MIN SAAB....
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
MIN SAAB....
Om ni tittar på medlemsbilarna o saab 9-3 se så är bilderna på den inte överensstämmande med verkligheten... Krockade i dag på E4:an i uppsala, det nya utseendet är att nr-plåten e väck och det är ett hål stort som ett ciggarettpaket.... Vä. framlykta bländar gubben i månen... men det bästa utav allt är att ingen blev allvarligt skadad... Jaha där försvinner det bonus....så det ryker om det troligtvis...var mitt fel...
Jag gråter men tackar herren för att det inte blev allvarligare!!! Gråt med mig e ni snälla!!!
Jag gråter men tackar herren för att det inte blev allvarligare!!! Gråt med mig e ni snälla!!!
mmm mest glad över att ingen blev skadad....plast går att fixa...lite värre med hälsan...men o andra sidan var det ju totalt tre bilar inblandade...har vi bud på fler bilar???
Svärfar lärde mig nått nytt i dag:
Grämelse bor i dårars hjärta!!!
Bara att ta nya tag...att det går på min försäkring är ju klart men man undrar vad det polisiära har att siga till mig... höll dock 30km/h under tillåtna hastighet...men men en smäll bakifrån e inte populärt....
Svärfar lärde mig nått nytt i dag:
Grämelse bor i dårars hjärta!!!
Bara att ta nya tag...att det går på min försäkring är ju klart men man undrar vad det polisiära har att siga till mig... höll dock 30km/h under tillåtna hastighet...men men en smäll bakifrån e inte populärt....
så här gick det till...
Kom från stockholms hållet, var på väg norrut, ser att det blir grönt vid det kommande trafikljuset varpå jag saktar ner så att framförvarande bilar ska komma upp i fart. Går nu dryga 40km/h och bilarna framför accelererar men av någon anledning som jag inte ser så tvärstannar de och jag hinner inte få stopp och sen ja ja...sånt som händer...o polisen , brandkår och ambulans dök heltplötsligt upp. men innan det hade jag fått en utskällning av mannen i den första bilen, den som fick minst skador...men tuff som man var o med all adrenalin som fanns i kroppen bad jag mannen hårt o rakt,väldigt hårt , att ta o klappa igen brödsaxen ..."snälla var tyst"....medans jag undersökte de två som satt i bilen som kom i kläm...de var OK men chockade...efter att polisen tagit alla uppgifter var det bara att åka . Hade lite ont i kroppen på kvällen men annars är allt väl....
Så kan det gå när man passerar några av E4:ans alla rödljus....
kostar mig lite pengar sedan i självrisk o så....
Kom från stockholms hållet, var på väg norrut, ser att det blir grönt vid det kommande trafikljuset varpå jag saktar ner så att framförvarande bilar ska komma upp i fart. Går nu dryga 40km/h och bilarna framför accelererar men av någon anledning som jag inte ser så tvärstannar de och jag hinner inte få stopp och sen ja ja...sånt som händer...o polisen , brandkår och ambulans dök heltplötsligt upp. men innan det hade jag fått en utskällning av mannen i den första bilen, den som fick minst skador...men tuff som man var o med all adrenalin som fanns i kroppen bad jag mannen hårt o rakt,väldigt hårt , att ta o klappa igen brödsaxen ..."snälla var tyst"....medans jag undersökte de två som satt i bilen som kom i kläm...de var OK men chockade...efter att polisen tagit alla uppgifter var det bara att åka . Hade lite ont i kroppen på kvällen men annars är allt väl....
Så kan det gå när man passerar några av E4:ans alla rödljus....
kostar mig lite pengar sedan i självrisk o så....
Jag har varit av vägen en gång & krockat en gång i sommar. Då jag var av vägen så blev min bil inlöst. Sen hann jag bara ha den nya i 1½ vecka så krockade jag. då var jag utan i 8 veckor. Det var lite jobbigt.Nb skrev:Har nu varit hos en skadereglerare som tittade på bilen...det var mer jobb än vad jag trodde....blir ju av med bilen i dryga veckan...
Men men som man kör får man äta...
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Det där va surt, för jag va av med min i 3veckor å då va det i stort sett samma skador på min som på din! Långsamma Berners Sundsvall e med andra ord snabbare än Berners i Härnösand! Men va det inte nå med att lackeringen stängde för semester när din bil va inne?Eastbay skrev: Jag har varit av vägen en gång & krockat en gång i sommar. Då jag var av vägen så blev min bil inlöst. Sen hann jag bara ha den nya i 1½ vecka så krockade jag. då var jag utan i 8 veckor. Det var lite jobbigt.
Jo det var ju så att lacken stängde veckan efter jag lämmande in den & på den tiden hann dom inte få allt. Så bilen stog ju i 4 veckor utan att adet gjorde s något.A4TS skrev:Det där va surt, för jag va av med min i 3veckor å då va det i stort sett samma skador på min som på din! Långsamma Berners Sundsvall e med andra ord snabbare än Berners i Härnösand! Men va det inte nå med att lackeringen stängde för semester när din bil va inne?
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
det värsta är väl inte att bli av med bilen...har pratat med några arbetskamrater som säger att, om jag har otur, kan mista mitt lilla körkort ett tag för "vårdslöshet i trafik"...
Skulle det va så, så känns det riktigt ruttet då jag MÅSTE ha körkort för att kunna utföra mitt arbete som ronderande väktare... Ber till min herre i det blå att om det absolut ska bli nåt så e det böter...har inte råd att va utan kortet...
Skulle det va så, så känns det riktigt ruttet då jag MÅSTE ha körkort för att kunna utföra mitt arbete som ronderande väktare... Ber till min herre i det blå att om det absolut ska bli nåt så e det böter...har inte råd att va utan kortet...
Jag önskar definitivt inte "kortet" av någon... men om det är så illa att någon Du körde på fick en wiplash så är det värre. Jag skulle lätt kunna avstå från mitt körkort under ett år (!) om jag fick bli fri från min wiplash jag ådrog mig för sisådär 5 år sedan. Farten den påkörande bilen höll låg någonstans kring 30-strecketNb skrev:det värsta är väl inte att bli av med bilen...har pratat med några arbetskamrater som säger att, om jag har otur, kan mista mitt lilla körkort ett tag för "vårdslöshet i trafik"...
Allt är relativt med andra ord...
ja det är väl de flesta personers motto...att skada folk...nja inte riktigt...jag skulle göra vad som helst för att få detta ogjort...det är ju svårt o säga direkt om det blev någon wiplash, kan ju komma efter sånt där, men som det verkade så var det lugnt, men men man vet inte...André skrev:Jag önskar definitivt inte "kortet" av någon... men om det är så illa att någon Du körde på fick en wiplash så är det värre. Jag skulle lätt kunna avstå från mitt körkort under ett år (!) om jag fick bli fri från min wiplash jag ådrog mig för sisådär 5 år sedan. Farten den påkörande bilen höll låg någonstans kring 30-strecketNb skrev:det värsta är väl inte att bli av med bilen...har pratat med några arbetskamrater som säger att, om jag har otur, kan mista mitt lilla körkort ett tag för "vårdslöshet i trafik"...
Allt är relativt med andra ord...
Mina funderingar är ju skrivna utifrån en förhoppning om att ingen ådrog sig några fysiska skador utan att det bara höll sig till det matriella
O skulle det vara så att det bara var lite plastic padding som behövdes för att snygga till vraken så känns det ruskigt surt att mista kortet...visst finns det förbindelser mellan hemmet o jobbet som funkar...fast inte tillsamans...skulle få åka ca05:00 hemifrån på vardagarna för att komma till jobbet i tid...helger går det inte ens alls...sen bygger mitt jobb på att jag har körkort...blir jag då av med kortet så får jag gå ner i arbetstid, om det ens går att fixa jobbet alls, vilket innebär att min ekonomi skull krascha... O min ekonomi ser till att jag OCH min studerande fru får mat o husrum... som om det bara var lite plast som gick åt...så känns det riktigt surt om jag skulle mista kortet...