen och ända till måndagsmorgonen. Samtliga kommuncentra utom Lessebo var strömförsörjda. Övriga orter, med banker, affärer, vårdcentraler, bostäder och skolor var mörklagda."
smp.se
Min balkongdörr blåste upp i lördagsnatt. Blev lite kallt. Det ligger en del trän och skräpar här och var också. Strömmen har dock funkat hela tiden vad jag vet, det har typ bara blinkat till ett par gånger.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Legend!
- Kontakt:
vad menar ja..... ja är faktiskt inte utan ström...... har inte varit heller.....Samuel Lindkvist skrev:Vad menar du? Hur skulle vi kunnat va utan ström längre än 2dagar när det bara har gått 2dagar sedan det började blåsa? Har ni varit utan ström längre?Biiiver skrev:2 dagar bara?Becker skrev:vi är utan ström i horda två dagar nu
ja bara undrade om de bara var 2 dagar de hade varit utan ström.....
[ja njuter]
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
-
- Klubbordförande
Jodå. Gudrun var hård..!
Jag var ute å röjde vägar bland annat hos min farbror i bratteborg (vaggeryd)
Det var en syn som jag hoppas att jag slipper att se igen...
Mängder av träd hade fallit i hans trädgård och även ett på huset, ledningarna och telefonstolparna var avslitna och överallt i skogen låg träden somm ett ända plockepinn!!
Sen kommer man upp hit till skövde och här syns det ingenting![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jag var ute å röjde vägar bland annat hos min farbror i bratteborg (vaggeryd)
Det var en syn som jag hoppas att jag slipper att se igen...
Mängder av träd hade fallit i hans trädgård och även ett på huset, ledningarna och telefonstolparna var avslitna och överallt i skogen låg träden somm ett ända plockepinn!!
Sen kommer man upp hit till skövde och här syns det ingenting
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!![:hey:](./images/smilies/icon23.gif)
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
![:hey:](./images/smilies/icon23.gif)
strömlöst från 20 på lördagen till 10.30 på måndagen..
Lyckligtvis köpte vi ett elkraftverk till traktorn efter förra strömavbrottet i höstas eller när de var. Så de var bara att starta igång och sen driver vi hela gården med det. Smidigt!
Sägs ju att de kan börja blåsa rejält på onsdag-torsdag.. får väl se hur de blir.
Lyckligtvis köpte vi ett elkraftverk till traktorn efter förra strömavbrottet i höstas eller när de var. Så de var bara att starta igång och sen driver vi hela gården med det. Smidigt!
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sägs ju att de kan börja blåsa rejält på onsdag-torsdag.. får väl se hur de blir.
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag och en kompis va ute med våran hjullastare på väg27 och räddade folk som fastnat när det blåste som värst. Skyfflade bort cirka 50-60 träd på en 7km sträcka. Däremellan stod det bilar som inte kom nånstans. Dom flesta blev förstås jätteglada när vi hjälpte dom loss. Alla utom en pizzabagare. Medan folk satt fast framför oss ville han att vi skulle vända och röja vägen hem till honom 2mil därifrån. När vi förklarade att vi va tvunga att hjälpa dom andra och att han numera kunde sätta sig i säkerhet själv blev han sur och började gapa. Tråkigt med sånna egoister. Vi hade inte ens behövt hjälpa dom överhuvudtaget för vi kunde lika gärna stannat hemma och gottat oss istället för att riskera livet. Några fler pizzor från honom lär det inte bli mera. ![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
nja, det är som att du inte skulle ha någon plåt på ditt jobb.Karlsson skrev:I-landsproblem...Daniel Magnusson skrev: En kund (i Gnosjötrakten) till mig har ström men inga telefoner/internet. Jobbigt när man ska göra en hemsida till dem då.
Men det är egentligen inte jag som drabbas utan den stackars kunden.
![8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
man behöver inte plåt om man har tillräckligt mycket svetstråd.Daniel Magnusson skrev:nja, det är som att du inte skulle ha någon plåt på ditt jobb.Karlsson skrev:I-landsproblem...Daniel Magnusson skrev: En kund (i Gnosjötrakten) till mig har ström men inga telefoner/internet. Jobbigt när man ska göra en hemsida till dem då.
![:deal:](./images/smilies/deal.gif)
[ja njuter]
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi