Saab flyttar!
Postat: 28 maj 2004 11:07
http://attitudemotorclub.com/forum/
http://attitudemotorclub.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=3931
Äntligen!Zeta-bilarna har precis som BMW, men tvärt emot en traditionell Saab, längsmonterad motor och bakhjulsdrift. Fyrhjulsdrift blir också möjligt.
Men utan bakhjulsdrivet hade vi inte haft drifting. Färdriktning ska vara i C stolpe.Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen.
Nä, och häst och vagn är ju moderna grejer!Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen.
Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen.
Jag har haft lite funderingar på en 9-5 av första generationen med drivlina och bakvagn från Omegan...Daniel Magnusson skrev:En glädjekäla i eländet:Äntligen!Zeta-bilarna har precis som BMW, men tvärt emot en traditionell Saab, längsmonterad motor och bakhjulsdrift. Fyrhjulsdrift blir också möjligt.
Jag skulle vilja se en Porsche, Ferrari, Mc Laren i vinterväglag.Andreas K skrev:Mae skrev:Bakhjulsdrift är gammalmodigt. Jag menar man sätter väl inte hästen bakom vagnen.
alla dåliga bilar är ju bakhjulsdrivna, porsche, ferrari, mclaren osv (iofs inte så märkligt med tanke på motorplaceringen, kardan framåt kanske vore något )
Det beror ju på om man kan köra bil eller inte...Mae skrev: Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
Nu kom vi i från ämnet lite, men jag vill hävda med bestämdhet att den största fördelen med framhjulsdrift är att spara pengar åt tillverkaren!Mae skrev:Det är klart att det är kul att köra en bakhjulsdriven bil men i vinterväglag så är den inte trafiksäkrast. Där är framhjulsdriften bättre än bakhjulsdriften.
Gissa om jag håller med dig...Daniel Magnusson skrev:Nä, befria bilarna från ondskans påfund, understyrningen, och inför obligatorisk överstyrning! Eller vad säger du Robert?