Kristen hemsida!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

QuickSilverImpreza
Normal postare
Kontakt:

Kristen hemsida!

Inlägg av QuickSilverImpreza »

En kristen hemsida som käns väldigt rätt!
http://www.bed.nu
Gud velsigne er!
Vem behöver "NOS"...
När den "HELIGE ANDEN" fins!!!
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Mycket bra sida! Jag och frugan har fyllt i protestlistan.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
aussi
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av aussi »

Skriv gärna upp er på sidans nyhetsbrev som är väldigt bra. Vet att man lätt tröttnar på sådana men detta är det enda nyhetsbrev jag faktiskt läser med intresse. Otroligt bra sida, glöm inte att läsa artiklarna.
Viktor Rommedahl
Jag önskar inte se fler trimmade bilar. Jag vill se fler trimmade människor!
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Vet inte om jag tycker att denna sida är en hit?
först så talar man om hets mot folkgrupp när det gäller mot judarna i israel och sen så har man en protest lista mot homosexuella äktenskap.

Själv tycker jag inte att om homosexuella ska få gifta sig är bland dom viktigaste frågan i kristendomen, varför fokusera på andras synd när man kan fokusera på guds kärlek och förlåtelse??
den som är utan synd kan kasta första stenen. (och det är inte jag)
Robert Gustafsson
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

BOB skrev:Vet inte om jag tycker att denna sida är en hit?
först så talar man om hets mot folkgrupp när det gäller mot judarna i israel och sen så har man en protest lista mot homosexuella äktenskap.

Själv tycker jag inte att om homosexuella ska få gifta sig är bland dom viktigaste frågan i kristendomen, varför fokusera på andras synd när man kan fokusera på guds kärlek och förlåtelse??
den som är utan synd kan kasta första stenen. (och det är inte jag)
jag håller med dig. jag tycker den känns för extrem.

(fast profetiksidan är spännande)
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Jag tycker att vi som är kristna måste protestera mot sådana här sjukligheter annars så får vi snart ändra biblen och det tror jag inte att Gud vill.

Jag är skittrött på att vi bara sitter och accepterar allt som går imot biblen och vår kristna tro.

Sedan så finns det ju "kristna" ledare som tycker att allt är positivt och att det är självklart att kyrkan skall välsigna homosexuella.
Dom som tycker så kan ju inte tro på det som står i bibeln eller ha en egen gudsupplevelse.
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Mae skrev:Jag tycker att vi som är kristna måste protestera mot sådana här sjukligheter annars så får vi snart ändra biblen och det tror jag inte att Gud vill.

Jag är skittrött på att vi bara sitter och accepterar allt som går imot biblen och vår kristna tro.

Sedan så finns det ju "kristna" ledare som tycker att allt är positivt och att det är självklart att kyrkan skall välsigna homosexuella.
Dom som tycker så kan ju inte tro på det som står i bibeln eller ha en egen gudsupplevelse.
Om någon är homosexuell hur går detta emot den kristna tron?
Du skriver att det är sjukligheter då menar du att någon är sjuk. Vad behöver en sjukperson? enligt mej Omtanke och kärlek inte hat mot vad denna person är. Skulle man då också kunna ha en protest lista mot att folk har RA? (där med menar inte jag att det är en sjukdom att vara homosexuell). Många av dom som är homosexuella lider fruktansvärt mycket av att det finns ex såna här utalande.

Jag vill inte heller acceptera synd men jag tänker inte heller gå omkring och döma folk för deras synd.
Robert Gustafsson
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Man måste skilja på synden och syndaren.
Det är inte så lätt att göra alltid.

Att fördömma homosexuallitet är inte så lätt som det verkar. Det är inte svart och vitt. Gud älskar dem lika mycket trots att de är homosexuella, lika mycket som att Gud älskar mig lika mycket trots att jag är en syndare.

Det finns ingen syndarkatalog. Alla synder skiljer oss från Gud.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Skälvklart älskar Gud homosexuella lika mycket som vilken annan människa som helst men vad jag menar är att säger vi inte ifrån så till sist så får vi inte predika guds ord längre.
Vad dom försöker göra nu är ju att man skall kunna bli fängslad om man predikar att homosexualitet är fel. Enligt biblen så är ju homosexualitet fel.
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

jag tycker att det ska vara frivilligt för kyrkor om dom vill viga homosexuella, så som det är nu. men en kyrka ska inte behöva tvingas att viga homosexuella. det är som att tvinga folk att bara rösta på ett parti t.ex.
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

JAC skrev:jag tycker att det ska vara frivilligt för kyrkor om dom vill viga homosexuella, så som det är nu. men en kyrka ska inte behöva tvingas att viga homosexuella. det är som att tvinga folk att bara rösta på ett parti t.ex.
Man kan lätt tycka att man ska tänka som man vill.. o det är fritt o så.. och skulle det vaa en borglig vigsel av ett homosexuellt par så skulle jag inte bry mig värst... vad jag tycker spelar nog inte så så stor roll ändå.. men jag tycker faktiskt att de känns lite konstigt med vigsel inom kyrkan.. iom att det går emot bibeln.. Iofs så bryr sig väl inte värst många som gifter sig i kyrkan nu för tiden(hetero) om vad förhållandet mellan man o kvinna bör vara enligt bibeln heller.. så mitt resonemang kanske inte håller för de.. men bara för att de redan är fel så innebär ju inte de att det är ok att de blir mer fel..

samtidigt tycker jag att homosexuella fått ta alldeles för mycket skit genom tiderna.. och jag tänker inte ens gå in på huruvida det är en sjukdom eller vad.. för jag vet verkligen inte och det finns många andra saker inom kristenheten jag hellre lägger min energi på än just den frågan.. Det jag tycker är att man kan inte ha en kristen grej och använda det för okristliga ändamål.. sen om de är en kristen grej nu är en annan sak.. men för mig är de de iaf! Och vad jag vet kommer giftermålet ur kyrkan.. men de är en bit som alla vill ha.. men egentligen tycker jag nog att man bör ta allt eller inget.. Samtidigt som jag syndar.. så.. men det är skillnad på att falla i synd och att leva i synd.. fast jag är långt ifrån flefri själv så..

sen kan jag nog nästan hålla med Jac ändå nu.. vill folk gifta sig så.. men man borde inte kunna tvinga nån kyrka.. Alla är vi syndare.. vi ser folk som beter sig illa dagarna i ändå.. oss själva med.. känns lite som att denna frågan får högre prio än alla andra..Fast nu blev de långt här.. men de var lite tankar bara..
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Ivarsch skrev:
JAC skrev:jag tycker att det ska vara frivilligt för kyrkor om dom vill viga homosexuella, så som det är nu. men en kyrka ska inte behöva tvingas att viga homosexuella. det är som att tvinga folk att bara rösta på ett parti t.ex.
Man kan lätt tycka att man ska tänka som man vill.. o det är fritt o så.. och skulle det vaa en borglig vigsel av ett homosexuellt par så skulle jag inte bry mig värst... vad jag tycker spelar nog inte så så stor roll ändå.. men jag tycker faktiskt att de känns lite konstigt med vigsel inom kyrkan.. iom att det går emot bibeln.. Iofs så bryr sig väl inte värst många som gifter sig i kyrkan nu för tiden(hetero) om vad förhållandet mellan man o kvinna bör vara enligt bibeln heller.. så mitt resonemang kanske inte håller för de.. men bara för att de redan är fel så innebär ju inte de att det är ok att de blir mer fel..

samtidigt tycker jag att homosexuella fått ta alldeles för mycket skit genom tiderna.. och jag tänker inte ens gå in på huruvida det är en sjukdom eller vad.. för jag vet verkligen inte och det finns många andra saker inom kristenheten jag hellre lägger min energi på än just den frågan.. Det jag tycker är att man kan inte ha en kristen grej och använda det för okristliga ändamål.. sen om de är en kristen grej nu är en annan sak.. men för mig är de de iaf! Och vad jag vet kommer giftermålet ur kyrkan.. men de är en bit som alla vill ha.. men egentligen tycker jag nog att man bör ta allt eller inget.. Samtidigt som jag syndar.. så.. men det är skillnad på att falla i synd och att leva i synd.. fast jag är långt ifrån flefri själv så..

sen kan jag nog nästan hålla med Jac ändå nu.. vill folk gifta sig så.. men man borde inte kunna tvinga nån kyrka.. Alla är vi syndare.. vi ser folk som beter sig illa dagarna i ändå.. oss själva med.. känns lite som att denna frågan får högre prio än alla andra..Fast nu blev de långt här.. men de var lite tankar bara..
det tråkiga är att när väl homosexuella får rätt att gifta sig i kyrkan kommer troligtvis fler liknande saker att ske och kristendomen kommer att bli lika föraktad som romerna är (nu var jag dyster, men som det ser ut nu så...)

denna frågan är väldigt viktig, jag har tidigare inte orkat bry mig, och jag bryr mig i stort sett inte om homosexuella får gifta sig eller inte. det är deras liv, det kan inte vi inkräkta på, men om kyrkan ska bli tvingad att viga homosexuella tycker jag att det går överstyr..

jag märkte idag att jag lättare "ser stickan i min broders öga, än balken i mitt eget". det är väldigt jobbigt att komma underfund med att gör det :oops: jag tror att fler skulle behöva stanna upp ett tag och tänka till lite.

(PS. "får" man blanda in politik DS.)
[Joel Christoffersson]

Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Säga vad man vill, men jag tror att kyrkan är på väg ut på väldigt tunn is
om man söker godkännande av "världen" istället för att sträva efter att
göra det som är rätt i Guds ögon. Man vinner ingenting förutom förakt om
man vänder kappan dit vindarna blåser.
Zeb Arvidsson
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Zeb skrev:Säga vad man vill, men jag tror att kyrkan är på väg ut på väldigt tunn is
Mycket bra skrivet..

I vår kyrka får man vara Homosexuell och medlem men man får inte vara "praktiserande" alltså leva i ett samboförhållande m.m
Bibel visar ju att det är fel att vara homosex. så antingen väljer man Gud eller synden, precis som med allt annat värdsligt....
Sen att det inte är den viktigaste saken Bibeln predikar om men ett bra bevis på synd som tränger sig in i vardagen och som vi måste se up med...
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Zeb skrev:Säga vad man vill, men jag tror att kyrkan är på väg ut på väldigt tunn is
Kunde inte skrivit det bättre själv. Håller helt och hållet med.
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

det står ganska tydligt i bibeln att män som ligger med män begår en synd (detta gäller givetvis kvinnor med). detta betyder alltså inte att det är själva kärleken som är synden (hur kan kärlek vara ond??) utan själva sexet...
[Joel Christoffersson]

Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

JAC skrev:det står ganska tydligt i bibeln att män som ligger med män begår en synd (detta gäller givetvis kvinnor med). detta betyder alltså inte att det är själva kärleken som är synden (hur kan kärlek vara ond??) utan själva sexet...
Var står det? :confused:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Porsche Daniel skrev:
JAC skrev:det står ganska tydligt i bibeln att män som ligger med män begår en synd (detta gäller givetvis kvinnor med). detta betyder alltså inte att det är själva kärleken som är synden (hur kan kärlek vara ond??) utan själva sexet...
Var står det? :confused:
Rom 1:27 till exempel, bibelstället avser en text i GT som jag inte kan dra mig till minnes.
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

André skrev:Rom 1:27 till exempel, bibelstället avser en text i GT som jag inte kan dra mig till minnes.
Tack!

Källhänvisning är alltid bra. Gillar inte när man säger bara det står i Bibeln att ...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Porsche Daniel skrev:
André skrev:Rom 1:27 till exempel, bibelstället avser en text i GT som jag inte kan dra mig till minnes.
Tack!

Källhänvisning är alltid bra. Gillar inte när man säger bara det står i Bibeln att ...
Att hitta källhänvisningar i frågor som rör det kristna livet och dess leverne torde nästan vara det enklaste då vi har den bästa "Handboken för livet" ;)
Med andra ord: Haynes, släng Dig i väggen :D

Edit: Om man nu mot all förmodan lagt sin Bibel på hyllan kan man söka på www.bibeln.se till exempel.
Skriv svar