Sida 1 av 1

Saab flyttar!

Postat: 28 maj 2004 11:07
av Mae

Postat: 28 maj 2004 11:11
av Daniel Båge
En glädjekäla i eländet:
Zeta-bilarna har precis som BMW, men tvärt emot en traditionell Saab, längsmonterad motor och bakhjulsdrift. Fyrhjulsdrift blir också möjligt.
Äntligen!

Postat: 28 maj 2004 11:21
av Mae
Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen. :mhihi:

Postat: 28 maj 2004 12:29
av Martin Fåglefelt
Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen. :mhihi:
Men utan bakhjulsdrivet hade vi inte haft drifting. 8) Färdriktning ska vara i C stolpe. :lol:

Postat: 28 maj 2004 13:33
av Zeb
Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen. :mhihi:
Nä, och häst och vagn är ju moderna grejer! ;)

Postat: 28 maj 2004 16:19
av Z3 Viktor
Suck...himla amerikanare... :(

Postat: 28 maj 2004 22:38
av JAC
IDIOTI är vad det är!

Postat: 29 maj 2004 15:19
av Calle Wennborg
:twocents: = :skull: :pc:

Postat: 29 maj 2004 15:47
av Andreas K
Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen. :mhihi:

alla dåliga bilar är ju bakhjulsdrivna, porsche, ferrari, mclaren osv :) (iofs inte så märkligt med tanke på motorplaceringen, kardan framåt kanske vore något :mhihi: )

Postat: 30 maj 2004 09:13
av ThomasL
Bortsett från tappade arbetstillfällen tycker jag det verkar bra för Saab.

Postat: 30 maj 2004 15:03
av Karlsson
Daniel Magnusson skrev:En glädjekäla i eländet:
Zeta-bilarna har precis som BMW, men tvärt emot en traditionell Saab, längsmonterad motor och bakhjulsdrift. Fyrhjulsdrift blir också möjligt.
Äntligen!
Jag har haft lite funderingar på en 9-5 av första generationen med drivlina och bakvagn från Omegan...
Intet nytt under solen.

Postat: 30 maj 2004 22:31
av Mae
Andreas K skrev:
Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen. :mhihi:

alla dåliga bilar är ju bakhjulsdrivna, porsche, ferrari, mclaren osv :) (iofs inte så märkligt med tanke på motorplaceringen, kardan framåt kanske vore något :mhihi: )
Jag skulle vilja se en Porsche, Ferrari, Mc Laren i vinterväglag. :roll:
Skulle nog inte fungera speciellt bra.

Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.

Postat: 30 maj 2004 22:47
av danne
Mae skrev: Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
Det beror ju på om man kan köra bil eller inte... :roll:

Postat: 31 maj 2004 08:13
av Daniel Båge
Mae skrev:Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
Nu kom vi i från ämnet lite, men jag vill hävda med bestämdhet att den största fördelen med framhjulsdrift är att spara pengar åt tillverkaren!
Med framhjulsdrift kan man bygga låda och motor i ett paket och på så sätt bygga effektivare och därmed tjäna mer pengar.

Att det skulle vara säkrare i vinterväglag tror jag är en myt. Det känns tryggare för att men inte vet riktigt vad som händer...

Nä, befria bilarna från ondskans påfund, understyrningen, och inför obligatorisk överstyrning! Eller vad säger du Robert? ;)

Postat: 31 maj 2004 12:45
av Makinen
Daniel Magnusson skrev:Nä, befria bilarna från ondskans påfund, understyrningen, och inför obligatorisk överstyrning! Eller vad säger du Robert? ;)
Gissa om jag håller med dig...
Framhjulsdrift är livsfarligt och oberäkneligt i halka. Jag får nog köpa en BMW till nästa vinter så jag slipper kana in i något.