Norrland...

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Norrland...

Inlägg av Nicke Nyman »

Hej igen!

Hädan efter så kommer allt som har med Norrland att göra skrivas i detta index, tills en norrlands del är fixad på forumet. Träffar och annat. Önskemål på aktiviteter kan även ges här eller mailas till mig.

För övrigt så kollas de upp nu om en konbane dag på Åmsele flygfält. 10 mil från Umeå. Mer info om detta kommer! Ska iaf bli innan snön kommer!!!! ;) Så skotrarna får vänta... :wOOt:

MVH // Nicke @ Attitude Norr
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Anders Toll
Legend!

Re: Norrland...

Inlägg av Anders Toll »

Nicke skrev:Hädan efter så kommer allt som har med Norrland att göra skrivas i detta index, tills en norrlands del är fixad på forumet.
Varför ska det vara en egen del av forumet för Norrland? Så hög är väl inte trafiken av inlägg om Norrland eller för den delen andra landsdelar. Håll ihop forumet i stället så blir det inte så splittrat utan enkelt.
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: Norrland...

Inlägg av Fibban »

Anders Toll skrev:
Varför ska det vara en egen del av forumet för Norrland? Så hög är väl inte trafiken av inlägg om Norrland eller för den delen andra landsdelar. Håll ihop forumet i stället så blir det inte så splittrat utan enkelt.
Det är så här att attitude är i stort sett som en ny klubb här i "Norrland" (Sundsvall å norrut). Det är inte förren från mitten av sommaren som det börjat hända saker här. Innan det har flera medlemmar betalat till klubbenutan att på något större sätt ta del av klubben annat än nedlemsutskicken. Med dom träffar vi haft och dom vi komer ha så försöker vi täcka upp ett område som är ca 100 * 40 mil, så det är svårt att ta allt via jungeltelegrafen inför träffar. Den senaste tiden så har 10-15 nya medlemmar kommit till i klubben som är häruppifrån trakterna och många fler är mycket nära. Det är svårt att motivera varför de sak bli medlemmar. När de går ut på hemsidan så är alla träffar å liknade tillställningar från Stockholm och söderut. Skulle va bra om dom ser att det händer saker här uppe med, hitils har det inte hänt så mycke, men om det på förstasidan skulle finnas en liten del om norrlan med vårat program å vad som vi vill sak hända så skulle det vara mycket trevligt. För att sätta sig och åka 90-150mil till andrstorp är det nog inte många som kommer göra.
Självklart skall inte klubben splittras, det skulle inte alls va kul! :cry:
Vi skulle vara mycket tacksamma om vi fick va med på ett hörn å dela på kakan :D

MVH Norrland :mhihi:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

De hela handlar inte om att vi ska isolera oss från er i söder, de är bara ett ställe där vi kan annonsera och informera om kommande träffar och annat... Vi kommer inte isolera oss från er. Detta är bara en "tillsvidare" del innan forumet görs om. Där de kommer finnas en Norrlands sektion.

Nicke
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Hej igen!!

Vill bara be om en liten sak, till er som inte bor i Umeå eller i trakten just omkring Umeå. Fundera på vad ni kan göra hemma i era samhällen och städer, jag vill inte att vi ska bli fasta här i Umeå och att vi har alla träffarna här. Jag vill att vi åker runt och har träffarna på alla ställen där de finns medlemmar. Än om de bara är en liten by ute i ingenstans.

Nu väntar vintern och vad skulle kunna passa bättre än en helg med mycket skoterkörning, mycket skoj och lekar, andakter där vi ber för klubben och andra böneämnen?? Är de bara jag som ser att klubben växer?? Både här uppe i norr och i söder!!!

Maila mig eller skicka ett PM med dina förslag!! Skicka även in dina tankar och idéer om vad du vill ska hända!!! ALLA förslag är välkomna!!!!

MVH // Nicke @ Attitude Norr
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Dalle
Megapostare!

Inlägg av Dalle »

"@ Attitude Norr" vadå norr?. de finns väl bara ett attitude?. känns helt onödigt att dela in det.
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Dalle skrev:"@ Attitude Norr" vadå norr?. de finns väl bara ett attitude?. känns helt onödigt att dela in det.
Nej det är så att det finns olika regionsombud.

Och nej det är ingen egen klubb. De bara hittar på lite saker själva. Och det är ju hur bra som helst! :win:

Ni verkar göra ett strålande jobb Norrmän :thumbsup: (så kanske det inte heter men ni fattar vilka jag menar) :wave:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Dalle
Megapostare!

Inlägg av Dalle »

ja fattar ingenting. lika bra att va tyst. =P
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Klockrent...

Istället för att skriva "Attitude träff" som topic och sedan ge läsaren information i "brödtexten" att träffen är i "lilla stortorpsnorrstockträsk" så får ju forumbesökaren en bättre överblick när det skrivs om träffar i mer "regionala trådar".

Allmänna träffar av större dignitet bör dock inte annonseras i regionala trådar utan allmänt. Jag anser också att man skall hålla ganska hårt på inläggen i regionstrådarna så att det "allmänna snacket" kommer alla till del :)

Typ...
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Porsche Daniel skrev:Nej det är så att det finns olika regionsombud.

Och nej det är ingen egen klubb. De bara hittar på lite saker själva. Och det är ju hur bra som helst! :win:

Ni verkar göra ett strålande jobb Norrmän :thumbsup: (så kanske det inte heter men ni fattar vilka jag menar) :wave:
Ja det känns mycket kul att folk börjar intressera sig här uppe! Nu på söndag ska vi ha en träff, å hoppas på en mycket trevlig dag! Å fler medlemmar till klubben!

Självklart än ni alla mycket välkommna från hela landet.
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Jag har varit medlem i snart två år nu - tror jag i alla fall - och jag har tjatat på mina polare här i frykanten att gå med. Men de tycker att det är menlöst att va med i en klubb med huvudsakliga engagemanget söder om Jönköping.
Så det är kanonbra med en särsklid tråd för de nya som kommer här uppifrån.
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Kobban skrev:Men de tycker att det är menlöst att va med i en klubb med huvudsakliga engagemanget söder om Jönköping.
Jag håller med!
Men ska det hända nåt där man bor så får man ordna och dra i det själv.
Vi som bor i närheten av Jönköping kan ju knappast ordna något i Kalix.
Jättebra med egna initativ!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Norrland, he e´som eljest
NORRLAND HE É SOM ELJEST
K-Mart
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av K-Mart »

jomenvisst seru.. föressten vi måste ju kunna komma på ett skrift tecken lr en rad bokstäver för vårat sugljud.. "tjcshuuup" kanske? *garv* :mhihi:
//Martin Staffan
Ringarna sitter bra i fronten..
http://www.garaget.org/?car=26516
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Porsche Daniel skrev:
Kobban skrev:Men de tycker att det är menlöst att va med i en klubb med huvudsakliga engagemanget söder om Jönköping.
Jag håller med!
Men ska det hända nåt där man bor så får man ordna och dra i det själv.
Vi som bor i närheten av Jönköping kan ju knappast ordna något i Kalix.
Jättebra med egna initativ!
Ja jag har med vart me i klubben ett tag å jag har hört det där argumentet med att det inte är någon idé att va med några gånger! Jag förstår ju er där nere att ni inte kan göra något här upp!
Men nu sen vi börjat angagera oss, så har det strömmat in nya medlemmar å det e mycket kul! :lol:

Så en norrlands tråd skulle var mycket uppskattad. Absolut inte för att issolera oss utan för att kunna ha en del att skriva om planerade saker! m.m.
Bild
D_fox
Normal postare

Nåt kul..

Inlägg av D_fox »

Finns det nåt kul planerat och på gång nu i vår/sommar här uppe i Norrland?
Är ju alltid kul att ha nåt att se fram emot 8)
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Bra att ni drar i de där uppe grabbar! När landet ser ut som de gör, avlångt o dant, så behövs de! Kul att vi börjar få lite mer medlemmar uppe i norr med!!
D_fox
Normal postare

Inlägg av D_fox »

Ja jag kan då vara med och hjälpa till med det praktiska kring en träff ifall det behövs.. :D
Såååå.... nån som vet nåt om nån kommande träff?
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

I sommar så är de än så länge inte planerat något. Men jag vet att vi är några bilar som ska till Åmsele och mappa bilarna. Då kommer vi nog mest troligt att passa på att köra lite konbana och RS-bana samtidigt.

Info om detta kommer upp under "Kommande träffar".

Sen vill jag bara säga att de är tungt att dra i träffarna själv. Jag har haft lite idéer och så, men när de ska göras så är hjälpen enormt liten, näst intill obefintlig. De kommer inte bli kul i fortsättningen om de ska se ut så.

MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar