Jag använder mig av Mozilla Firebird. En otroligt bra browser, tyvärr så sdöjer inte alla sidor den, men det beror på att dom flesta konsentrerar sig på att göra sidor för IE. Jag fattar egentligen inte varför det skall behöve vara någon skillnad på interfacen emot dom. Dom stöjer ju båda ssamm HTML standard. Jag försöker att hålla mig så lågnt ifrån Microsoft som möjligt.
Det går lika bra med Linux!!! (Datornörd!!!!!!!!!!)
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008 Skoda Fabia 1.2 2006 Skoda Pickup 1.9D 1998 VW 1200 LIM 113 1965 Polaris 700 SKS Cross Country 2003 Ockelbo 600 Örnvik 415 Johnsson 6hk
eastbay skrev:Jag använder mig av Mozilla Firebird...
...Jag fattar egentligen inte varför det skall behöve vara någon skillnad på interfacen emot dom. Dom stöjer ju båda ssamm HTML standard.
Nej. IE följer inte standarden!
Hur jobbigt är inte det då?
Jag som ville göra snygga transperanta .png-filer smidigt! Det är inte alls smidigt i och med att IE inte stöder transperant alpha-kanaler trots att standarden gör det. som tex denna sidans menyer. http://www.csszengarden.com/?cssfile=057%2F057%2Ecss
Jag använder mig av Mozilla Firebird
Trodde inte att det skulle vara nån skillnad i hastighet. Men det är det verkligen. Jag laddade hem alla jag kunde hitta för att ha och testa mina sidor i. Destade att surfa lite slumpade sidor. Firebird var märkbart snabbare. Vanliga Netscape och Mozilla tar ju det hundra år för att starta.
Att det finns lite snygga skins till Firebird gör ju inte saken sämre.
Lotus Samuel skrev:Skillnaden på IE och mozilla märks ju framförallt när man trycker
"back" Då går det mycket fortare. Förmodligen pga att den inte uppdaterar sidan då.
Sen undrar jag vad det är för skillnad på mozilla och netscape???? Såg ingen skillnad direkt.
Mozilla är en klon på Netscape (eller om det var tvärtom )
Är du säker på att du fick hem Firebird och inte vanliga Mozilla?
Hade ingen aning om att Firebird var snabbare, men jag älskar tabbarna som man kan använda sig av i Mozilla & Firebird. Slippa ha tusen fönster uppe på skärmen samtidigt.
Skillnaden mellan Netscape & Mozilla är minimal, men Netscape ändrar på några små grejer innan varje release. Det finns att få info om skillnaderna på Mozillas hemsida. Det finns altid en källkod släppt för Netscapes version.
Firebird till folket!!!!!!!
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008 Skoda Fabia 1.2 2006 Skoda Pickup 1.9D 1998 VW 1200 LIM 113 1965 Polaris 700 SKS Cross Country 2003 Ockelbo 600 Örnvik 415 Johnsson 6hk
Sen om man nu skall köra textbrowsers ifrån typ UNIX/LINUX så kan man ju altid kör W3M som jag just nu sitter & skriver i. Även LYNX fungerar ju bra. Det går görfort då man inte laddar ner någon grafik. Finns det någr *nix nördar bland bilfantasterna här?